Çarşamba, Haziran 16, 2010

Dadılarda insanmış meğer

Çevremdeki insanlar Eraya kim bakıyor diye sorduklarında babaanne ile annane ortak bakıyor,ikisi de bakmak istiyor dediğimde herkes çok şanslı olduğumu söylerler.Evet gerçekten çok büyük şans. Gözüm arkamda kalmadan gönül rahatlığı ile işime gidiyorum.Çok avantajı olmasına rağmen dezavantajı yok mu var elbet.Mesela anne şöyle yapalım dediğimde unutma biz sizleri yetiştirdik diye alınganlık yapabiliyorlar,yetiştirme biçimimize sürekli karışıyorlar ya da Eray gün boyu pestillerini çıkardığı için akşam çok sinirli olup acısını benden çıkartabiliyorlar:)Bunun gibi birkaç şey daha sayabilirim ama avantajları yanında devede kulak sayılır herhalde. Benim gibi şanslı olmayıp çocuklarını dadılara emanet edenlerde var. Belki doğru kişiyi bulana kadar kaç tane dadı değiştirmişlerdir, ne sıkıntılar çekmişlerdir.Herkes çocuğunu için en iyisini olmasını ister. Benim annem çok güzel baktığı halde bazen onu Eray konusunda kırmışlığım da vardır ki yavrularını dadıya emanet edenler yabancı birine nasıl titizlenmesin. Ama unutulmamalı gereken bir şey var ki onlarda insan. Şimdi bu nereden çıktı derseniz Pazartesi günü işe geldim haber sitelerine bakınca Sibel Arna 'nın(öyle bir kişiden haberim bile yoktu) cumartesi günü çocuğunun dadısı hakkında yazısını eleştirmişler ,ne yazmış ki bu kadın diye internetten araştırdığımda yazısını buldum, bulmaz olaydım, bir dadıdan değilde bir köleden bahsediyor hanım. Bulunduğu yerin havasına kendini kaptırıp aklı uçan dadının neymiş de sabah yumurta yediği halde tarhana çorbası değilde içinde yumurta olan yayla çorbası yapmasını, yok efendim denizi görünce girisi geliyor galiba demesini, keşke ailemde burada olsaydı demesi üzerine Sibel hanımın rahatsız olmasını hayretle okudum. Sen canından daha değerli cana bakan , emek sarfeden bir kişiyi milyonların önünde nasıl aşağılarsın. Yazıyı okuyunca acaba bu yazıyı okuduysa kendini nasıl hissetmiştir demeden kendimi alamadım. Bu dadının da çocuğu ,ailesi ve çevresi olduğunu düşünmeden böyle bir şeyi nasıl yaparsın. Bak şunu anlarım evde kamera koyup çocuğunu dövdüğünü , aşağıladığını , çok kötü bir muamele yaptığını tespit etse ya da çocukla hiç ilgilenmeyip tüm gün yan gelip yatsa o zaman kafasını kuma gömmek istemesini anlayabilirim. Ama kadıncağız belkide ilk defa öyle bir ortamda bulunmanın verdiği heyecanla farklı davranmış olabilir ama yanında çalıştığı kişiden köle gibi bahsetmesi hiç ama hiç hoşuma gitmedi.

Merak eden belki olur diye yazının linkini ekliyorum.Tık
Ayrıca Ayşe Aralda bu yazıyı ti ye alarak güzel bir yazı yazmış.Tık

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sibel Arna (veya yazısını kontrol etmeyen editörü) kovulana dek Hürriyet gazetesi almayın; Hürriyet'e ilan vermeyin. Ancak tepkinizi verirseniz gazete kendini düzeltme ihtiyacı duyar.