Cuma, Haziran 06, 2014

Kazanılmış haklara dokunma


Evet çok iddialı bir başlık olduğunu farkındayım.Erol'la neredeyse tek bir konuda anlaşamıyoruz. Kazanılmış haklar konusu.

Eray bir süredir cezalı babasının işyerine gidemiyor .Hak etti herif bunu savunacak değilim. Son gittiğinde öyle yaramazlıklar, şımarıklar yapmış ki babasını zor durumda bırakmış. En son olarak da oranın bölüm müdürüne senin anan var mı anan demiş. Erol'a yooo kibarlıkta nam salmış oğlum böyle bir üslup kullanmış olamaz dedim. Sen öyle zannet dedi. Şaşırdım.

Pazar akşamı Eray babacım artık benim cezam bitmedi mi? dedi. Erol'da uzun bir süre oldu artık işyerime gelebilirsin ama aynı şey tekrarlanırsa inan bana daha uzun süre gelemezsin dedi. Sonra da ekledi. Oğlum o nasıl bir laftı, hiç senin anan var mı anan diye sorulur mu? herkesin tabi ki annesi vardır dedi. Eray'dan cevap gecikmedi.

Babacım ne var ki bu laf da. Herkesin annesi olduğunu bende biliyorum. Annesi ölmüş olabilir, annesi kaçırılmış olabilir o yüzden sormuştum.

Düşündüm de haklı da. Herkesin anası yanı başında değil ya. Neyse cuma günü yani bugün için baba-oğul anlaştılar.

Dün akşam eve dönerken arabada Erol'a 'Eray'ı yarın sen okuldan alacaksın unutma' dedim. Ha o işte bir değişiklik oldu dedi. Nasıl bir değişiklik oldu? Dün Eray yapmaması gereken bir şey yaptı bende cuma günü işyerime gelemezsin dedim dedi. Ben tabi başladım bıdı bıdıya.


Kazanılmış hakkı geri alamazsın.Eğer çocuğu bir şeylerden mahrum edeceksen başka şey bulunmalı. Bu çocuk oyuncağı değil ki.Bence çok tehlikeli.Bir kere çocuğun gözünde verdiğin sözü tutmamış bir anne-baba olarak görünürsün.Unutmamalı davranışlar sözlerden daha etkili.Çocuk bu davranışı mı rol-model almalı. İkincisi eğer başka şeyden mahrum etseydin ceza, uyarı olurdu bana göre ama kazanılmış hakkına dokunmada bir tehdit var.Üçüncü olarak bu davranış hiç etik değil hem de hiç

Çocuklar var ya bu analardan- babalardan çok şey çekiyorlar :)

Neyse Erol pes etti.Kazanılmış haklar konusunda bir anlaşmaya vardık. Yani umuyorum. Bugün okul çıkışı Allah izin verirse tontalağı babası alacak işyerine götürecek. Sabah çok heyecanlıydı. Arabalardan mı sebep bilmiyorum orayı çok seviyor.

İnşallah bu sefer işi ileriye götürmez tontalak.Yani senin anan var mı anan diye sorduğunda evet yanıtını alırsa ananı da al git demez.  Yani umarım.

Fotoğraflar geçen seneden...


Hiç yorum yok: