Çarşamba, Haziran 16, 2010

İyiler sizden kötüler benden

eray gezme

İşten eve dönünce oburiksi dışarıya çıkarmaksak o gece vay geldi halimize.O kadar çok huzursuzluk yapar ki canımızdan bezdirir.Bunu bildiğimiz için hemen hemen her akşam azda olsa dışarıya çıkarmaya çalışırız.

Kurulu bir robot gibi 18,00 mesai biter ama eşimden sebep hiç o saatte çıkamayız genelde 18,30 sarkar.19.05 gibi kapıda oluruz eşim eksikleri almak için markete uğrar bende Eraya görünmemek için hırsız gibi eve girer üst baş değiştirildikten sonra mutlaka bir önceki günden hazırlanan yemekleri ısıtıp masa hazırlarım sonrada Eray'ın yanına gidip hasret giderip yemeğe otururuz.

Yemekler yenildikten sonra bir sonraki günün yemek hazırlığına başlanır. Ne pişirilecekse hazırlığı yapılır eve dönünce pişirilir, eğer uzun sürecekse baba-oğul dışarıda takılır ben hiç gitmem.

 Ama dün akşam anneminde yardımı sayesinde 21,00 attık kendimizi dışarıya zaten evlerde de durulmuyor ki .Göktürkteki Özsüte gittik daha oturur oturmaz mama sandalyesine mama diye vurmaya başladı. Bir tane sütlacı mideye indirdi. Mekanin sahipleri o kadar çok ilgilendi ki küçük misafirleriyle bizimkisi şımardı da şımardı.Bir yandan balon veriyorlar bir yandan dondurma külahı Eraya ikramları hiç eksik olmadı.Orada gerçekten her gidişimizde çok rahat ediyoruz,eğer eviniz yakın ise mutlaka uğrayın.

Neyse haftasonu eşimin şehir dışında olması sebebiyle Erayla ben annemlere gittik.Dedesiyle Yıldız parkına gittik , zezesi(teyzesine zeze diyor) sokaklarda gezdirdi ama Eray her eve geldiğinde daha çok dışarıya çıkmak istedi sıcak olduğu için güneşin çok olduğu zamanlar dışarıya çıkarmadık, dışarıya çıkamayınca çok huzursuzluk yaptı, hatta saldırganlaştı.Sürekli çığlık atıyor, ağlıyor, sinirleniyor annemde o kadar delirdi ki en sonunda ben böyle çocuk yetiştirmedim, ben böyle çocuk yetiştirmedim ,ben böyle çocuk yetiştirmedim artık saymadım kaç kere böyle söyledi bilmiyorum.

Kayınvalidem de annemde iyi birşey yapınca ben öğrettim der göğüsleri kabarır ama kötü birşey yaparsa Ayla bu çocuğu çok şımartarak yetiştiriyorsun hiç iyi değil diyerek beni eleştirirler.

 Pazar günü annem zaten çok sinirliydi sadece dedim ki sakin bir biçimde yoo Züleyha sultan gayet de sen yetiştiriyorsun Eray üçümüzün eseri:) Geçenlerde yine şikayet ediyor
annem: Ayla Eray bir kere bile beni oturtmuyor sürekli ayaktayım kendi oturuyor eliyle işaret ediyor onu getir bunu getir hep ayaktayım
Ayla: Peki uzanabileceği şeyler mi istedikleri
Annem: evet tabiki hatta biraz ötedeki oyuncağını benden istiyor
Ayla: he iyi yapıyor o zaman sana. annem bir süre öylece bana baktı kaldı ben sana kaç kere dedim anne bu çocuğu tembelliği alıştırıyorsunuz her an emrine amadesiniz kalkıp kendisinin alması gerektiğini neden söylemiyorsun
Annem: Söylüyorum sonra çığlık atıyor bende vermek durumunda kalıyorum
Ayla: o zaman bana neden yapmıyor benden de istiyor ama kendi alabileceği şey ise vermiyorum, çığlık atıyor ağlıyor ama yine de vermiyorum en sonunda kalkıp kendi alıyor hatta alıştı önce anni diyor kalk al dediğim zaman itirazsız alıyor ama sizler ayaktasınız resmen Eray birşey istese de yapsak modundasınız ama anne bu çocuk ileride ben merkezci olacak, sonra ne yapacağız
Annem: Aman ne bilim işte kıyamıyorum

Eşim Eray çok huzursuzluk yapınca Eraya kızdı kayınpederimde Eraya kızdığı için oğluna kızdı hatta eşime dediki torunuma her bağırdığında sana gıcık oluyorum:) ,Eraya sarıldı,öptü babasının kızmasını bu durumda hiç takmadı. Hatta kayınvalidem neden böyle olmayacığını sinirli şekilde anlatırken Erayı alıp uzaklaştırıyor ben öylece kalıyorum .Zaten evde yanlızsak kimseden kuvvet alamıyor babası ile anlaştık eğer birimiz kızarsa diğeri işine karışmıyor hatta destek oluyoruz ama birimiz kızmayı abartmışsak Erayın olmadığı ortamda kozlarımızı paylaşıyoruz o ayrı. Evde üçümüz isek daha sakin,dediğimizi genelde yapıyor ama büyüklerden biri varsa eğer.....

Büyüklere bu çocuğı çok şımartıyorsunuz desek kabul etmiyorlar hatta kaç kere konuştum evet iki tarafında ilk torunu (bu gidişlede son torun olacak) evet çok seviyorsunuz ,evet gözbebeğiniz ama lüften her istediğini yapmayın,sürekli para vermeyin sürekli hediye almayın biz Erayla konuşurken bazı şeyleri anlatırken karışmayın bir süre lafımızı dinliyorlar ama birkaç gün sonra aynı tas aynı hamam. Erayın etrafında dönen,aman tek damla gözyaşı dökülmesin, birşey istese de yapsak modunda dedeler ve büyükanneler. Ama sonra diyorlar ki bu çocuk çok şımarık olacak hiç iyi yapmıyorsunuz:)Acaba kim yapıyor.

Hiç yorum yok: