Çarşamba, Mart 17, 2010

Tava Börek

tava börek1

Bence şipşak börek. Zır telefon müsaitsen sana geleceğim diyen arkadaşına çarçabuk hazırlanan bir börek bu ya da kahvaltıda börek isteyen eşinize hemencecik hazırlanıp sofraya getirilen.

Dün bu tarifi kekevinde gördüm ve akşam hemen denedim, aslında haftaiçi ancak ertesi günün yemeklerini yapmak için vakit kalıyor yani yeni tarifler ancak haftasonu deneniyor bizde. Ama bu tarif o kadar pratik ki çayın yanına yapmasaydım küserdi bana. Görüntü olarak evet hakkını veremedim ama tadı süper. Bir yandan tavada bu böreğe bak bir yandan yemekleri ısıt , bir yandan da ertesi gün için et yemeğinin yanına patatesli tartı yap derken bir tarafı azcık fazla kızarmış olsun bizi tat olarak rahatsız etmedi.

Yine herzaman ki evi topla, mutfağı topla derken oturmam 21,30 buldu aslında ütüleride yapsam iyiydi artık ertesi akşama. Haftasonuna bırakmamam lazım çünkü misafirlerimiz gelecek , düşünüyorum hala karar kara nasıl bir mönü hazırlasam diye.

-2 adet yufka
-2 adet yumurta
- 2 yemek kaşığı yoğurt
- 3-4 yemek kaşığı süt
- yarım çay bardağı mısırözü veya zeytinyağı
- 1 su bardağı kadar beyaz peynir tuz (ben biraz maydanozda ekledim)

Geniş bir tavayı sıvıyağ ile yağlayıp yufkanın birini kenarlardan sarkıtararak yayın. Yumurta, süt, yoğurt ,yağ ve tuzu bir kapta karıştırarak yufkayı bu harçla ıslatın İkinci yufkayıda buruşturarak tavaya yerleştirin,harcın çoğunu kullanarak yufkayı ıslatın. Peyniri ufaladıktan sonra maydanoz ekleyin Kenarları sarkan yufkaları üste getirerek aralarına kalan harcla ıslatın (Tarifte bir de uyarı var eğer çok ıslatırsanız kenarlardan tavaya akıp yapışmaya sebep olabilir diyor) Yufkayı kapattıktan sonra en üste sadece sıvıyağ yada tereyağ sürün, en büyük ocağa alıp orta ısıda altı kızarana kadar pişirin. Arada sallayarak yapışmasını engelleyin.Kızarınca bir spatula yardımıyla ters çevirip (ben ters çevirmek için kapak kullandım)diğer tarafıda kızartın.

Sabahları evden 07,00 de çıkmamız sebebiyle malesef kahvaltı edemiyoruz ,evden birşeyler alıyoruz. Sabah bu böreği aldığımda hala yumuşacıktı, bir de işte çay demlenmişti ohhh afiyetle mideye indirdim.Yemeğe başladıktan sonra resim geldi aklımıza, az biraz kenarlarından tırtıklamıştık yarım yamalakta olsun çekebildik:) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: