Çarşamba, Aralık 14, 2011

Farklı düşüncelerin adamı


Farklı düşüncelerin adamı.....Hani şöyle bir resim vardır kahramanımız yatmıştır iki elini kafasının altına koymuştur gözlerini tavana dikmiştir.Uzun uzun seyretmiştir tavanı bu arada yoğun düşüncelere dalmıştır, hah işte gece uyku tutmayınca bende tam bu resimde ki gibiydim.

Farklı düşüncelerin adamı.... Dün Eray’ın öğretmeni Eray için kullandı bu sözü Eray ‘farklı düşüncelerin adamı’ dedi.Artık Eray’ı sindirmişe benziyordu ya da şöyle diyeyim anlamaya çabalıyordu,ön yargılarını yıkmaya çalışıyordu oğlum hakkında

İki gün önce faaliyetine katılmadı diye bir not geldi merak ettim aradım dün faaliyetlere katılmadığı zaman o ara ne yapıyordu?Başka oyun oynadı dedi,gruptan ayrı olarak.Eğer faaliyet,ders her ne ise işte ona hitap etmezse istemediğini çok net bir biçimde ifade ediyormuş.Beğenmedim men...Müfredat denilen şey Eray için vız gelip tırıs gidiyor anladığım.Özgürlüğüne inanılmaz düşkün dedi, kısıtlanmaya,yönlendirmeye asla gelmiyor,kendi alanına müdahale edilmesine ise tahammül edemiyor diye de devam etti. Bir ördek resmi var herkesle anlaşıyoruz ördeği sarı renge boyamaya karar veriyoruz Eray hayır ben maviye boyayacağım diyor mesela. Cumartesi bir seminer vardı,semineri veren üniversitede ki hocam idi onunla sohbet etme imkanı buldum konuştuk biraz dedi.Bu örneği anlattım o da uyardı çocuklarınızın yaratıcılığını kısıtlamayın bırakın neyi hangi renge boyamak istiyorlar boyasınlar dedi konuşmaya bir süre daha devam etti.Uzun uzun anlattı...

Bu arada Ayla hanım Eray’ın benim gibi bir öğretmen ya da bilindik bir meslek seçmeyeceğine ben çok eminim ve dedi ki siz de buna emin olun.Eray daha çok yaratıcılık isteyen bir meslek sahibi olacak o kadar eminim ki çünkü Eray farklı düşüncelerin adamı....

Ne garip sustum şu ana kadar Eray ile her türlü hayali kurdum ama meslek ile ilgili hiçbir şey düşünmemişim. Öyle bir dileğim de yoktu benim yani farklı bir meslek seçsin,enteresan olsun şöyle olsun böyle olsun diye. Sadece gününün yarısını geçireceği mesleğinde mutlu olsun ilk dileğim.Karizmatik,entresan,sıradan, cool hiçbir önemi yok yeter ki hayatını idame edecek kadar kazanıp lanet okuyarak işine gitmesin.Zaten hiçbir şeyin fazlasını cebimize alıp götüremiyoruz ya gerçek dünyaya...

Biz bu huyunu inat olarak değerlendirdik yada uyumsuzluk.10 gün önce eve ödev verdiler 1 yazması konusunda rehberlik edin.Cümle bu.Evin işlerini birinin döndürmesi gerek babası sen rehberlik et bende gardımı alıp ev işlerine gününü göstereyim dedim..Bir süre sonra sesler geldi salondan Erol sinirlenmiş.Efendim 1 tötü imiş o yüzden kokuz (dokuz) yapacakmış. Erol sürekli önce 1 yazalım sonra 9 yazarız diyor .Yoooo diyor bizim küçük bey men kokuz yapacağım babacimmm.İşin garip yanı bize o kadar saçma geliyor ki hem saçma geliyor hem çocuğu ikna etmeye çalışıyoruz.Çocuğum yani 3 yıl 4 aylık çocuğum kokuz yapmak istiyor hayy bu sisteme diye içten içe söyleniliyor....Babası attı kendini dışarıya ,markete gitti ben oturdum başına anne kokuz yapacağım men,tamam yap oğlum dokuzlar bitince 1 yaparız o zaman .Hayır anne 1 tötü yehii(yedi) yaparız:) Yapılamadı o gün mini mini birler.Ha birde o günden bu güne 1 sayısına takmış vaziyette.O kadar ki babası biricik oğlum, bir tanecik oğlum diye sevdiğinde babacimmm bir tötü döt(dört)tanecik oğlum de diyor.

Hep bir önerisi var, hep bir fikri,sürekli sorgulamaları.Dün akşama arabada fonda içli içli bir şarkı çalıyor .Ortam sessiz ıııhhhh diye seslice içimi çektim.Eray’ın sesiyle kendime geldim.Anne neden ıhhhh yaptın dedi.Hiç oğlum öylesine dedim.Neden anne ıhhhh yaptın.Çocukta haklı durduk yere niye.Oğlum şarkı çalışıyor ya şarkıyı sevdim.Ama sevmedin ı ıhh yaptın niye......

Eray’ın en sık kullandığı kelime ımmm buldum öncesinde parmağını şıklatıyor.Ben bir şey söylüyorum ya hemen bir şey düşünüp ımm buldum şöyle yaparız diyor,yani beni o yönlendirmeye çalışıyor,bu beni bazen çok yoruyor.Peki biz onu yönlendirmeye çalışırken o yani can suyum yorulmuyor mu?

Ben kuzu gibi birşeydim öğretmenim ,annem ne derse onu yapardım,kendi düşüncelerimi kendime saklardım kimsenin kırılmasına üzülmesine dayanamazdım isteklerini kabul ederdim.Ablam öyle değildi o yönlendirmeye asla gelemezdi,özgürlüğüne inanılmaz düşkündü,önce onun düşünceleri idi.Bir yanıyla zordur bu insanlar,çok zordur çoğu zaman anlaşılamazlar hem ben annemin neler çektiğini iyi bilirim:)Siz ister kabul edin ister kabul etmeyin Ayla bu çocuk bana her geçen gün daha çok benziyor dedi teyzesi.Tövbe de kız kalbime mi indireceksin dedim herkes kahkaha attı.

Farklı düşüncelerin adamı dün gece ellerim başımın altında gözlerim tavanda kendimle ilgili de birçok düşüncelere saldı.Bazen nerede hata yaptım ben diye sordum ya zamanında dün gece bir noktada ama sadece bir noktada hatamı da buldum aslında......

Not:Hata derken kendimle ilgili bir hatadan sözetmek istedim .Hatam koyun gibi olmaktı:))

20 yorum:

Filiz dedi ki...

demek kötü bir :))) çoçuklar çok enteresanlar çok merak ettim neden sevmedin 1'i dediğin zaman ne cevap veriyor, acun ılıcalı'nın bir röportajını okumuştum. Babası abisi için şu işi yapar demiş kardeşi için şu işi ama demiş acun çok değişik bir iş yapar ama ne olacağını ben bile bilmiyorum o çok farklı bir çoçuk. Babasının ömrü yetmemiş görmeye ama bilmiş oğlunu o gerçekten farklı bir iş yapıyor :) Acaba eray ne yapar :) keşke geleceği görebilseydik :))

Ayla dedi ki...

1 i bence öğretmeni okulda yapması için ikna etmeye çalıştı sonra bizde evde ısrar ettik çocuğum ona taktı bence o yüzden gibime geliyor.İnşallah 1 ile arasını düzeltir:)Evet Acun ile ilgili bende okumuştum, Eray için hiç bilmiyorum, çok fazla da anlamlar yüklemek istemiyorum aslında dün teyzesine pilot olacağım demiş:)Yarın ise meçhul..Filiz ben geleceği görmek istediğimden emin değilim ne yalan söyleyeyim.İnsan gördüğü şey hoşuna gitmezse bugününü nasıl devam ettirebilir.Anlayacağın ben biraz cesaretsizim bu konuda...

pınar dedi ki...

Farklı düşüncelerin adamlarını hep severim.:)

Şimdi size akıl vermek gibi olmasın -ki bunu hiç istemem akıl vermeyi-
biraz olayları gidişatına bırakın derim ben:()

Nil dedi ki...

Güneş mavi olabilir mi? Peki ya pembe bir inek? Aylacım bunlar sadece hayallerinin sınırı olmayan çocuk resimlerinde olur.

Ben de Ece ile ödev yaparken çok kasılıyorum. biz hödük müydük neydik bilmiyorum asla istenilenin dışına çıkmazdık. oysa kızım da istenilen rengi boyamayı reddediyor. salak gibi yönlendirmeye çalışıyorum. hata yapıyorum ama engel olamıyorum. bizim kendimizi değiştirmeye ihtiyacımız var.

lakin ablana verdiğin cevaba koptum bilesin :)öperim

Ayla dedi ki...

Domates suyu bir süredir öyle yaptık bizde yani öyle olması gerekiyor dedik eşimle.Bakalım

Ayla dedi ki...

Nilhan cevap hakkımı kullanıyorum evet biz hödüktük, yok bu kadar olmaz yani arkadaşıma anlatırken öğlen yemeğinde biz hödükmüşüz bunun başka açıklaması yok dedim:)hödük kelimesi görür görmez yorumunda çok güldüm...Aslında şu renge boya diyorum çocuk yok diyor halbuki ne kadar yanlış yapıyorum dedim Erol'a daha karışmayacağım dedim de bakalım uygulamak önemli olan.Evet kendim için söylüyorum bazı konularda çocuk konusunda değişmeye çalışıyorum.Yapmasın 1 i ne yapayım sevemedi çocuk bir türlü:))

Ablam konusuna gelince bazı konularda benzesin de bazı konularda benzeyecek diye ödüm çatlıyor onu da sen bilesin.sevgiler

annesiningülü dedi ki...

öğretmenden duydukların Eray'ın tavırları çok seni üzmesin. kötü hiç bir şey yok ki. Farklı olsun mutlu olsun da :)
Bizimki seneye ilkokula başlıyor ve verilen dersleri nasıl yaptırdığımızı bir bilsen ;)

nil dedi ki...

farklı düşüncelerin adamı..sevdim bu lafı ben. 1'i Berk de sevmiyor, 3seviyor o :)

Nilhan; evet yaaa bildiğin hödükmüşüz:))

Ayrıca, bu yaşta ödev aslında bize veriliyor, kastıkça kasıyoruz. Berk de öyle, kırmızıya boya diyorsun, mami boyacam diyor. İlkokulu şimdiden düşünmek bile istemiyorum:)

Ayla dedi ki...

Yok yok Bahar öğretmeni bu sefer kötü anlamda eleştirmek için söylemedi .Eray biraz nevi şahsına münhasır dedi.Eray hatta bazı konularda mutlu ediyor beni hayal gücü anlamında hassaslığı konusunda,duygusallığı konusunda işte sadece dik başlı yap denileni yapmıyor:)Evet kesinlikle ortada kötü birşey yok.İlkokulda Bahar anladım ki biz çok sorun yaşayacağız ders yapmama konusunda dediğin gibi mutlu olsunda.Bak teyzesi acayip tembeldi bir bilsen şikayet gelirdi sürekli lakin işinde çok başarılı ve güzel yerde:)

Allah sana da kolaylık versin ben o günleri şu an düşünmek istemiyorum.Düşün öğretmen ödev verecek tontalağa o diyecek ki BEĞENMEDİM:))oYY OYYY

Ayla dedi ki...

Nil eray döt,yehi ve kokuza fena halde sevdalı lakin sakın bir deme ona:)Kesinlikle öyle ödevler çocukların umrunda mı lakin bizler öğrenciliğimize bir şekilde geri döndürülüyoruz:))Bu çocuk onu yapmıyor işte zorla mı....İlkokulu şimdiden düşünmemek lazım çünkü vakti gelince ben biliyorum çok düşünüceğim en iyisi tadını çıkarmak bu günlerin:)

Farklı düşüncelerin adamını bende sevdim:))

elif-kayra dedi ki...

evet onlar ne isterler ise o oluyot, onların dedikleri özgürlüklerine çok düşkünler biz hiç böyle değildik

abide dedi ki...

Kötü bir :)) Aylacım sizin kreş her hafta bir ödev veriyor.Yazma için daha erken değil mi ?

Ayla dedi ki...

Elif değildik bizim şartlarımızda herşey daha farklıydı şimdi ki zamane çocuklarının şartları daha farklı.İşte buradaki hata şartlara ve zamana göre değerlendirme yapmalı.

Ayla dedi ki...

Abide 1 e ölümmmm:))) dedirtecek sonunda bu çocuk bana.Abide her hafta olsa neyse de haftasonu ve ara sıra hafta içi neler veriyorlar bir bilsen yazamıyorum sinirimden bu bloga:)Aaaaa yettiniz bea dedim geçen gün hiçbirşey yapmadım-yaptırmadım sanarsın ki çocuk haziranda sınava girecek.Evet harfleri öğrenmiyorlar lakin sayıları çizdiriyorlar ya da yazdırıyorlar mı demeli bilemedim şimdi ilk duydugumda şaşırmıştım bende bana göre de erken geldi ama işte ne bilim koyunluğum burada devreye giriyor tam da

Tibetin annesi dedi ki...

neden hata aradığını anlamadım. ben okurken gurur duydum, sen de duysana...

Ayla dedi ki...

Sibel okuyan arkadaşlarda yanlış anlamış şimdi not yazmak icap eder Eray ile ilgili bir hata değil bu kendimle ilgili bir hata ben koyun gibiydim demek istedim çok örtülü olmuş:)))Yoksa Ben bu tavurları çok hoşuma gitti:))

ASLI dedi ki...

Eee harika bu...
gercekten cocuklari özgür birakmak gerekiyor...
Ada bunun tam tersidir mesela..Uyum saglamak icin cok cabalar..

hypo dedi ki...

sende koyun gibiysen artık...
susarım:)
mutlu oldum, öğretmeninin Eray hakkında düşüncelerine.
aykırılık, farklı olmak günümüzün trendi.
şanslı ebebeynlersiniz.

Ayla dedi ki...

Aslı Erayda çabuk uyum sağlar bana görede fazla sosyal şu noktada tedirgin oluyorum parkta herhangi birinin yanına gider hemen konuşmaya başlar yabancıymış,tedirginlikmiş hiç bilmez biraz geri tutmasını isterdim

Ayla dedi ki...

Cüneyt ben çocukluğumda öyleydim sonra feleğin tokmağı başıma indi değiştim şimdi öyle olduğumu söylersem acayip yalan olur.

Ayrıca kendimi şanslı da görmüyorum şansızda sadece tontalak iyi ki var iyi ki de bizi seçmiş diyorum.Eğer trend buysa biz ana-oğul sıradan kalalım:)))