Çarşamba, Aralık 07, 2011

Gerçekler nerde hüzünler çoğalmış-Mim yazısı

Kural1; Ödülü veren kişiye teşekkür ediyoruz ve bloğun linkini veriyoruz.

Beni mimleyerek bazı gerçekleri burada anlatmama vesile olan ve ortada sır- mır bıraktırmayan sevgili babaya öncelikle teşekkür ederim.Bakalım neler varmış:)

*Bu zamana kadar hep yanlış bildiğim bir gerçeği paylaşmak istedim öncelikle. Yıllar yılı o lacivert vazoyu sen kırdın dedi ablam.İnandım.Ablamdı sonuçta.İnsan ablasına güvenmezde kime güvenir.O kadar güvendim ki anneciğime bile sorma ihtiyacı hissetmedim.Ben daha küçüktüm o kadar net hatırlamıyordum ablamın hafızası fil gibidir ya olayı deşmedim.Maaile güle oynaya yenen bir akşam yemeğinde(geçen hafta) vitrinin en nadide vazosuna konu nasıl geldiyse geldi ,kırmışım işte dedim.Annem ne kırması sen kırmadın ki o vazoyu ablan kırdı dayak yememek için senin üstüne atmaya çalıştı lakin tüm deliller ablanı gösteriyordu dedi. Ablam pişmiş kelle gibi sırıtıyordu.Bu zamana kadar kandırılmışım.Yıkıldım.

*İtiraf ediyorum evet gelin kimliğimi aldığımdan beri bayramlardan hoşlanmıyorum.Arife günü hatta çok geriliyorum.Bekarken çok severdim,çok eğlenirdim.Annem börek yapardı ben yerdim annem baklava açardı ben göbek atardım, annem dolma sarardı ben hayal kurardım. Siz oturun ben herşeyi yaparım derdi, akrabalarla hoşsohbet bayram geçirirdik.Şimdi en büyük kardeşin gelini olunca sıralama değişti ben bir, köle İsaura 2.

*Orta karar,orta denge,eh işte gibi kavramlar bende yoktur.Ya iyiyimdir ya çok kötü, ya çok mutluyumdur ya çok mutsuz ya çok siyahım ya çok beyaz.Sevdim mi tam severim sildim mi bir kalem de gibi yani. Damar yolu bir türlü açılamayan hastanede ki oğlum için deli gibi bahçede koşabilirim höykürü höyküre ağlayabilirim kimseyi tınlamam.Mutluysam küçük bir çocukla herkesin içinde sek sek oynayıp ip atlayabilirim tamam tamam yakar top bile oynarım ayyyy tutmayın beni...

*Dünya dönüyor sonuçta, şartlar değişiyor,hayat şartlara göre şekilleniyor, ee hanimiğnesi de durduğu yerde durmuyor .Dün ile bugünüme baktığımda çok değişmiş olduğumu görüyorum..Değişimim beni korkutuyor. Karşılaştığım ben den hoşlanacak mıyım hoşlanmayacak mıyım düşüncesi ürkütüyor

*Bazı insanların dilinin kemiği yoktur hani ki o insan profilinden hiç hazetmem.İnsanları kırmaktan inanılmaz çekinirim.Bazı insanları kırmak istemediğimden bazı insanlarla ise ne uğraşacağım bea diyip direkt Allah’a havale ettiğimden lafları ile rahatsız ettiklerinde genelde susarım.Ben bir melek değilim ya sonuçta benimde düşüncelerimin kemiği yoktur ha bu da herkesçe biline kısaca sadece düşünürüm..Geçen gün öğretmeni aradı Eray’ın

-Ayla hanım Eray’a bir şey mi içiriyorsunuz iki gündür çok enerjik
-Yok anam babam ne içirmesi direkt damardan veriyoruz,

*Kendimi durduramıyorum.Nasıl yani demeyin nasıl yazıldıysa öyle durduramıyorum.Uzun bir süre önce farkettim bunu.Dinlenemiyorum diye sürekli konuşuyorum lakin kendimin dinlenmesine izin vermiyorum. Oğlumla ödevler bittiyse iş yaparım iş bittiyse yemek.Az biraz vakit kaldıysa dur televizyonun karşısına geçip ayaklarımı uzatayım derim lakin iki saniyemi almaz ay dur kurabiye yapayım der ayağa kalkarım bu durum geceye kadar devam eder.Ha birde aklıma yapılacak bir şey düştüyse asla onun düşüncelerimde gezmesine izin vermem ,yorar beni tıpkı bu mim gibi:)

*Çok hassas ve kırılgan görünürüm de aslında çok güçlü ve dayanıklıyımdır.Sadece bunu yazdığıma inanamıyorum bazı geceler Eray’ı seyrederim .Bazen bir anne olarak kendimi çok yetersiz ve eksik hissettiğim için başında ağlarım.

Bende bu mimi;Nilhan(kesin mimlemişlerdir seni),Abide,Sibel,Bahriye,Sevgi ve Filiz'e paslıyorum.Eğer tabii cevaplamak isterlerse....

Not:Benim için bir klasiktir. Mimlendiğim zaman Erol’a sorarım.Benim hakkımdaki gerçekler sence neler dedim. Immm dedi seni E.Ö ve E.S olarak iki döneme ayırmamız lazım bu soruyu cevaplandırmam için dedi. E.Ö ve E.S nasıl yani dedim.Eraydan Önce ve Eraydan Sonra demek dedi ve devam etti. Eraydan önce kafa dengiydin şuraya gidelim derdim giderdik şunu yapalım derdim yapardık ama artık öyle değilsin dedi.Öylece baktım. Şimdi ben çocukla Tophaneye nargile içmeye gece vakti nasıl gideyim ya da hadi balık çekti canımız diyerek çocuğun uykusunu bölüp Eminönüne balık ekmek yemeğe....Ama yine ben kafa dengiyim demek istedim demedim sadece şartlarımız değişti Erol bey şartlarımız...

*Gerçekler nerde hüzünler çoğalmış bir şarkı sözü

13 yorum:

hypo dedi ki...

TOPHANE fikrini silebilirsin.
o seçenek kalktı ortadan.
teşekkür ederim cevapladığın için:)

Ayla dedi ki...

Cüneyt rica ederim elimden geldiğince yapmaya çalıştım.Tophane fikrini gelirsek belki annem yine bakmaya gönüllü olur....

hypo dedi ki...

tophane bu sabaha karşı yandı.
nargilecilerin yeri.
anılarımda yandı:(

annesiningülü dedi ki...

Tophane tarih oldu canım. Yanmış biliyor musun? çok üzüldüm :(
Bende de var bu mim. ama aklıma bir çırpıda bu kadar şey gelmiyor benim. akşama düşünmeli ;)

Ayla dedi ki...

Cüneytt ben bilmiyordum hemen internetten baktım öyleymiş çok üzüldüm:(

Bahar terapi peşindeydik,yollardaydık bugun hiç bakmadım haberlere,gazeteler gelincede çalışma ve bu mim yazısı derken hiç haberim olmadı.Bu kadar olamaz yani:(Biliyorum baba seni mimleyince mimlemedim seni bakalım senin hakkında ki gerçekler nelermiş:)

Tibetin annesi dedi ki...

dürüst hatun... güzel yazıyorsun yahu, sen mim konusunda beni geçtin :P bakalım, benden neler çıkacak :)
Tophane maalesef tarih olmuş, duydum çok üzüldüm, umarım eski haline getirebilirler tekrar...

Ayla dedi ki...

Sibel teşekkür ederim güzel sözlerin için bende merak ettim hakkındaki gerçekleri bakalım neler çıkacak.

Tophaneyi de şimdi Cüneytten duydum çok üzüldüm eski haline mutlaka getirirlerde ya anılar ne olaca:(

Nil dedi ki...

hAYIR CANIM UZUUUN ZAMANDIR MİMLENMEMİŞTİM. MİMLENMİŞSEM DE YOKLUĞUMDA OLDU SANIRIM.


BU ARADA BEN DE KENDİMİ TEMBEL OLARAK GÖRÜYORUM AMA FARKETTİM Kİ AKLIMDA HEP YAPILACAKLAR LİSTESİ VE YAPMADAN GELMEYEN HUZUR İÇİN SÜREKLİ KOŞTURUYORUM.

NALÇAK ABLA. BUNU SANA NASIL YAPAR ???

Ayla dedi ki...

Nilhan bende yapmadan huzur bulmayanlardan oldugum için fazla uzatmam aklımdakileri.Düşünürüm ve yaparım o düşünce hem yorar hemde huzursuz eder.En iyisi yapmak derim.Fiziksel yorgunluk gece yat sabah geçiyor lakin zihinsel yorgunluk adamı mahvediyor.

Yapmış işte. Öyle bir görüntü var bir vazo ama değerli bir vazo:)annemın sesi,vitrin vs.Ablam yıllar yılı sen kırdın dedi inandım zaten kuzu gibi bir yanım o yanıma sinir olurum.Bak işte gerçekler saklı kalmadı çıktı ortaya:)

İkiz Annesi dedi ki...

Aynıyız hayatta yerimde duramam bana göre değil mutlaka elimde birşeyler olacak tv seyretmek için otururum blog okurum mesela:)
Ve bende çoğu zaman yeterli görmem kendimi annelik konusunda :(

Güzeldi seni okumak canım:)

Ayla dedi ki...

Aylin bu kendini durduramama olayını kendim için söylüyorum psikolojik bir sorun olduğu için durduramadığımı düşünürüm.Bakalım nereye kadar gidecek.Ayrıca beğendiğine sevindim teşekkür ederim....

bahriye-krm dedi ki...

çok sağol ayla'cım ilk fırsatta ben de gerçekleri yazacağım...biraz zor olacak ama bakalım benden neler çıkacak :))

Ayla dedi ki...

Bahriyeceğim merak ediyorum bakalım sende ne gerçekler çıkacak:))