Pazartesi, Mart 15, 2010

Çift Kaşarlı Yumurtalı Ekmek

yumurtalı ekmek

Durmak yokkk kilo almaya devam.(Bu konuya bugün hiç girmeyeceğim zaten sinirlerim bozuluyor). Pazar kahvaltısı için değişik ne yapabilirim diye bir blogdan diğer bloga kendimi atarken Limonlu Kekin tarifine takıldı gözüm eminim çok güzel olmuştur diye düşündüm .Haftasonu deneme fırsatım oldu bu tada bayıldım ,hatta şahaneydi:) Küçük adamım tok olduğu halde elini güzel olmuş şeklinde yaparak ımmm ımm gibi sesler çıkardı bir üçgeni hüpletti. Ben Eray yesin diye sütlü karışımda biraz beklettim, yumuşacık çok güzel ekmekler çıktı ortaya.

8 adet tost ekmeği
8 dilim kaşar peyniri
4 dilim salam
1/2 su bardağı süt
3 adet yumurta
kızartmak için sıvıyağ tuz, karabiber, kırmızı biber

Bir dilim tost ekmeği alınır üstüne sırasıyla kaşar+salam+kaşar eklenerek bir dilim tost ekmeği ile kapatılır. Diğer ekmeklere de aynı işlem uygulanır.Hazırlanan ekmekler bir köşesinden diğerine çaprazlama kesilir ve iki üçgen elde edilir. Bir kasede yumurtalar,süt ve baharatlar çırpılır(baharat fazla atmadım erayda yesin diye) .Üçgen ekmekler yumurtalı karışıma batırılıp sıvıyağda kızartılır. Limonlu kekin birde uyarısı var der ki sütlü karışımda fazla bekletirseniz yumuşak, az bekletirseniz kıtır ekmekler elde edersiniz. Ben biraz fazla beklettim yumuşacık ekmeklerimiz oldu bence süper oldu.

yumurtalı börek

Afiyet olsun

4 yorum:

nohut oda dedi ki...

eray yemesın de kım yesın ...tabııkı ben.)))
elıne saglık sabah sabah karnı ac zaten..

Ayla dedi ki...

:)Keşke ikram edebilme imkanım olsaydı

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Ayla, hani sen yumurtalı ekmeği yapıp yedin, sonra da beğendin ya, işte ben kendim yapıp yemiş gibi doydum inan, beğenmene ne çok sevindim. Afiyet şeker olsun, Eray'a ve sizlere :) Sevgiler...

Ayla dedi ki...

Bu güzel tarifi bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim,yoksa bu lezzetten Eray bey mahrum kalacaktı.