Salı, Mart 22, 2011

'Biz o gün onları yenerdik de'

İşte. Hala ne gülerim ben bu lafa

Babam mahallemizin futboldan sorumlu devlet bakanı ay pardon mahalle takımımızın antrenörüydü.Biz de antrenörün kızları:)Her ne kadar Fatih Terim’in kızları kadar süksemiz olmasa da vardı bizimde kendi çapımızda bir havamız.

Ortaköy de yazları 17-18 takımla birlikte yaz turnuvaları yapılırdı ve bize de ne çok eğlence çıkardı. Takımımızın adı Reşat Ağa spor idi.Annem pek ilgilenmezdi fakat halam zaten kafa kadındı ve çok da meraklıydı.Eee nasıl olmasın kardeşi antrenör oğlu da takım da top koşturunca.

Halamın üst katımızda oturması bizim için avantajdı çünkü annem maçlara halam gidiyorsa gitmemize izin verirdi. Onun dışında babanızın ayağına dolanırsınız adam sizinle mi ilgilensin top koşturanlara mı baksın der halam gitmediği zamanlar izin vermezdi. Gidemediğimiz zamanlar da evde oturup yüzümüzü sallandırırdık ablamla.

Maçlar geç biterdi annem beklememize izin vermezdi yatardık fakat uyumazdık.Babamı ve maçı çok merak ederdik.Gece mahalleye tezahürat yapılıp giriliyorsa eğer bilirdik ki yenmişiz ablamla yatakta zıplardık.Yok eğer Allah rahmet eylesin Kezban teyze ile Osman amcanın bakkalı vardı hemen evimizin dipinde orada fısır fısır bir sesler duyarsak yenildiğimizi anlardık. Öyle zamanlarda babamın eve girişi bile farklı olurdu.

Yine yaz turnuvaların birinde Reşat Ağa spor yarı finale kadar geldi. Sahil sporla oynayacaklarını bildikleri için moraller fena halde bozuk. Çünkü Sahil spor hem çok güçlü bir takım hem de antrenörü RıdvaKalınn Dilmen hani lakabı Şeytan olan:)Reşat Ağa oyuncuları öyle tedirgin ve ön yargılı ki maça başlamadan zaten kabullenmişler kaybedeceklerini.

İşte çocuklarının gözünde babaları kahramandır ya bu konuşmaları duyunca sinirlenirdim. Eee ne olmuş yani onları şeytan çalıştırıyorsa sizi de babam çalıştırıyor demiştim bir oyuncu abiye:)Babam sürekli motive ediyor oyuncularını.Buralara kadar geldik hep birlikte biliyorum sizlerde onlar gibi çok iyi bir takımsınız, size inanıyorum diye motive ediyor oyuncularını.Ama nafile Şeytan Rıdvan'ı gördükçe gözler herkes dağılmış halde.Top cambazı dediğim Selçuk abim bile çok tutuktu o akşam. Maç öyle bir skorla bitti ki inanılmaz
17-2

Yok yanlış yazmadım bir basketbolun ilk periyodu da değil.Skor 17-2. Ay ben ne çok üzüldüm babamı gördükçe. Babam onurlu adamdır ve her onurlu adamın yapacağı gibi o gün antrenörlükten istifa etti:)Çok yalvardılar bırakma bizi diye ı ıhhh bir kere babamın gönlü, hevesi kırılmıştı.Bir daha da asla dönmedi.
 
Uzun bir zaman bu konu evde hiç açılmasa da babamın tarihinde koca bir leke gibi dursa da:)zaman her şeyin ilacı ya:)bir süre sonra dalga geçilmeye bile başlandı aile içinde.Her aile içinde bu konu açıldığında hep aynı cümle Biz o gün onları yenerdik de işte...

Tekzip:)22 yazmışım ablam uyardı 22 değilmiş çaktırmadan babamı aradım söyler miyim hiç bloga yazıyorum diye henüz delirmedim:) Nedense hafızam yanıltı bu sefer beni hiç de öyle şeyler olmazdı bana neyse,düzeltmeden rahat edemedim.

10 yorum:

Tibetin annesi dedi ki...

Rıdvan Dilmen'in varlığı bile dağıtmış desene sizinkileri :))) öpüyorum babanın ellerinden :)

Ayla dedi ki...

Sorma Sibel o gün Şeytan Dilmen gelmeseydi kesin yenerdik de işte:)

Nil dedi ki...

reşat ağa spor . bayıldım takımın adına.
bence baban haklı yenerlerdi de...

gülay dedi ki...

Bayıldım bayıldımmm:))Ne güzel bir anı,yüzümde kocaman bir gülümseme ile okudum inan.

Ebru dedi ki...

Hem hoş hem de buruk. Ne bileyim babalara kıyamıyorum hiç nasıl üzülmüştür yazık.

Ayla dedi ki...

Küçük Mucizem di mi yenerlerdi bana da öyle geliyor:)

İkiz Annesi dedi ki...

Bence de yenerlerdi de ah o şeytan olmasa:)

Ayla dedi ki...

Gülay beğenmene sevindim bizde hatırladıkça güleriz:)

Nehir çok üzüldü sigara üstüne sigara içti:(ben dayanamam babamın üzülmesine o gün hatta bir süre çok üzüldüm kimseye bahsettirmedim bahseden olunca tırnaklarımı geçirdim.Şoku üzerimizden atınca gülerek anlattığımız bir anı oldu da babam hala hiç hazmetmez o anıdan,pek dillendirmez.

Aylin babama sonsuz güvenirim ben biz yenerdik dediyse yenerdi de işte:)

hypo dedi ki...

umarım babamız kova feneyli değildir.
şaka bir yana çok sevdim.
maşallah yasak felan dinlemiyorsun sende benim gibi:)
çenemiz düşüyor değil mi yasaklardan:)
abala gubala sendromu işte:)

Ayla dedi ki...

Kesinlike abala gubala sendromu:)çeneme vurdu.Ay yazmayacağım diyorum sendrom içime öyle işlemiş ki susturabilene aşkolsun.

Babam Samsun sporlu esasen ama hiç söylemese de Fenerbahçeli olduğunu hissediyorum her maçını seyreder kaybedınce üzülür.Fenerbahçeliyim dese bilirim Samsun spora ihanet ediyor gibi hisseder