Cuma, Aralık 23, 2011

Bir haftanın bilançosu -2.bölüm


Bu hafta başında Eray ilk defa ötetmen (öğretmen)beni sevmiyor dedi.Ah keşke onun yüzündeki kırgınlığı bu cümlelerin sonuna yapıştırabilmenin bir yolu olsaydı da görebilseydiniz.Üzüldüm ,kucağıma aldım, saçlarından öpüp kokladım.Okula gitmemek için bir bahane mi acaba bile demedim çünkü o ifade bunu bana dedirtmedi. Bu sefer oğluma çok güvendim.

Ne demeliydim şaşırdım,böyle bir durumda bir çocuk ama yüreği kocaman olan bir çocuk nasıl avutulabilirdi.Offf çözümler konusunda ben henüz o sayfaya gelmemiştim, hazırlıksız yakalandım.Sadece evet biliyorum çok saçma olur mu oğlum öğretmenin seni çok seviyor inan bana dedim, hıhhh anne sevmiyor meni dedi öfkelendi..

Sabah olduğunda arabada okul saati değil annane saati demeye başladı okulun kapısında ise arabadan iki kişi zor indirdik Eray’ı.Dedektif Gagdet Züleyha’nın kızıydı annesi, tabiki bu işin peşini asla bırakmazdı.Öğretmeni ile uzun uzun konuştu sonra öğrendi ki öğretmeni bir iki kere Eray böyle davranırsan seni sevmeyiz demiş.Ne kadar yanlış bir cümle.Hatta bir çocuğa asla kurulmayacak cümlelerden.Tabii ki karakteri gereği Eray öyle davranmaya devam edecek o zaman öğretmeni onu hiç sevmeyecek çıkarımını yapacak kadar da zeki .Bu lafı unutması için oğlumun biraz zamanı var.

Bu hafta hep kendi mi öğrenecek Eray annesine yol yordam öğretti..Baba oğul arabalar hakkında derin bir sohbete dalmıştı.Adab-ı muaşeret nedir bilmeyen annesi iki kişi konuşurken araya girer.
-Oğlum bugün okul nasıldı
-babamla konuşuyorum anne bekle
demiş sohbete kaldığı yerden devam etmiştir.Sadece biraz daha kibar olmasını beklerdim


Bu hafta Eray pazarlık yapmayı öğrendi.Ocağın ilk haftası oğlumun şiir dinletisi var yalnız azcık bir sorun var Eray katılmıyor provalara beğenmedim diyormuş.Dedesi katılsın diye siz diyin rüşvet ben diyeyim ödül her neyse onu önerdi.

-Tosunum eğer şiir okursan sana 100 ytl vereceğim
-Hayır dede 10 milyon ver(çocuğun yanında eski para ile konuşursan böyle olur)
-Ama eray 100 daha büyük para
-o zaman 14 ver
-tamam anlaştık(el sıkışıyorlar)
-hadi ver dede
-hayır okuduktan sonra
-nanam

Bu hafta Eray yine sevgi kelebeği.Fatsadan annesinin eniştesi geldi.İlk gördüğünde 2 metreye yakın 110 kilo birini görünce aaaaaa diye şaşkınlık içinde kaldı sonra eniş böbeğinde(göbek)bebek mi var dedi herkesi güldürdü.Sevgi kelebeği dev adamın göbeğinde konuşlandı başı eniştesinin göğsündeyken
-enişşşş
-efendimmm
-enişş sevdim teni(seni)

Not:Fotoğraflar yine bebeleğinden

28 yorum:

annesiningülü dedi ki...

ah öğretmen Eray'ı sevmezsen bizde seni sevmeyiz ;)

Tibetin annesi dedi ki...

Pehhh!!! ben bu bücürü bebeyken de görmeliymişim! (sanırsın şimdiki halini görmüşüm!!!) :)

bu arada öğretmene diyecek laf bulamadım. gerçekten, okuldan çok öğretmen önemli bu memlekette!

Ayla dedi ki...

Bahar şakınlık içinde kaldım.Lüften bu cümleyi bir daha kullanmayın dedim o daha henüz çok küçük işine işlemiş oğlumun dedim anladı hatasını....

Sibel hafta içi geç çıktığın zamanı söyle biz zıpalyıp gelelim yanına:) hafta içi hep Ortaköydeyim valla gelirim:))

Öğretmenden hiç memnun değiliz Sibel zaten karar verdik başka yer araştıracağız ama biraz zamanı var işte.Kesinlikle okul ne olursa olsun öğretmen çok öenmli bir faktör

nil dedi ki...

Ayla, ben Eray da, Berk gibi hayallerini anlatıyor sandım, bak sen iyi de rol kesiyor dedim ama okuyunca öğretmenin dediğini başımdan kaynar sular döküldü, nasıl derler öyle ya, kıyamam Eray'a. Onlar küçücük ama yürekleri kocaman. Öğretmen anlamıştır hatasını umarım.Biliyor musun, Van depreminden önce, şehitlerin haberi geldiğinde bizim genç öğretmenlerimiz üzgün olarak alevlenen milli duygularıyla bütün gün Atatürk'ü anlatmışlar. 3 yaşındaki çocuklara Kurtuluş savaşından bahsetmişler. Anlatıp durduktan sonra sırayla sormuşlar,Atatürk ne yaptı ? Berk agam öldüldü! demiş. Bu benim için çifte şoktu. Hem savaşı öğrendi, hem bağlantı kurdu savaş demek ölüm demek. O kadar üzüldüm ki. Uzun süre ben Atatürk'ü sevmiyorum dedi. sonra Yeliz'in oğlunun videosunu görüp şiir dinleyince yine seviyorum demeye başladı Atatürk'ü.Yanlış bir kelime nelere yol açabiliyor.

Eray'ın bebeklik fotoları ne güzel ya, maşallah. derlerdi inanmazdım bebekliğini özlüyorum diye, hala minicikler ama o kokuları bambaşkaydı.
Bu arada mimi bugün gördüm, yazdım, teşekkür ederim:)

elif-kayra dedi ki...

inşallah çabucak unutur öğretmenin dediklerini

Seda dedi ki...

Ne kadar dangalak varsa hep sizimi ve Eray'ımı buluyor yahu..bebekliğide ne tatlıymış tontalağın..ben de bebeklik fotoğraflarımızı koydum teyzesi blogumuza :-)

Ayla dedi ki...

Nil öğretmenle hemen konuştum zaten Eray'ın bu cümleden nasıl etkilendiğini ve okula gelmemek için kendini parçaladığını anlattım zaten sabah nöbetçi öğretmende gördü Eray'ın durumu hatta kendi dedi Eray okulu severdi ne oldu böyle diye.İşte bazen düşünülmeden edilen laflar ,iyi niyetle olsa bile yapılan hareketler(berk örneğinde olduğu gibi) çcouklarda kötü sonuçlar doğurabiliyor bir eğitimci olarak onların bizlerden bile daha dikkatli olmaları gerekiyor.Neyse sonuçta öğretmen anladı ne demek istediğimi..Düşün 10 kasımda çok güzel anlatmışlar Eray o gece Atatütün fotoğrafı ile uyudu ne ekersen onu biçersin derler ya sevgiyi ek sevgi biçersin, nefret ekersen nefret bulursun karşında...

Ayrıca çok teşekkür ederim ben inanmazdım bılıyor musun o lafa küçüklüğünü özledim lafına ama insan bal gibide özlüyor işte,Teşekkür ederim vakit ayırdıgın için

Ayla dedi ki...

Elif unutur bence Eray dün akşam hiç söylemedi mesela sabah biraz mırın kırın etti ama girdi okuluna.Allahtan okulu seviyor yoksa bahanesi olurdu gitmemek için

Seda belki ben çok anlatıyorum ondandır:))Ayrıca teşekkür ederim hemen bakacağım fotoğraflara...

abide dedi ki...

Bu nasıl bir eğitimci,kullandığı cümleyi bizler bile kullanmazken(çocuk gelişimi üzerine eğitim almadığımız için) nasıl kullanabiliyor.Peki aylacım yaptığı yanlışın savunmasını nasıl yaptı ??

Ayla dedi ki...

Abide bizimde sinirlerimiz geriliyor özellikle Erayla bazı konularda çözümsüz kalıyorum dedi.Abide Eray biraz zor çocuk yinede öyle söylememesi gerekiyordu evet düşünüyorum da onlarında gerçekten işi çok zor.Haftabaşında oldu bu olay sinirimin yatışması için bir gün bekledim sonra konuştum şimdi düşünüyorum da anlayışla karşılamak lazım tabii tekrarlanması önemli....

Nil dedi ki...

Ece de ceza kelimesinden çok korkuyordu. Bir ara sordum ki meğer sınıfta yaramazlık yapanı Dilara öğretmene gönderme cezası vermekle korkutuyorlarmış. 4 yaş öğretmeni. Ece Dilara öğretmen kötü mü ki korkuyorsun dedim. Ben öğretmenimi daha çok seviyorum dedi. öğretmenine demiştim gelecek sene Dilara öğretmenin sınıfına geçecek peki korkutmanın anlamı ne dedim. hem sevdiği şeyleri kaybetme korkusu yaşamalıymış, hem de zaten seneye dilara öğretmen ayrılacakmış. ya sabıırr.
küçük sanıp rahat davranıyorlar belki ama bilmiyorlar ki biz çocuktan alıyoruz haberi.

Aslında kreş hakkında yazacak çok şeyim var da yorum sayfası yetmez Aylam.

Vay rüşvetçi vaay. işini bilen tontalak. yok öyle bedavaya boğaz patlatmak .
Kuzum Saraylı ablan sana adab-ı muaşeret öğretmedi mi allah aşkına :)

Yunkabu dedi ki...

gerçekten de yüreği kocaman...

ayak izleri-sevgi dedi ki...

hay allahım öğretmenin ettiği de laf mı şimdi minicik çocuğa.. biz seni çok seviyoruz eraycım.. varsın o cadı öğretmenin sevmesin...

hypo dedi ki...

şu eray'ın gittiği okula ben hiç ısınamadım:(
öğretmenler ya cahil ya da onları zorlamayan çocukları seviyorlar.

Ayla dedi ki...

Nilhan açıklamaya bak seneye ayrılacakmış.Bizde bilirdik işin kolayına kaçıp çocuğumuzu korkutmayı belkı herşey daha kolay olurdu lakin sonradan açacağı yaraların farkında mı?Çok kızdım çok.Zaten dedim ki heee bu arada artık Eray konuşuyor derdini anlatabılıyor dedim:))Bizimde sorunlarımız var malesef Nilhan bakalım yapacağız birşeylerrrr.

Nilhan rüşvet sözü aldığı halde sabah caydı katılmayacakmış çünkü beğenmemiş:)cıldırtacak bu çocuk benı valla:))Hemşireeee öğrenmedim kahretmesin ki baba soyum ağır bastı yine.Teyzesinden hiç konu açma uçtu yine bir yerlere.Dedim ona giderken iyi giyin sıkı giyin Kazakistan soğuk olur yine dinlemedi kimseleri havaalanında anneme annemmmm dondum diyormuş

Ayla dedi ki...

Ahretliğim evet bazı huyları var beni çözümsüz bırakan ama bu kocaman yüreği yok mu tüm ruhumu sarıp sarmalayan işte o yürek beni umutlandırıyor beni

Sevgi artık konuştuk etmeyecek öğretmeni di mi iyi ki varsınız iyi seviyorsunuz


Cüneyt hepsi için bunu söylemek münmkün değil diğer öğretmen harika bir kadındı hiçbir sorunumuz ama hiçbir sorunumuz yoktu.Yeni öğretmen sadece zoru sevmiyor:))

bir güzel çift dedi ki...

fotoğraflara bayıldım.Maşallah,maşallah...Bazen ettiğimiz lafların,yaptığımız davranışların karşımızdaki öğrencilerimizi nasıl etkileyeceğinin ayrımına varamıyoruz biz öğretmenler.Hoş o cümleyi benim 8 lerime söylesem ben güler geçerler,hatta birlikte güleriz,ooff oooff :) ama Eray gibi duyarlı bi miniği sarsar o cümle...

Ayla dedi ki...

Ayşenur babası inşallah bu yorumu okur:)Çünkü akşam dedi ki eray küçükken çirkindi benim oğlum şimdi daha yakışıklı...Yahu bunu söylemek bu fotoğraftaki bebek tontalalağa haksızlık olur...

Ayrıca insanlar hata yapar önemli olan farkına varmak,telafi etmek bir daha yapmamak.Bakalım inşalalh bizim öğretmenizde yapmaz umarım.Çünkü gerçekten çocuklarda bir şekilde dışa vuruyor böyle şeyler.Haklısın 8. sınıflar gülerrrrr

didem dedi ki...

Hic kucucuk cocuk kendisini sevmemekle tehdit edilir mi? Bu ogretmenler de bir ilginc oluyor bazen. Kucucuk cocugun kalbini kirmis.

Ayla dedi ki...

Didem öyle bazıları gerçekten ilginç.Hata yapabilir insanlar önemli olan telafi etmek,bakalım nasıl edecek:))

Didem Yazici dedi ki...

Kuzucuk, nasilda uzulmus. Ogretmen de anlamistir hatasini umarim. Bence okulun muduruyle konusun bu konuyu. Baska hata yapmasin kuzumuza karsi. Fotograflara da bayildim :)

Ayla dedi ki...

Didem umarım anlamıştır.Bu konuyla ilgili değilde başka konularla ilgili eşim konuştu müdürle bakalım değişecek mi bekliyoruz.Bu konuyla bizzat kendisiyle ben konuştum bu sözünüz çocuğumum yüreğine işlemiş lütfen kullanmayın dedim bakalım eğitimci ise kullanmaz diye umuyorum

Teşekkür ederim eskilere aitde fotoğraflar blogumuz bulunsun istedim:))

yadigar olam dedi ki...

Ayy ne kadar işlemiş içine minik kuzunun. :(

Ayla dedi ki...

Yadigar öncelikle hoşgeldiniz.Evet malesef etkilenmiş unutur yazmıştım bir kaç yorum önce ama o kadar da kolay unutmayacağını belli etti akşam:(

bahriye-krm dedi ki...

şimdi nasıl ayla'cım eray...öğretmeni ile konuştun mu? var mı bir gelişme?...keşke diğer öğretmenle devam etme şansınız olsaydı...

*bu haftanın bilançosu bölüm 2. yi yüzüm asılarak okumaya başladım...sonlara doğru bir tebessüm oluştu...

Ayla dedi ki...

Bahriye offf okula gitmek istemiyor, okulun kapısından içeri girdiğinde sorun yok ama kapı önünce mücadele veriyoruz resmen evde başlıyor bugun okul yok diyee..Keşke zaten buraya devam etmeyeceğiz de karar verdık lakin elimiz kolumuz şu an bağlı 07,30 açılan bize yakın bir yer lazım 07,30 nöbetçi öğretmen bulunduran yer çok az.Bu aralar bu konuyla ilgili sıkıntılarım var

Çok çabuk büyüdü bahriye o kadar uyanık ki:)))

otuzundansonra dedi ki...

ayyy canım yaa,öğretmene bayağı kızmış demek ki.bu arada ne kadar akıllı yahu,herşeyi çok iyi değerlendirip cevaplandırıyor maşallah.
bu arada şimdiden çaresine bakında ilerde ticarete atılmasın istersen,çok zarar eder (dedeyle yaptığı pazarlık üzerine)

Ayla dedi ki...

Evet ablası dedesi için iyi pazarlık bizim için kötü pazarlık olsu 86 ytl kardan zararımız var:)olsun ne yapalım....

Evet evet çok hazır cevap olacak şimdiden belli oldu bu