Cuma, Aralık 30, 2011

Bir haftanın bilançosu-3.bölüm

Ne ka ekmek o ka köfte!

Şaşırtıyor her gün beni ya da şöyle diyeyim çabuk büyüyor hemen öğreniyor düzeni.Eskisi gibi düşünmüyorum o yüzden de dillendirmiyorum .Hani sıklıkla dediğim ne zaman büyüyecek lafını artık ağzıma bile almıyorum.Çabuk büyüyorlar lakin o an ki sıkıntıyla bunu görmüyorsun.Sonra öyle bir an geliyor ki oğlum sen ne zaman büyüdün böyle... Birkaç gün önce konuşuyoruz Erayla.

-Eraycım okul nasıldı, neler yaptın
-Mamamazlık yaptım anne
-Yaramazlık yapmayacaktın hani öğretmenin ne yaptı peki
-Ötetmeni çok üzdüm men
-Eraycım konuştuk bunları seninle öğretmeni üzmeyecektin derken daha lafımı bile bitirmemişken elini salladı.Boşverrrr anne dedi.Söylediği kelimeden daha çok mimiklerine,hareketlerine takıldım .Daha çok kafana takma be moruk der gibiydi ya da  ya da  anneeeee ne ka ekmek o ka köfte... Daha bunu bu yaşta ben bile öğrenememişken .Ne bilim şaşırdım işte.

Öğreniyor!
Annane kararlı, okula gitmek için bu sene çok erken okuldan al evde bakalım demek konusunda çok kararlı.Babaannemiz yüzüme söylemiyor o da annem gibi düşünüyor lakin annemi işliyorJ birlikte saf tutuyorlar.Bu kadar iyi anlaşmaları sevindirici.Annem vazgeçirecek beni ya ‘hem okulda ne öğreniyor bu çocuk’diyor.Çocuğum bir lokmacık kaldı allll diye etimden et koparıyor.Bazen düşünüyorum acaba bu çocuk kimin diye.Eray annemin çocuğu bende bakıcısı gibi hissediyorum.Sürekli bir talimat Eray’ın kahvaltısını ettirdin mi?meyvelerini düzenli yedirdin mi? banyosunu atlama,ödevlerini yaptırdın mı... ayyyyyy imdat be. Ne demiştik öğreniyor.Tamam kabul okula başladığından beri bazı huyları değişti lakin orası ona iyi geliyor.Birkaç gün önce babasına dedi ki

Baba bak bu ret, bu yillov bu da buluuuu dedi.Babası şaşırdı sen red,yellow ve blue nereden öğrendin.Okul da öğrendim dedi.Şimdi evde renkleri gösteriyor. Ret, yillov,bulu,gırin(green) Dört renk öğrenmiş ya gerisini bilmiyor ya kesinlikle istifini bozmadan devam ediyor güya diğer renkleri İngilizce bilmediğini çaktırmıyor.Ret, yillov,bulu,gırii, siyah,beyaz, turuncu,mor bu da liloo.Lilo mu ne...Siz büyükler ona lila diyorsunuz.Bence lilo bu haliyle daha sevimli.

Kurallar!

Tamam kabul Eray biraz kurallara uymakta zorlanan bir çocuk.Öğretmenine göre karakteri böyle,özgürlüğüne inanılmaz düşkünmüş ya belirli kalıplara da sığmıyor.Lakin kabul ettiği kuralın dışına çıkmaktan da hoşlanmıyor .Dün akşam arabada inanılmaz bir sükunet hakim.Fonda on numara bir şarkı ve sessizlik.Baba araba kullanıyor, anne dışarıya seyrediyor meğersem tontalak da o ara babası teftiş edermiş.

-Baba neden kırmızı ışıkta geçtin diye çığlık attı.Erol trafik kurallarına uymakta çok dikkat eder ya kocama güveniyorum lakin yine de aynadan Erol’u kesiyorum.Haklısın oğlum geçtim dediği an ısıracaktım Erol’u hatta çimdikleyeceğim de çocuğun yanında olmuyor işte,sonra ne yaptım gözlerimle yedim adamı.

-Baba neden kırmızı ışıkta geçtin
-Geçtim oğlum hata yaptım
-Baba peki neden geçtin(tepiniyor arabada)
-bir daha söz geçmeyeceğim
-baba nedennnnn

Kıymetli!
Herşeyimiz pek bir kıymetli.Annem her gün anlatıyor.Bir görsen Ayla servisten inerken onu boş su şişesini bile dönüp alıyor dedi.Hostes ablası sen in ben çantanı veririm diyormuş ya hayır çanta menim diyip çantasını kendisi tutuyormuş, hostes ablasının tutmasına izin vermiyormuş. Annem diyor ki inerken çöpünü bile bırakmıyor.Yine seyir halindeyiz ve yine arabada inanılmaz bir huzur hakim.Ben dışarıyı seyrediyordum ki Eray babasına dedi ki;
-Baba ışığı yak
-Işığı mı neden
-Öğğğümü göremiyorum, seyredemiyorum dedi bir baktım elinde burnunun içinden çıkardığı hazinesi...Ayyy Eray dedim bir hamle yaptım sil şu ıslak mendile lütfen elinde tutma oğlum dedim.Elini çekti çok sinirlendi.
Anne o menim öğğğüm tenin(senin) diill nanam mı? dedi. Yol boyu o öğğğününü seyrede seyrede yol aldı.....


Erkek milleti işte!

Dikkat ettim bazı söylemlerime yani erkek adam ağlamaz, erkek adam şunu yapmaz gibi laflar zinhar söylemedim.Yapacağı ya da yapmaması gerektiği hareketleri cinsiyeti ile ilişkilendirmedim.’Erkek olduğun için yapmamam gerekli’ cümlesinden ziyade doğrusu bu, yanlışı bu,ille de bir özne kullanılacak ise insan olduğumuz için dedim mesela. Ağlaması gerekiyorsa ağlasın, korkması gerekiyorsa korksun, hüzünlenmesi gerekiyorsa hüzünlensin yani herkes için geçerli olan duygu hakkını sonuna kadar kullansın şimdi bu yazdıklarım cepte:)

Teyzesi Kazakistan da olduğu için sekiz gündür görmedi tontalak, teyzesi daha eve adımı atar atmaz Teyze babamın ababası pomm pomm pommm oldu(kendini sağa-sola atıyor güya savruluyor) demiş. Teyzesi canım benim korktun mu dediğinde böbürlenerek

Men korkmadım anne korktu demiş.Sen ne yaparsan yap erkek milleti(!)işte....

NoT:Fotoğraflar yine bebeliğinde bu seri böyle gitsin:)Bu hafta süpriz günü bizde bu sabah getirdik hediyelerimizi.Eray'a söyledim arkadaşlarına tek tek dağıtacaksın tamam mı oğlum.Hayır menim onlar dedi, ikna etmeye çalıştım arabada dil döktüm sürekli itiraz etti,anladığım kadarıyla bugün okulda bir kriz çıkacak haydi hayırlısı

18 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Oy kıyamam ben ona 41 kere maşallah.
Dillendiklerinde tadlarından yenmez oluyorlar hele ki bu bilmiş bilmiş konuşmaları :))
Öğğ onun annesi sen ne ellersin :))))

g dedi ki...

İlk fotoğrafına bayıldım.
Bilmiş şey.
Hiç birşey kaçmıyor gözünden.
Açıklasın baba sahiden neden geçti kırmızı da:)

Mutlu yıllar diliyorum.
Su gibi güzel .

Ayla dedi ki...

Aylin hata yaptım:)ne bilim bir öğğğün o kadar kıymetli olduğunu.Eraydan alabilir miyim diye izin alınmalı zira aşırı tepki verir bu huyunu bildiğim halde boşta bulundum:))

Gezgin sana da mutlu,huzur dolu bir yıl diliyorum.İlk fotoğraf benimde favorilerimden:))Evet çok dikkatli oluyor çocuklar ve huyu bazen beni çok şaşırtıyor.Erol'u kaç senedir tanıyorum diyeyim ımm 10 bu zamana kadar kural ihlali yaptığını görmedim ilk olması sebebiyle ve bir daha tekrarlanmaması şartıyla ana-oğul affettik.Sarıdan kırmızıya dönüyormuş yakalarmış zannetmiş bla blaa dedi biz de yedik.

bahriye-krm dedi ki...

bu seri sayesin de o kadar güzel notları kayıt altına almış oldunki,ayla'cım...iyiki başladın...
ery'ın her halini ayrı ayrı sevdim,güldüm..
krizsiz bir gün olsun...
şimdiden yeni yılınız kutlu olsun :))

Ayla dedi ki...

Bahriyecim saolasın yeni yıl sanada güzellikler getirir inşallah.Sonradan hatırlanmıyor çünkü,,insan unutuyor,seviyorum Eray ile ilgili şeyleri kayıt altına almayı saolasın.

İnşallah paylaşır arkadaşlarıyla bakalım yapmam der sonuna kadar sonrada kıyamaz kimseye inşallah düşündüğüm gibi olur

Nil dedi ki...

Eray ım sen çok yaşa e mi? Paşam , tontalağım.

Ayla ne iyi ettin de doğurdun sen bu kuzuyu ya.

Çocuğun araştırmacı ruhuna engel olma tamam mı? malzeme onun malzemesi Alla Alla :)
öperim

Ayla dedi ki...

Nilhan güldürdün beni Allahta seni güldürsün 'araştırmacı ruh' haa valla tuttum bu lafı ben.Sorma teyzesi araştırmalarımız da pek kıymetli.

Nilhan annem diyor ki neden sen 26 da evlendin 30 yakın doğurdun keşke 15 yaşında evlenip 17 yaşında doğursaymışsın ya sen var ya sen buldukçuk olmuşsun dedi bana:)))Valla bende öyle diyorum herhalde hayatımda verdiğim en doğru karar:))İyi ki var hayatımda

Not:)Bu arada 26 yaşımda bile bu yaşta evlenilir mi dediler birde 15 diyor kadın kesin kalpten giderdi

Seda dedi ki...

Çok tatlımış bebekliği yerim :-)

annesiningülü dedi ki...

lilo'yu tuttum :D bırakmam ;)

Ayla dedi ki...

Sedacım teşekkür ederim ben ona seni yerim dediğinde diyor ki

Ben yemek değilim anne:)) ona göre yani

Bahar bende liloyu çok sevdim çok:))

hypo dedi ki...

keyifli bir yazı, akşam yoğunluğunda ilaç gibi geldi.
sağ sola poom poom çok güeldi.
anne korkmuş.
çok güzeldi teşekkür ederim, paylaşım için.

Ayla dedi ki...

Cüneyt beğenmene sevindim:))iyi geldiğiyse daha çok sevindim:)))Eray yokken biz neye gülüyorduk çokca diyorum son zamanda

Nil dedi ki...

Ayla ben 27 de zor ikna ettim kocayı evlenmeye. Bizimkiler evde kalmış muamelesi yapıyordu artık :P

Bu arada yazmayı unutmuşum. Ben kızımın sadece taşıyıcı anneliğini yaptım. Gerisi hep annemin. resmen dış kapının mandalı muamelesi yapılıyor bana. Sanki doğurmakla anne olunmuyor tezini doğrular gibi. Zaten az kaldı annemlerin nüfusuna vereceğim. çünkü sadece kimlikteki anne hanesinde adım yazıyor :)

Öperim mutlu yıllar canım

ASLI dedi ki...

Oyy nasil tatli ya...
cok cok güzel bir yil diliyorum..
sevgiler Ayla :)

Ayla dedi ki...

Nilhan bizimkilerde bu yaşta evlenilmez çok erken diyordu:))

senın annende benim annem gibi yani diyorsun:))Ablam diyor bazen verde babamın nüfusuna tam olsun...

Sana da mutlu bir yıl diliyorum

Ayla dedi ki...

Aslı sana da mutluluk,sağlık dolu bir yıl diliyorum...

Sende yaparsın dedi ki...

Maşallah nasıl bir tatlılık böyle, rabbim nazarlardan korusun :)

Ayla dedi ki...

Sende yaparsın;hoşgeldiniz öncelikle amin çok teşekkür ederim