Perşembe, Aralık 16, 2010

biz bu günlerde

pek bi tatlı dilliyiz;

PARK
babanın cep telefonunda saklı kalan,babamızın çektiği fotoğraflar

-Babaannemiz torununun saçını okşayarak oğlum diye sarılıp sever.Tontalak karşılık vermeden durur mu ? babaannesine sarılır bir eliyle sırtını sıvazlar 'bebem' der.Babaanne oğlummm ,tontalak ise bebem der durur 5 dakika boyunca. Annede şaşırır doğal olarak evde hiç kullanılmayan bebeğim lafını nereden öğrenmiş diye:)

biz bu günlerde pek bi fırıldağız;

-tontalak dededen yerdeki oyuncağı ister. dede de kendisinin almasını söyler. Tontalak bey ayak bileğini tutarak dede ay ayakkk ayakkk ufff , sonra başını tutarak oyyy oyy der.(ayağı ve başı ağrıyormuş).Dede oyuncağını getirir, tosunum attaya gidelim mi, aaa ama senin ayağın ağrıyordu di mi neyse gitmeyelim der. Tontalak fişek gibi yerden kalkarak dede ayakk elini iki yana sallayarak ııı ııı der.(ağrımıyormuş)

park1

biz bugünler de pek bi taklitçiyiz;

-anne eve gelir, babaanne anneye sorar. Ayla eray omuzlarını yukarıya çekip,dilini dışarıya çıkarıyor, gözlerini de bir garip yapıyor öylece kalıyor.Birşey anlatmaya çalışıyor ama anlamıyorum.Heee o mu der anne o abiye kuzunun kocası burhan kuzu var ya onun taklidini yapıyor ama gerçekten çok da güzel yapıyor .

kastamonu
30/06/2010 Kastamonu da doğduğu ilk gün kendi adına dikilen mandalina, kiraz,armut ağaçlarını ziyaret ederken:)Tontalağın kuyruğuna artık kim basmışsa

 biz bugünler de pek bi ispiyoncuyuz;

-babaannenin evinde mutfaktaki bulaşıkları toplayan anne tezgahın ucundaki salata kasesine eli çarpar ve yere düşürür.Ayy diye çığlık atar, bak erol ben yaptım de (babaannenin gelini döveceğinden ,kızacağında değil ama işte ağızdan laf bir kere öyle çıkar).Babaanne çığlığa koşar aman bende birşey oldu zannettim der baba devreye girer gülerek tamamiyle ben yaptım , benim suçum der kinayeli biçimde.Babaanne durumu çakar tontalağa döner ,oğlum kim döktü salatayı der, tontalak ise hiç ama hiç tereddüt etmeden annennn der. (çocuk yetiştirme konusunda daha yolun başında olan anne bir daha tövbe eder şakacıktan bile olsa böyle birşey yapmayacağına ,zira çocuğu yalana alıştırma konusunda kötü bir örnek olabilir)

kastamonu1

biz bu günlerde pek bi yardımseveriz,

büükk annane wc gideceği zaman yerinden kalkar.Büyük danaların (yani bizler)yardım etmek aklına gelmemişken tosunumuz oyun oynamayı bırakır , büük annanesinin elinden tutar, salonun kapısını açar adım adımm 30 saniyelik yol 5 dakikada alınır, wc kapısına kadar eşlik eder.Anne kendi namına çok utanır ama kuzusunun hassasiyeti karşısında çok duygulanır

çevrik köprü
27/06/2010 Kastamonuya giderken Çevrik köprü yemek yerken ve ördekleri tontalak seyrederken

biz bu günlerde pek bi şenlikliyiz evde;

-yerde oturan büük annane sırtını koltuğa vermiş otururken, tontalak fırlar yerinden koltuğa çıkar ve büük annanenin omuzlarına çıkmaya çalışır, sonrada att attt der(atçılık oynayacakmış büük annanesiyle)işin garip yani büük annane 95 yaşında ve 38 kilo olduğuna bakmadan çocuğa karışmayın alırım omuzlarıma der ya da -Vadafon reklamındaki Şafak sezer gibi kendini yere atarak ayy anne diye bayılmasını ister büük annanesinden. Hatta yardımcı olmak için(tamamıyle iyi niyet var burada:)) büük annanesini iki eliyle iter. Büük annane eraydan da çocuk olduğu için yapmaya çalışır bizler yapmasına mani olduğumuz için bizlere kızar.(tontalak ile sürahi ninenin yaşadıkları ayrı bir yazı konusu aslında)

Kemerburgaz

biz bugünlerde pek bi körler sağırlar birbirlerini ağırlar haldeyiz;

-babaannesi büük annaneye hiç yemek yemiyor diye kızar.anne tüm gün yemek yemedin bir iki lokma ye diye sitem edince tosun işaret parmağını babaannesine sallayarak ıııı diyerek babaannesini uyarır, büük annanesine bu konuda sahip çıkar. Eraya yemek yediren anne son lokmayı da yer misin bak sonra bitti bitti yapacağız der.(kesinlikle zorlamayacaktım sadece soruyorum) Eray yemek istemeyip çığlık atınca büük annane geline çıkışır(yani bana) gelinnnn almıyor çocuğun midesi işte zorlama, bak gelirim yanına. Anlayacağınız aleni bir şekilde ittifak var ortada.

Not:anne artık fotoğraf çekmeyi bıraksın babası cep telefonuyla da gayet kıvırıyor bu işi

5 yorum:

annelili dedi ki...

Bu halleri insanı ne eğlendiriyor değil mi?
Ağaç dikmekle ne iyi yapmışsınız.

Ayla dedi ki...

Hem eğlendiriyor, hem derin bir nefes aldığımı hissettiriyor hem mutlu ediyor hem huzur veriyor, hem nobel barış ödülünü sanki almış gibi gurur veriyor ,hem hem hem diye bu liste uzayı gidiyor:)Başka annelerde öyledir eminim onların adına konuşamam ama kendim adıma şunu söylebilirim çocuğumdan bahsetmek,yazmak, konuşmak acaip bir terapi gibi.

Deli Anne dedi ki...

ahaha siz bu günlerden çok uyanıksınız besbelli:) ve de tatlısınız.

Mani ve Badi dedi ki...

bayildim bu yazina ahretligim. eraycigim ne isler basariyor neler yapiyor saskinlikla okudum vallahi. Eray'in yetiskin biri olusunu gorurum insallah. Allah ona saglik versin. Yoluna guzell insanlar cikarsin. Huzur mutluluk versin.
Eray kusum, seni cooook seviyorum ben :)
Fulya aban

Ayla dedi ki...

Deli anne, tontalak ve sürahi nineyi bir görsen ikisi bir arada gibi çok tatlılar

Ahretliğim yazıyı beğenmene sevindim bazen öyle şeyler yapıyor ki annemler anlattığında yok artık diyorum, kendi gözlerimle şahit olunca demek doğruymuş dedirttiyor.İnşallah hep birlikte güzel günler görürüz canım .Hem sana bir şey söyleyeyim Tontalakta fulya abasını çok seviyor.