Cumartesi, Aralık 17, 2011

Aç Tavşan Zıplar

Bugün nöbetçiyim ve tam gün işteyim. Nöbetçi olduğum günleri hiç sevmiyorum. Oğlumun sadece cumartesi-pazarı var uyumak için .O gerçekten çok yorgun.Cumartesi sabah erkenden bizimle yollara düşmesin diye cuma akşamı koştura koştura anneme gidip tontalağı aldık ,babaanneye götürdük ki gece orada kalsın,sabah erkenden uyanmak zorunda kalmasın.Aslında hiç sevmiyorum tontalağı annelere dahi olsa gece bırakmayı, herkes evini yurdunu bilmeli.İşte yüreğim de dayanmıyor uykusuz kalmasına.....

Erol’un fikri geldi yine hazır Eray gece annemdeyken sinemaya gidelim dedi. O da haklı çok yoğun tempomuz var bizim.Biraz es vermek bizimde hakkımız .Hiç bakmamıştık neler var neler yok diye.Seri filmleri var aslında vizyonda onlara gitmek istedik lakin öncesini bilmediğimiz için girmedik.Nicolas Cage filmi takıldı gözümüze hay takılmaz olaydı :)Söyleyeceklerim biraz spoiler içerebilir o yüzden bu filmi seyretmek isteyenler lütfen okumasın.

Yönetmen:Roger Donaldson 
Oyuncular: Nicolas Cage, Guy Pearce, Jennifer Carpenter, January Jones, Donna Duplantier, Irone Singleton, Xander Berkeley, David Jensen, Cullen Moss, Harold Perrineau, Mike Pniewski, J.d. Evermore, Beyza Uz, Kylie Creppel, Monica Acosta, Marcus Lyle Brown, Jason Davis, Wayne Pére, Joe Chrest,
Senaryo: Robert Tannen, Todd Hickey,

Konusu; Will(Nicolas Cage) ingilizce öğretmeni eşi Laura ise müzisyendir,mutlu bir evlilikleri vardır.Laura pravo çıkışı cinsel saldırıya uğrayarak,ağır bir biçimde yaralanır.Olayın gerçekleştiği gece Simon adlı bir adam Will’in yanına gelerek gizli bir örgütün parçası olduğunu isterse onun adına karısına tecavüz eden kişiyi bulup olayı (tecavüzcüyü ortadan kaldırmak) küçük bir iyilik karşısında çözebileceklerini söyler.Bu örgüt kendi adaletini kendi sağla mantılığıyla yola çıkmıştır.Adalete güvenmemektir,ağır ve haksız işlediği için kişisel intikamlarını kendileri gerçekleştirmektedir.Will o gece karar vermesi gerekmektedir mantıklı düşünemediği için teklifi kabul ederek kendini gizli bir örgütün içinde bulur.Her iyiliğin tabiki bir bedeli vardır.Bu örgüt aslında kurban yakınlarından oluşmaktadır.Örgüt üyelerinin parolası 'Aç Tavşan Zıplar'.Her kelime bir savı temsil ediyor artık o kadarını da yazmayayım.

Filmi ben beğenmedim aslında konu güzel lakin konu çok vasat işlenmiş. Dialoglar da durağanlık hakim:) slow motion tadında...Aksiyon sahneleri ise eh işte.Janury Jones filmde çok pasif kalmış.Ne bilim tecavüze uğrayan kadının psikoloji üzerinde hiç durulmamış,çok yüzeysel .Olaydan sonra ki karı-koca diyalogları da inanılmaz yüzeysel.

Erol’a sordum beğendin mi diye yok televizyon filmi bu dedi:)Ablacım bu filmi seyretmeyerek inan bir şey kaybetmedin en azından evcağızında yatarak dinlendin bizim gibi gecenin 01,00 de dışarıda bu film için cirit atmadın...

Not:Nicolas Cage filmine gitmeyeceğim diyorum her seferinde kader ağlarını örüyor bir şekilde ve o filmde buluyorum kendimi bedbaht bir biçimde:)))Bi de bi de ben bugün çalışmak değil düğmelerden oğlumla ağaç yapmak istiyorum, off offf  iyi haftasonları herkese...

11 yorum:

Emine dedi ki...

Aylacımm en kötüsü de filme gidip hüsranla dönmek gerçekten, harcadığı zamana en çok üzülüyor insan..
bugün çabucak geçsin senin için öyleyse..tontalakla güzel bir pazar diliyorum size..

Ayla dedi ki...

Emine çok teşekkür ederim.Erol fim kötü ise çıkışta hiç konuşmaz olay kapanmıştır onun için. Ben ay keşke gitmeseydik ay ne kadar kötü seçim diye yedim durdum kendimi çünkü eskisi gibi sık çıkamıyoruz dışarıya:)o yüzden çıktımı da güzel olsun istiyorum.Neyse inşallah bir daha ki sefere.

Bir tek pazar kaldı geriye düşünüyorum ben ne yapacağım diye.Tontalak bekler,temizlik bekler,ütü bekler o yüzden nöbetçi olduğum cumartesileri sevmiyorum.Ailen ile birlikte huzur ve mutlu bir hafasonu diliyorum...

Unknown dedi ki...

Kırk yılda bir kaçamak yapmışsınız ,keşke filmde güzel olsaymış.Son zamanlar da muhteşem diyebileceğimiz yabancı bir film gösterime girmedi galiba...Eskiden ne kadar güzel filmler çekiliyordu ....

Ayla dedi ki...

Düşlerimden İnciler;eskiden acayip bir sinema kültürümüz vardı bizim ama son zamanda yalan yok pek takip etmiyorum.Gözümün ucuyla baktığım kadarıyla yok şimdilerde ne yalan diyeyim Türk filmlerine daha çok gidesim var bu yüzden.Mesela Labirenti merak ediyorum..

Nil dedi ki...

Ben de kocama niye SİNEMAYA GİTMİYORUZ DİYE SORDUM" CAİZ DEĞİL" DİYE GICIK BİR CEVAP ALDIM. ona dokunmayan bir yaşasın. bırak evde devirsin ... uyusun.

sen biliyorsun c.tesileri işe nasıl kerhen geldiğimi. evde bir ton işi beni bekliyor. alışveriş bekliyor. offf. anlaşıldı bir sonraki postun konusu düğmeler olacak desene.
öpüyorum Aylam. İyi haftasonları

Ayla dedi ki...

Nilhan işte herkesin bir derdi var sen adamı dışarıya çıkaramıyorsun bende eve sokamıyorum.Nasıl bir mücadele görsen Erol da hep gezmek istiyor.Ama temizlik,yemek gibi gerçeklerimizde var bizim diyorum hallederiz diyor:)Şimdi sen mübalağa ettiğimi sanabilirsin lakin gerçekten yoruluyorum.

Evet gerçekten işin çok zor yarım günde olsa o gün ölüyor malesef Allah yardımcın olsun arkadaşım.Yapabilirsek olur Nilhan çocuğu o küçük masaya oturtmak o kadar zor ki:)Sanada huzurlu haftasonları

Adsız dedi ki...

işteeee beni sinemadan uzaklaştıran en büyük sebep! son gittiğim film böyle eksik bir tat uyandırmışsa soğuyorum resmen!senin gibi birde susmam kaç kere söylerim ay niye böyle oldu,keşke gitmeseydik felan felan:))

neyse güzel hafta sonu olsun yinede..

ASLI dedi ki...

ben de ne var biliyormusun.
filmin tanitim resmine takiliyorum.
önce onun hosuma gitmesi lazim.
garip dimi ?

didem dedi ki...

Ayla biliyor musun Nicholas Cage benim favorim aktorum. O filmi iyi veya kotu gormem lazim...

Ayla dedi ki...

Deren teşekkür ederim Allahtan eşim soğutturmuyor beni,hevesim kırılsa da hemen yapıyor yine bir program.Şimdi başka bir film düştü aklımıza inşallah o film bu filmin etkilerini siler götürür...

Didem eskiden severdim bende filmlerini lakin son zamanda birkaç filmini sevmedim adamı mimledim...Erolun da dediği gibi bu film evde bir haftasonu oturup seyredebilecek bir filmdi yani en azından bizim için

Ayla dedi ki...

Aslı yoo garip değil.Ben normalde gitmeden filmin fragmanını izlerim,konusunu okurum araştırmalar yaparım pat diye gittiğimiz için hiçbirini yapamadım.Herkesin bir huyu avr işte..