Pazartesi, Haziran 29, 2015

İftar programları

Eylül 2011


İftar programlarından Ramazan'ın nasıl geçtiğini anlamıyorum bile. Erol bir gün ailecek biz iftar yapalım bir tarih ver deyince birden dank etti bu yoğunluk.Hoş Eray bu kalabalıktan,gelip gitmelerden çok memnun.

27 Haziran; ben iftar verdim evde. Erol'un akrabaları vardı.16 kişi olunca 12 kişilik masaya sığamadık. Önceden işbölümü yaptığımız için bu sefer daha rahat geçti. Kayınvalidem böreği yaptı. Evi temizlemek, salatalar ve zeytinyağlılar bendeydi. Annem ana yemek, pilav ve çorba yaptı. Kayınpederim ve babam tatlıları tedarik etti. Erol beylerde sadece pide ve içecekleri aldı. Eray beyler ise hep ortalığı dağıttı. Neyse bu konuya girmeyelim.. 

28 Haziran; Erol'un en büyük amcasına davetliydik. Eray akşama kaç saat kaldı diyerek tüm gün yedi bitirdi beni. Yok oruç tuttuğundan değil, çocuklarla buluşmak için heyecanlandığından. Annesinin tersine kalabalık ortamları hep çok sevmiştir. 19 kişiydik.

29 Haziran; yani bu akşam annem dışarıya iftara davet etti bizleri. Babam öğle tatilinde Ayla hanım yeriniz ayrıldı ayrılmasında hesabı kim ödeyecek peki dedi. Eee sen tabi ki diyerek aklındaki soru işaretinin kökünü kazıdım.

30 Haziran, 1-A anneleri olarak ay pardon ya bir türlü alışamadım 2-A anneleri olarak iftar programı yaptık. Hala inanamıyorum ama. 3 yaşını doldurur doldurmaz okula başladı tontalak. Babasıyla el ele tutuşup bahçe kapısından içeri girişleri hala aklımda.. Şimdi 2. sınıf olacak öyle mi?

Hayret çarşamba(Erol'un programı vardı iptal oldu) ve perşembe boş. Erol'un ailecek iftar programına bu günler uygun görünüyor..

03 Temmuz; Arkadaşlarımız ve çocuklarıyla

04 Temmuz; Kayınvalidem Beykoz'a davet etti. Sanırım 20 kişi civarı oluruz. Eray çok sevinecek bu işe.

05 Temmuz; Tam belli değil Erol'un yengesi alacak o günü...

Bu böyle uzayıp gidiyor. Hele de gelecek hafta öyle yoğun ki. Eve geç giriyoruz.Geç yatıyoruz ve bir bakmışım ki sahur vakti. Uykusuzluktan dem vursam da Eray'ın böyle zamanlarda böyle bir ortamda büyümesinden memnunum...

11 yorum:

oytunla hayat dedi ki...

Çok bereketli günler maşallah...
Bereketiniz bol olsun daha da :)
Ramazan sonrasında boşluğa düşeceksin bu kalabalıktan sonra ;)

Ayla dedi ki...

Şebnem sağolasın. Bence daha çok Eray boşluğa düşecek gibi. Bana bu süre kafi gelir kanımca. Çocuk bugün kime gideceğiz diyor otomatik olarak. Anla yani nasıl alıştı..

Unknown dedi ki...

Size hep ramazan olsun. :)) Güzel ve bereketli geçsin.

Adsız dedi ki...

ayla hanım merhaba ;

çok eski tarihli yazılarınızı okuyarak başladım.

daha doğrusu kızımın konuşmaması üzerine araştırmalar yaparken

şimdi merak ediyorum. oğlunuzun konuşma durumu nedir ?

düzeldimi , şimdi geriye dönüp bu kadar gerilmeseydim , zaten kendiliğinden olacaktı diyormusunuz

Adsız dedi ki...

merhaba

oğlunuzun konuşma durumu nedir

benimde 2 yalında bir kızım var konuşmuyor

araştırırken sizin bloğunuza rastladım.

okudum , dil terapisti dönemlerinizi.

şimdi zamanı varmış diyormusunuz , durum nedir

Ayla dedi ki...

Safiye hanım amin inşallah...

Ayla dedi ki...

Merhabalar,

Oğlum Allah'a şükür ki sorunsuz konuşuyor. Dil gelişimi şu an yaşıtlarının çok ötesindeymiş.

Bize o zaman dil terapisti beklememizi, sorun görünmediğini söylemişti. Hatta üç aya kalmaz konuşur gibi laflar etmişti. Biz beklememeyi seçtik. Gerek çevresel faktörlerin üzerimizdeki baskısı (aaa koskoca çocuk oldun sen hala konuşamıyor musun diye çocuğumu taciz eden amcalar, teyzeler) gerekse kreşe başladığında öğretmenlerin iletişim kurmak için zorlanmak istememesi gibi sebepler (ancak şu an görebiliyorum gerçeği) yüzünden başlattık süreci..

Üç ay sonra öznesi, yüklemi, nesnesi olan upuzun cümleler kurmaya ve kendi yaşıtından beklenmeyen kelimeler kullanmaya başlamıştı. Demek ki izliyormuş o. Ve artık o kadar çok konuşuyor ki Eray azcık sus be oğlum bile diyoruz bugünleri unutarak.

Keşke insanları bu kadar takmasaydım dedim zaman zaman. Ama sonra düşündüm. Çocuğunuzun karşısına biri geçip sen neden konuşamıyor musun bakim gibi sorularla çocuğa yetersizlik duygusunu yaşatan insanları hangi anne takmaz..

Evet bizim için zamanı varmış bunu bugün bakınca görebiliyorum. Ama gitmekten dolayı da pişman değilim.

Sizin durumunuza gelince kız çocukları erkeklere göre daha erken konuşur evet LAKİN her çocuğun aynı olmadığı gerçeğini unutmamak gerekir. Ben sizin yerinde olsaydım biraz daha bekler sonra bir doktora götürürdüm. Önlem olarak Allah vermesin tabii bir sorun varsa eğer erken müdahale etmek adına.. Eğer sorun yok derlerse evimde kimseyi takmamayı çalışarak gönül rahatlığı beklerdim.

Not: Bence mutlaka bir işitme testi yaptırın.

Adsız dedi ki...

ayla hanım merhaba

sorumu okudunuz mu acaba ?

öneriliniz nedir ,

Adsız dedi ki...

ayla hanım merhaba ;

soruma içtenlikle verdiğiniz yanıt için teşekkür ederim.

kızım EKİM 2015 te 2 yaşını dolduracak. BERA testi yapıldı , gayet

güzel duyuyor. Dil terapistine de gittik , eve ödev verdi. sorun

görmüyorum kalabalığın içindesiniz geriden geliyorsunuz , yoldan da

sapmış değilsiniz dedi. Ancak , kuzenimin oğlu 1,5 yaşında

bülbül gibi konuşunca aileden devamlı konuşmuyormu soruları

başladı ,

patronumun bile telefon da ilk sorduğu soru kızın konuşuyor mu ?

bu durum beni çok gererken , bir yandan da diyorum ki elbet konuşacak

daha küçük ,elimden geleni de yapıyorum. BERA , dil terapisti vb.

ama anneyim işte elimden gelmiyor düşünmemek...

Ayla dedi ki...

O zaman ev ödevlerinizi yaparken(ki gerçekten faydalı çalışmalar oluyor onlar)gönül rahatlığı ile oturmaya çalışın :))

Şöyle düşünün bir kadın olarak bir anne olarak bir çalışan olarak bir ev hanımı, bir eş olarak biz mükemmel miyiz? Çok iyi şarkı söyleyip bir yandan da çok iyi resim yapıp iyi bir sporcu muyuz? Tabi ki her şeye muktedir değiliz.

Çocuklarda öyle işte. Birinin çocuğu 1 yaşında konuşmaya başlar(kuzenimin kızı 1 yaşında konuşmaya başladı ve benim oğlumla iki yaş vardı aralarında ve ondan önce konuştu düşünün) ama bir türlü tuvalet eğitimini alamaz. Diğerinin çocuğu geç konuşur ama ince motor gelişimi süperdir. Her çocuk kendi içinde özel..

O yüzden takılmayın insanlara(ben çok başarılı olamamıştım ama) Siz zaten yapılacakları yapmışsınız demek ki sizin içinde zamanı var. Biz göremesek de elbet de bununda bir nedeni var.

Nil dedi ki...

Ayla sizin programı okuyunca, ne kadar monoton tembel bir hayatımızın olduğunu anladım. Allahım biz karı koca kendimizi eve atmak için yarışıyoruz resmen.
bizi dışarı çıkmak yoruyor resmen.
Bereketli iftarlar.