Çarşamba, Mart 23, 2011

...ve insan bazen duymak ister

Bir keresinde hatırlıyorum babam bizlere sevgi sözcüklerini kullanmaktan hiç çekinmedi diye yazmıştım. Evet bu doğruydu her defasında anneme ve kızlarına en şaşaalı kelimelerle sevdiğini söylerdi bir şekilde.Hatta babam hala anneme der ama biraz formatı değiştirdi eeee yılların birikimi var o kadarcık da olsun di mi?

‘Huysuzsun, sinirlisin, şöylesin, böylesin ama ben seni çok sevdim’

Annem mi?Bu sorunun cevabı biraz karışık. Durun rahat bir köşeye çekileyim ohhh azıcık da ayaklarımı uzatayım ve buyrun çekinmeyin misafirim olun hep birlikte çocukluğuma uzanalım.

I ıhhh annemin kelimelerle bizi sevdiğini söylediğini hatırlamıyorum hafızamı zorluyorum ama hatırlamıyorum.Annemin babasız ve çetin koşullarda büyümesinden mi yoksa es es subaylarını imrendiren otoriterliğinden mi bilinmez sevgi sözcüklerini kullanmazdı ama hareketleri ile bize sevdiğini çok güzel hissettirirdi. Örgü makinesi vardı hatırlıyorum birkaç bir şey örer satar sonrada bizi sinemaya-tiyatroya götürürdü o parayla.Sabahın köründe yani 05,30 da kalkar mükellef bir kahvaltı hazırlardı mıy mıy hanımiğnesi ve ablası üç lokma yesin diye.Her anne gibi olmasa da çoğu anne gibi gözümüzün içine bakardı, bizim canımız yanınca bilirdim annemin de canı yanardı .Biz ağladığımızda da oturup bizimle ağlardı evet ya sevdiğini söylemezdi hem herkes aynı mı olmalıydı , hareketlerinden anlardık annem bizi bir sürü severdi. (Nokta atışı yapıp attığı terlikleri ve süpürgenin sapını bu hareketlere dahil etmiyorum ama)

Babama rağmen bende annem gibiydim yani sevgi sözcüklerini kullanmakta olabildiğince cimri.Evet farkındayım dim dedim çünkü bir şey oldu ve ben aşık oldum.Damat kayınpeder toprağından mıdır bilinmez Erol da babam gibi sevgi sözcüklerini kullanmakta inanılmaz cömertti(bir süredir kullanmasa da olsun bea)Bir keresinde ‘eğer sevdiğini söylersen burnun düşmez inan bana’ demişti.Benim onu sevdiğimi yüzde milyon kere bildiği halde bunu duymak istediğini hissettirmişti bana, ne hissettirmesi be nerdeyse alenen söylemişti. Kendimden biliyordum hem ben, sevildiğimi bilsem de duymak inanılmaz keyif vermiyor muydu bana. Eeee o zaman nasıl bu kadar bencil olabilirdim diye kendimle hesaplaşmaya bile girdim o zamanlar.Öğrendim zamanla sevgi sözcükleri kullanmayı hem de pek ala. Hatta o kadar işi ilerlettim ki annamı, babamı,ablamı hayat arkadaşımı bırak ahretliğimle konuşmamızın çok alakasız bir yerinde seni seviyorum biliyor musun ya da şirkette ki bir arkadaşıma telefon açıp Ayşom cadısın ama seni cadılığına rağmen çok seviyorum biliyor musun bile der oldum sıklıkla

 Her akşam oğluma seni bir sürü seviyorum diyorum. O da bana anne ı ıhh men men diyor eliyle sertçe göğsüne vurarak ve kollarını iki yana açarak Yok ben seni daha çok seviyorum diyorum o da anne men men diyor ve her akşam bu sebepten ötürü oğlumla aramızda kavga bile çıkıyor .Olsun be benim de oğlumla kavgamız da bu sebepten ötürü olsun.

Not: Yine yaptın yapacağını hanımiğnesi oğlumla en çok ben seviyorum kavgası yapıyoruz her akşam diye yazacaktın oysa.Yine en başta söylemen gerektiğini en sonda söyledin nereden girip nerelerden çıktın ,neyse hanımiğnesini de böyle kabul edeceğiz başka çare yok gibi:)

 Sevdiklerine sevgi sözcüklerini söyleyemeyenlere notum:Tecrübe ile sabit burun düşmüyor:)

11 yorum:

hypo dedi ki...

yine bir güzel yazı daha.
bu yazını alıp babama okutacağım.
bu yaşa kadar daha babamdan kardeşim ve benle ilgili seni seviyorum cümlesini duymadım.
burnu da güzel değil. neyden korkar anlamam.
annem de, der bakmayın babanızın böyle olduğuna o içten sizi seviyor der.
ben duymadıktan sonra içten sevse ne olur ki.
günün en anlamlı yazısıydı.

Ayla dedi ki...

Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. O zaman şöyle yap bence yazıyı babana okut ne babalar var sadece sevilmek yetmiyor bunu hissetmek yetmiyor insan bunu duymak da istiyor bende duymak isterdim gibi lakırttı et konuya direkt bir giriş yap.İnşallah işe yarar eğer yaramaz ise bana söyle B planı yaparız seninle:)

Nil dedi ki...

ben de babamdan duyduğumu hatırlamıyorum. ta ki evlenene kadar. şimdi canım kızı oldum.
ama annem sabah uyandırırken duyduğum halde beni şımartacak bir söz söyleyene kadar duymazdan gelir açmazdım gözlerimi. eşim de babam kılıklı maalesef.

Ayla dedi ki...

Küçük Mucizem Allahtan benim aklıma sonrada geldi vakit varken dillendirmeli sonradan keşke dememek için

abide berkman dedi ki...

Benim babamda evlenene kadar bana sevgisini çok fazla göstermemiştir.Bende bu konuda ona çekmişim karşımdaki insana güzel sevgi sözcükleri söyleyemiyorum.Kızım bu konuda bana benzemez sevgisini çok güzel söylüyor :) Devamlı boynuma sarılıp'anneciiim ceni çook çeviyom' der :))

İkiz Annesi dedi ki...

Benim anneciğim de aynen seninki gibi:))
Sever bilirim ama söylemez babacım da dilinden düşürmez.
Bizdeki durum eşit eşim de ben de Allahtan sevgimizi rahatça dillendiriyoruz:)
Yazını ayrıca çok beğendim eline sağlık:)

Ayla dedi ki...

Abide ne tatlı söylüyordur eminim ceni çok çeviyom diye dilleri ne yapalı acaba:)

Aylin yazımı beğenmene inan çok sevindim::)

Aslısın dedi ki...

İnsan neden sakınır sevgi kelimelerini bir bilsem. Ben de aynı senin gibi sakınanlardandım evlenene kadar. İnsan sevgisini gösteren bir koca ile bir takım yollar kaydediyormuş bunu gördüm ben de senin gibi.

gülay dedi ki...

Yaşasın brother örgü makinesi kardeşliği:)Annemin de vardı örgü makinesi....hey be ne güzel günlerdi

Ayla dedi ki...

Aslısın çok güzel bir yorum teşekkür ederim, gerçekten öyle ben o anlamda eşimden çok şey öğrendim,çok yollar katettim.

Gülay o makinenin sesi hala kulaklarımda ama markası aklımda değildi sende de ne hafıza varmış. Anneme sordum singermiş bizimkisi:)Çok güzel günlerdi aslında bu örgü makinesi ile ilgili yazı da aklımda :)

Adsız dedi ki...

cok tesekkurler ilginc