Perşembe, Aralık 29, 2011

emniyet kemeri hayat kurtarır



Bir gün şirkete kazalı bir araç geldi.Ölümlü bir kaza idi, kazayı yapan kişi kızını kaybetmişti ne acı.Gencecik bir kız....Firmaya dava açtı.Takdiri ilahi o ayrı mesele lakin arabada sadece arkada oturan kızı hayatını kaybetti.Sağa-sola çarpa çarpa can vermiş.İrkilmiştim .Ama ama ama Erol dedim tüm gün nasıl olur.Kızı arkada oturduğu için emniyet kemerini takmamıştı.

O olaydan sonra Erol bana bir video izlettirdi. O videoda dört kaza vardı o videoyu bulamadım lakin yayınladığım videodaki kaza onlardan biriydi.Ben önde otururken mutlaka ama mutlaka kemer takarım iki adımlık bakkala-çakkala gitsem bile. Arkada otururken ihmal ederim,yalan yok. Erol o olay işyerine gelince bana dedi ki  arkada otururken kemer takmıyorsun tamam hadi kendin için takmıyorsun sevdiklerin için takmalısın.Çünkü Allah korusun bir kaza anında kemer takmayan kişi arkada savrularak diğer kişilerin canlarına da sebep olabiliyor.Sonra düzenli taktım arkada da...Bir süredir yine ihmal ettim malesef.

Sabah güzel başladı...Eray kalkmamak için çok ağlamazsa, giyinirken çok sorun çıkarmazsa biz güne güzel başladık diyoruz ne garip.Tostunu kendi yemek istedi kuzum,eline verdim, biraz yol aldık.Virajlı  ve eğimli bir yola girdik.Virajı alır almaz Erol arabanın kontrolünü kaybetti.Aslında işi gereği sürüş teknikleri konusunda iyiydir.Önce arabanın arkasını vurdu bariyelere, yol çok kaygan aracı toplamaya çalışırken bu sefer sol önü vurdu aracı topladı derken yine kaybetti  kontrolü diğer şeride geçip sağ önü vurdu.Biz araba da bir yandan bir yana savruluyoruz.Benim emniyet kemerim yok.Kapı kolunu öyle bir tutmuşum ki o olay hala aklımda Erayımın üstüne düşeceğim diye ödüm koptu.Eray'ın ağzı açık anlamaya çalışan gözlerle bakıyor.

Bende öğreniyorum soğuk kanlı olmayı önceden olsa çığlık atardım.Hem Erol'u panikletmemek için hem de oğlumu korkutmamak için atmadım. Sıkı sıkı tutuyorum arabanın kolunu lakin gözlerim Eray'ın üstünde.O an zaman başka türlü işliyor bence.Saliseler saniye, saniyeler dakikalar oluyor yani.Sanki çok uzun sürdü.En nihayetinde durduk. En büyük şansımız çok erken olması sebebiyle yollar bomboş.... Ya olmasaydı düşünmek bile istemiyorum. Ellerim titrerken Eray annecimmmm lastik mi patladı ne oldu dedi.Birşey yok oğlum herşey yolunda bak hepimiz çok iyiyiz şükürler olsun dedim.Araba yürür halde olduğu için Eray'ı okula getirdik.Eray'ı gözlemledim hemen oyuncaklarına koştu biraz durdum okulda onun cephesinde bir sorun yok.Arabanın üç tarafı hasarlı varsın olsun biz iyiyiz ya sonuçta.Arabayı da gönderdik şirketin kaporta bölümüne canı çok yandı bugün onun,iyileşir inşallah yakında.

Hayat bu ya bazen tökezliyorum,canım acıyor,üzülüyorum...... Gerçek şu sevdiklerin yanında ve sağlıklı mısın o zaman boşverrrrrrr beeee üstad.

26 yorum:

Tibetin annesi dedi ki...

arka koltukta emniyet kemeri takmayı benim de öğrenmem lazım. hep Tibet uyarıyor beni biliyor musun? "Anneee, kemerini taaaak!".........

çok geçmiş olsun canım çok. dediğin gibi, sevdiklerin sağlıklı olsun, yanında olsun... daha ne olsun!

Filiz dedi ki...

:( Aylacım çok geçmiş olsun :( şükür ki size bir şey olmamış, şu kemer konusunda ne doğru yazmışsın arkada bile mutlaka takılmalı, rabbim korusun allah'a emanet olun.

Yunkabu dedi ki...

Bir daha bir daha geçmiş olsun ahretliğim Allahım seni de aileni de korusun.

yadigar olam dedi ki...

çok geçmiş olsun.Sizlere birşey olmaması sevindirici.Herşey bir anlık işte. :( Daha kötüsünden Allah korusun...

Nil dedi ki...

Ayla ne yazık ki biz hiç kemer kullanmıyoruz arkada. Sen kazayı anlatırken nasıl kasılmışım anlatamam. Şükür sağsınız salimsiniz. cana geleceğine mala gelsin. Ece nin koltuğunun kemeri kavuşmuyor artık. kafayı yiyeceğim. biz de koltuğu aksesuar niyetine kullanıyoruz arabada. ve normal kemerin sadece alt kısmını bağlıyorum ece ye . offfff. salağım ben ya

gülay dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun Ayla'cığım.Doğruyu söylemek gerekirse Talya doğana kadar emniyet kemeri takma konusunda çok esnektim.Aklıma estikçe takardım.Şu an ise arka ön fark etmiyor.Arabaya biner binmez ilk işim emniyet kemerini takmak ve taktırmak oluyor.

bahriye-krm dedi ki...

çok geçmiş olsun ayla'cım...siz iyisiniz ya,gerisi hallolur...
emniyet kemeri;benim de taviz verdiğim konulardan biri...arka koltukta olunca,insan kendini güvende hissediyor sanırım ama çok yalnış :((

abide dedi ki...

Çok geçmiş olsun ayla'cım.Allah daha beterinden korusun.Sizlere birşey olmamış ya gerisi önemli değil.Geçen hafta yollarda gizli buzlanma çok vardı.Ne kadar dikkat edilsede bir anlık boşlukta arabanın hakimiyeti gidebiliyordu.Dediğin gibi çok şükür ki yollar boşmuş.Biz betül 9 aylıkken kaza yapmıştık.Betülde oto koltuğu olduğu için çok şükür birşey olmamıştı.Arkada annemle ikimizde kemer bağlı olmadığı için araba içinde sağa sola vurmuştuk ben kaza bittiğinde kendimi ön camda buldum.Oraya nasıl gittiğimide hiç hatırlamıyorum.Ama kemer taksaydık burnumuz bile kanamadan kazayı atlatırdık.Bu bize ders oldumu hayır yine arkada otururken kemer takmayı unutuyoruz :(( ders çıkarmıyoruz yada çıkarmıyorum.

hypo dedi ki...

yazıyı okudum, dondum kaldım.
kelimelerimin yetersiz kalacaktır.
aLLAH hepinizi korumuş.
çok geçmiş olsun.
tuz ve ekmek unutma.

Ayla dedi ki...

Sibel teşekkür ederim zaten en büyük nimet bizler için sevdiklerimiz ve sağlığımız hakikaten daha ne olsun.Bilge adamımın uyarılara dikkate al Sibel gerçekten ben akıllandım....

Filiz çok teşekkür ederim hepimizi, çocuklarımızı sevdiklerimizi Allah kazadan beladan korusun

Ahretliğim saolasın hepimizi inşallah canım benim

Ayla dedi ki...

Yadigar zaten ne olup bittiğini anlayana kadar oluyor herşey o kadar anlık.Önce düşün ben lastik patladı zannettim meğersem gizli buzlanma varmış yolda birde yokuş aşağıya olunca teşekkür ederim ayrıca...

Nilhancım seni de Eceyi de çok severim sanki çok yakından tanıdığım arkadaşım gibi. O yüzden söyleyeceklerimi ahkam kesmek gibi algılama lütfen araba koltuğu konusunu ihmal etme. Bak eğer Eray benim kucağımda olsaydı ya da yanımda o kadar savrulurken mümkün değil ona sahip çıkamazdım:(((Bana da ders oldu artık bir saniyemi almayacak birşeyi ihmal etmeyeceğim. Allah der ki sonradan ah vahh etmek fayda etmez.Dün ben kapıları kitlerken Eray araba koltuğuna oturmamış sokakta çığlık atmış ağlamış babasını da bindirmemiş indiğimde arka koltukta oturuyordu adamı gözlerimle yedim nasıl böyle birşey yaparsın diye dün eğer olsaydı bu olay Allah korusun devamını yazmka istemiyorum:(

Gülay kesinlikle öyle davranmak gerekir birde 2 saniyeni almayan bir olay nasıl takmam kendime çok kızdım çok:((

Ayla dedi ki...

Bahriye malesef çok yanlış tersine çok tehlikeli çok savruluyorsun çok videoyı izlediysen görmüşsündür zaten.Erol'un da dediği gibi hadi kendi canımızı düşünmüyoruz kıymetlilerimiz için takmalıyız.Hoş aslında kendimiz içinde takmalıyız ya o da ayrı bir konu çok teşekkür ederim saolasın...

Abide sizede çok geçmiş olsun, çok üzüldüm.Evet malesef buzlanma varmış yol yokuş olunca daha çok zorlandı Erol.Bana ders oldu Abide çünkü çok korktum .Beim bir ihmalim yüzünden Erayıma birşey olacak diye çok korktum.Ben artık önlemini alayımda takdir Allahın tabii...Kendinize iyi bakın teşekkür ederim

Cüneyt çok teşekkür ederim evet verilecek sadakamız varmı.Tuz ve ekmek olayını ilk defa duydum akşam annaneme soracağım:)dediğini de yapacağım saolasın

nil dedi ki...

Kalakaldım!!!! Çok geçmiş olsun.Seneler önce annemler büyük bir kaza yaptılar,kazadan sonra emniyet kemerenin izi çıkmıştı vücudunda. Kemerin nasıl koruduğunu bilmeme ve tecrübe edinmem gerekmesine rağmen, seni okuyana kadar arkada otururken kemer takmam gerektiğini hiç mi hiç düşünemedim. Berk nasılsa emniyette ya. Ayla, keşke böyle bir tecrübe edinmeseydin ama artık her arkaya oturuşumda Eray'ın şaşkın bakışları ve sen geleceksin aklıma mutlaka takacağım kemer.Tekrar tekrar geçmiş olsun.

Ayla dedi ki...

Nil çok teşekkür ederim.Gelir gelmez yazdım sebep hani derler ya bir müsibet bin nasihatten daha iyidir diye o yüzden yazmalıyım insan bazen farkında olmuyor yaptıklarının.Birileri farkederse ne ala dedim.Değil Nil hiç değil tersine eğer sen takmazsan Allah korusun zararın bile dokunabilir.O yüzden o videoyu yayınladım

Eray sürekli gözlerimin önünde düşün maksadım sömürü yapmak değil elinde yarım kalan tostu,ağzı açık o bakışları mümkün değil ben unutamam:(Çok teşekkür ederim ayrıca annenlere de çok çok geçmiş olsun Allah sevdiklerimizi kazadan beladan korusun...

annesiningülü dedi ki...

cana geleceğine mala gelsin...
çok çok geçmişler olsun
şükür Eray olayın büyüklüğünü fark etmemiş, çok etkilenebilirdi.
emniyet kemersiz asla diyorum. Canım dikkatli olun.

Ayla dedi ki...

Bahar çok teşekkür ederim para çalışıp kazanılıyor kesinlikle öyle.Anne baba olunca bahar galiba böyle olunuyor öyle bir olaydı ki yine o kargaşada Eray'ı düşündük çok dikkatli davrandık hani yaşadığımız şey büyük birşey değilmiş gibi neyse ki Erayım etkilenmemiş öğretmeniyle de konuştum biraz önce herşey yolunda dedi küşürler olsun ki.Arkada da takılacak bundan sonra

pınar dedi ki...

çok geçmiş olsun.Şükürler olsun ki
sonuçta canınıza zarar gelmemiş.
Dediğin çok doğru ,en önemlisi sevdiklerimizle beraber can sağlığı.

Ayla dedi ki...

domatessuyu teşekkür ederim Allah'a şükür iyiyiz.Bazen unutsam da öncelikliklerimi öyle sevdiklerim yanımda sağlıklarımızı iyi ee o zaman daha ne olsun

nil dedi ki...

Ayla, ne sömürüsü ? kimse böyle düşünmez ki,sen anlatırken Eray canlandı gözümde, ben de fena oldum. keşke yaşamasaydınız ama daha daha büyük birşeyden korunmanıza sebep olmuştur deyip, yine şükredelim. Ayrıca iyi ki yazdın, arkadaşım, en azından beni bilinçlendirdin. Tekrar tekrar geçmiş olsun. O tuz ekmek olayı da; başından çevirip dua edip, bir ihtiyacı olana vermek. İlla tuz ekmek mi olması şart bilmiyorum ama başımın gözümün sadakası anlamında yapılır diye biliyorum.

BALLI LOKMAM dedi ki...

arka koltuk ve emniyet kemeri hep lüzümsuz gibi gelirdi bana şu ana kadar. Bundan sonra mutlaka takacağım ve taktıracağım...

Ayla dedi ki...

Nil bende hep öyle düşünürüm bunda da vardır bir hayırrr.Evet evet şimdi yorumları görünce bende öyle dedim çünkü insan bazen farkında olmuyor,düşünemiyor o yüzden blogların böylede bir faydası var,tekrar çok geçmiş olsun.Evet evet hypo da öyle dedi başından çeviriyorlarmış çok ilginç geldi bana bizimkilere akşam soracağım bakalım bizde var mı öyle bir adet,yapacağım sonra:))

Ballı lokmam kesinlikle lüzümsuz değil aksine ölümlü kazaların Allah korusun hepimizi çoğu arkadakilere oluyor çünkü arkadayım kemer kullanmama gerek yok diye bakıyorlar savruluyorlar ve ölümcül darbeler alıyorlar.Evlerimizde ırak olsun:((

Seyyaf'ın Annesi dedi ki...

verilmiş sadakanız varmış derler ya, aynen öyle olmuş. Büyük geçmiş olsun. Allah bir daha yaşatmasın.

Emine dedi ki...

Aylacım çok üzüldüm..geçmiş olsun Allah beterinden korusun..
vurguladığın konuysa çok önemli..
nedense hep ihmal ediliyor işte..

Ayla dedi ki...

Seyyaf'ın Annesi çok teşekkür ederim amin inşallah.Allah sevdiklerimizi kazadan beladan korusun

Emine teşekkür ederim amin.Malesef insanlar arkada kendini güvende düşünüyor çünkü aslında çok yanlış.Tersi arka taraf kemer takmazsan daha tehlikeli.Ben bu durumu bile bile takmadım o yüzden kendime çok kızdım neyse Allah beterinden saklasın

Nurcan dedi ki...

Canım benım cok gecmıs olsun,Allah sizi bagıslamıs.

HAYATA BAGLAYAN KEMERSİZ ASLA VE ASLA

lÜTFEN İHMAL ETMEYEİM

Ayla dedi ki...

Nurcan çok teşekkür ederim.Hani derler ya bir müsibet bin nasihatten iyidir diye akıllandım ben...