Perşembe, Nisan 17, 2014

Kirli çevre insanın ruhunu kirletir, kirli ruhlar çevreyi kirletir*



Tontalağımla anlamaz nasılsa diye bazı şeyleri konuşmamazlık etmedim. Hep konuştum konuşmakla kalmayıp hayatımızda da uyguladım. Çünkü davranışlar sözlerden her zaman daha etkili olmuştur.

Doğada yer alan tüm canlıların bir varoluş nedeni olduğunu ve hepsinin ayrı ayrı görevleri olduğunu anlattım. Doğanın dengesini korumak için bu canlıların önemli olduğunu vurguladım. Ve ne yazık ki canlılar içinde en çok doğaya insanların zarar verdiğini anlattığımda 'neden annecim' dedi. Maalesef nedenini bende bilmiyorum. Gerçekten neden

Davranışlarımızın meyvesini alıyoruz uzun zamandır.

Alt kat komşumuzla sokak kapısında karşılaştık. Aynı yaşta çocuğumuz olduğu için okul ile ilgili uzun uzun konuştuk. Konuşma bitince biz parka komşumuz ise eve girecekti. Ama oda ne kadın apartmana giremiyor. Bizim apartman kapısının önünde neredeyse 7/24 yatan bir köpek var. Oraya alışmış karışmayız bizde. Bazen üstünden atlarız, elimiz kolumuz dolu ise müsaade isteriz. Kadın korkuyor onu da anlıyorum çünkü bende köpeklerden korkarım lakin ben tanımadığım köpeklerden korkarım. Eve girebilmek için hoşştt bıktım senden burada artık yatma dedi. Bunu duyan Tontalağın nevri döndü.

'Köpeğe saygısız davranamazsın tamam mı? Bağırırsan, saygısız davranırsan seni popondan ısırırsa hiç karışmam'

Kadın ben saygısızlık yapmadım ki diye lafı ağzında geveledi sadece çok korkuyorum dedi. Tontalak da saygısızlık yapmazsan bir şey yapmaz korkma dedi.

Geçen hafta sonu da market alışverişinden dönüyoruz, babasıyla ben yan yana tontalak ise biraz önümüzde. Ben dikkat etmemişim Eray'ın bağırmasıyla irkildim.

'Abiiiii abiii yere tüküremezsin, duaya(doğa) saygısız davranamazsın

diye bağırdı. Babası da sus oğlum o senin büyüğün dediğinde bu sefer benim nevrim döndü. Susma oğlum sakın susma dedim. Sen susarsan biz susarsan bu çevrenin hali ne olacak dedim. Hatta oğlumu tebrik ettim. Erol'la da konuştum bu konularda duyarlı bir evlat yetiştirmek istiyorsak sakın susturma dedim. Zaten her şey sustuğumuz için, aman bana dokunmayan yılan mantığını benimsediğimiz için gelmiyor mu başımıza.


*Kirli Çevre İnsanın Ruhunu Kirletir, Kirli Ruhlar Çevreyi Kirletir-Aziz Nesin

2 yorum:

annesiningülü dedi ki...

doğru diyorsun

Ayla dedi ki...

bahar sağolasın:)