Çarşamba, Temmuz 11, 2012

Babam gibi


Bir müddet öylece baktım..Sadece küçük adamıma aslında hiçbirşey göründüğü gibi değil biliyor musun demek istedim.Demedim.Nasılsa biraz daha büyüyünce idrak edecekti bazı şeyleri,belki de kabul bile edecek...

Her zaman ki gibi küçük adamım oyuncaklarını dağıtmıştı salona..Bir süre sonra artık dayanamayıp ‘kim bunları toplayacak diye söylendim.Hiç tereddüt etmeden ‘babam’ dedi. Baban mı? Baban senin hizmetçin mi diye sordum?Sen dağıttın tabii ki sen toplayacaksın. Hayır dedi babam toplayacak çünkü benim babam güçlü dedi(ellerini yumruk yaptı o ara) Çok mu güçlü dedim.Evet benim babam çok güçlü canavarları döver:)Aaaaa dedim sanki şaşırmış gibi.

Bu arada kaşındım hem de tatlı tatlı kaşındım...Bazı şeyleri merak ettiğimden yani küçük adamımın gözünden nasıl göründüğümü öğrenmek için can attığımdan acayip bir kaşındım.. Peki sence ben güçlü müyüm? Yahu usulen iki dakika düşün be oğlum pat diye hayır güçlü değilsin dedi.Bir çocuk gibi alınganlık yaparak nedenmiş o neden güçlü değilmişim dedim.Sıkı durun zira ben sıkı durmadım ters düz etti bu çocuk beni. Çünkü sen çok KÜÇÜKSÜN dedi(boyumu kasetti).İşte o an demek istedim yani hiçbirşey göründüğü gibi değil evladım demek istemeyi.Sadece sana katılmıyorum en az baban kadar hatta daha fazla güçlüğüm dedim.

Saate baktım zamanı gelmiş yani şu an itiraf zamanı...Çok fazla bu konulara girmeyi sevmesem de ben bu ülkenin kadınlarının fiziksel, psikolojik yani birçok anlamda çok güçlü olduklarını biliyorum. Hem çevremden gözlemliyorum hem de ben şahsen bizzat kendim yaşıyorum.

Gözlemlediklerimin diğer insanların özeline girmesinden ötürü es geçip bilgim dahilimde kendi özelime üsturuplu bir şekilde dalıyorum.

Ev işlerinde ve çocuk bakımında yardımcı olan bir eşim olmasına rağmen hiçbir zaman işler fity fity bölüşülmez terazin ağırlığı hep benim tarafımdadır.Sabahtan aynı anda çıkıp akşam aynı anda eve dönmemize rağmen o hep pert durumdadır.Çok yoruldum der bir şey söylendiğinde.Hafızanı tazelemeye gönüllü olmak istiyorum der işte tüm gün çalıştığımı hatırlatırım.Lakin cevap hazırdır.Benim işim çok yorucu ama..Bunu ölçen bir alet bile var evimizde yani olmalı eşim bunu ölçebildiğine göre..

Kadın kişisi hep düşünmek zorundadır. Yarına ne yemek yapılacak,çocuk ne yiyecek diye..Eşim hep boşver hallederiz der nedense. Akşam baba erikleri kütletirken haftasonuna misafir gelecek dolmada sarmalı.Çocuk hasta mesela ya... Telefon tuşlarına baba kişisi bastığı anda alev aldığı için anne hastaneyi arayıp randevu almalı, tüm gece vardiyasız biçimde ateşli minik erkeğin başında nöbet de tutmalı. Ertesi gün işten izin alıp koştura koştura çocuğu doktora götürmeli.

Adamlar bu konularda zinhar rahatsız edilmemeli .Malum her başarılı erkeğin arkasında bir kadın var safsatası.Doktordan koştur işe gel işleri topla aa unutmadan ilaçlar da alınmalı.Çocuğun gidebileceği okulları araştır,randevu al ve eşinle görüşmeye git, temizlik yap, misafir ağırla,çocuğun sandaleti olmuyor koş sandalet al yahu demin cebimdeydi bu alışveriş listesi de nerede.Sıralansa dünya kadar konu var aslında..

Belki de bu yüzden şaşırdım küçük adamımın sen güçlü değilsin demesini:)Bu ülkenin kadınları gibi bende güçlüyüm aslında sadece babasının 1,90 luk boyu karşısında 1,60 lık annesini görünce çocuğumun biraz nasıl demeli aklı karışıyor o kadar...Yani olay şimdilik bundan ibaret.O da öğrenecek gerçeği zamanla nasılsa:)

Not: Tontalağım,minik adamımın bu aralar replikleri şöyle:Babam gibi yicem babam gibi büyücem, babam gibi güçlü olcam, babam gibi işe gitcem......İnşallah oğlum baban gibi dürüst ve ahlaklı olursun...Haa bir de bazı şeyler göründüğü gibi değildir bunu sakın unutma

12 yorum:

Esra dedi ki...

Aylam derin ve içten bir ah çekiyorum desem, sen anlarsın ne demek istediğimi değil mi?
Eray'ımın baba hayranlığı boyundan, posundan belli ki ve elbet öğrenir bir gün dişi kuş hikayesini.
Ama herkes bizim gibi değil aslında, alternatif bir hayat da var,bu ülkenin kadınları için bile hatta ama o hayata geçiş bizim için zor bu saatten sonra.
Sağlık olsun diyelim :)

Unknown dedi ki...

Off offf diye bdne bir iç geçiriyorum ve çok haklısın diyorum bazen ben kendimide suçluıyprum onun için biz evlendiğimizde belkide biz kadınız diye görevleri üstleniyoruz sonrada o bize görev oluyor erkekten istediğimizde o yorulmuş oluyor bizim evde eşim yoruldum diyemiyor maalesef o 17:00de işten çıkıyor ben 18:30 da.
Ama yinede bende olan örevler fazla maalesef.Ama güzel tontalakda anlar büyüyünce kimin daha güçlü olduğunu:)

Nil dedi ki...

Benim kızımın gözünde biz ikimiz de güçlüyüz Aylam. Çünkü geçen bana sordu" ben ne zaman sizin gibi güçlü olacağım" diye?Ee anne ile babanın kilosu yakın olunca birbirine :D

Geçen zırtıllıyor banyo yapmamak için " baa gel kurtar beni, sen güçlüsün" :D

Bütün erkeklerde boşvermek diye bir mod mu mevcut? zira ne zaman yapılacakları saysam aynı cevap bizim evin beyinden de geliyor. Boşver hallederiz. Sanki kendiliğinden oluyor evdeki herşey.

Anlayacak Aylam. Earyım , tontalağım zeki çocuk. Çabuk çözer aslında biz kadınların da güçlü olduğunu. Hatta annesine hayran olacak, çok değil yakın zamanda :D
Öperim

Didem Yazici dedi ki...

Kuzucukta öğrenecek birkaç yıl sonra kimin daha güçlü olduğunu Ayla :)
Bizde de durum aynı, oğlumun herşeyiyle ben ilgileniyorum ama o hala babasına hayran. Birde erkek çocukları annesine düşkün olur derler :)

Yunkabu dedi ki...

:(((

Ayla dedi ki...

Esra anlarım tabi anlamaz mıyım?Her ne kadar bazen bunalsamda galiba seviyorum ben bu hayatı dediğin gibi geçiş bu saaten sonra zor lakin geçmek de istemem galiba:))

Her ne kadar babası gibi yapmak istesede bazı şeyleri genelde benim dibimde tontalak:))

Ayla dedi ki...

Derya kesinlikle sorun o biz alıştırıyoruz aslında.En büyük suç yine bizde.Biraz geri çekilmek lazım aslında.Biz böyle yaptıkça alışıyorlar tembelliğe:))

Ayla dedi ki...

Nilhan tontalak da gel beni kurtar diyor babasıyla boğuştuklarında ama bunu benim güçlü olduğumu düşündüğü için değil çaresiz olduğu için söylüyor yani kız çocukla erkek çocuğun farkına baksana:))

Ah nilhan Erol'u tek kelime ile tanımla dersen'boşverrrr'diye tanımlayabilirim.Adam hep o modda boşver hallederizzzz diye geziyor ortalıkta.Ama ben yapmasam hiçbirşey de halledilmiyor sonuçta:))

Ayla dedi ki...

Didem aslında tontalak bana çok düşkün eteğim dibimden ayrılmaz,biri öpülecek sevilecekse beni sever lakin bir şey olacak ve yaapcaksa babam gibi der:)Yani bu aralar rol model babası:))Kesinlikle öğrenir di mi Didem:))

Ayla dedi ki...

Yaa ahreliğim neler yapıyor tontalak:))

Cebimdeki renkler dedi ki...

Çok güzel ifade etmişsin Ayla' cım. Eray' ı çok iyi anlıyorum ama biraz büyüdüğünde seni çok iyi anlayacak çünkü o duyarlı bir küçük bir adam olacak sonra da örnek alınacak bir baba :))

Ayla dedi ki...

Ülker'cim inşallah öyle olur yani bazı konularda o kadar dikkat ediyoruz ki.Özellikle erkek anneleri alışagelmiş düzenin halkalarını bir yerden koparmak için önemli.Hem anlamalı hem de uygulamaya koymalı:))