Çarşamba, Şubat 10, 2010

Muzlu pasta

Canım arkadaşım Fulya  muzlu pastayı şiddetle :)tavsiye edince bende yapmaya karar verdim. Ama ilk iş kelepçeli kalıp almaktı, uzun zamandan beri aklımda olmasına rağmen bir türlü alamamıştım. Bir vesile ile Beşiktaşa işim düşünce Sinan Paşa'nın sırasında iki katlı mutfak gereçleri satan bir dükkana rastladım fırsat bu fırsat dedim daldım içeriye. Kendimi kaybettim resmen envai çeşit kaplar, muffin kalıpları, kelepçeli kalıplar, krep tavası vs ...

Mağazadaki görevli beyle uzun süre konuştuk ama hazır pastabanlara hangi kalıp olur bir türlü karar veremedik. Evimin uzak olması bir daha değiştirmemin zor olacağı sebebiyle bir fikir geldi aklımıza, yakındaki markete gidilecek ve hazır pastabanın kaç cm olduğuna bakılacak:) Soğukta koştura koştura(çok vaktim yoktu eşim beni almaya geliyordu)markete girdim hazır pastabanı elime aldım ama cm yazmıyor. Marketteki görevliye metreniz var mı diye sorduğumda ki yüz ifadesini unutamam:) Konuyu anlattım sağolsun çok yardım etti hemen ölçtü ve 23 cm çıktı bu demek oluyor ki 24 cm kelepçeli kalıp çuk oturacak.Gerisin geriye döndüm ve mutlu sona ulaşıp kalıbımı alarak evimin yolunu tuttum.

1 adet hazır pastaban(Ben uno marka kullandım)
1 paket krem şanti
1 soğuk su bardağı süt
6-7 tane muz
1 paket labne peyniri
2 su bardağı muzlu meyve suyu(Eşim bulamamış.O nedenle içinde portakal, mango vs karışık meyve suyu almış)
2 yemek kaşığı mısır nişastası

1. Pastabanın ilk katı meyve suyu ile ıslatılır.
2.1 su bardağı süt ile krem şanti hazırlanır, içine labne peyniri atılarak pürüzsüz olacak şekilde mikserle çırpılır.
3.4-5 muz doğranarak (çok küçük olmayacak ağıza gelecek şekilde)krem şantinin içine katılarak karıştırılır ve pastabanın ilk katına yarısı dökülür ve üstü düzeltilir. İkinci katıda ıslatılarak diğer yarısı boşaltılır .Üstü düzeltilerek buzluğa kaldırılır.
4.İki tane tane daha muz dilimlenerek buzluktan alınan pastanın üstüne dizilir ,tekrar buzluğa kaldırılır.
5. 2 bardak meyve suyu ile 2 yemek kaşığı mısır nişastası pişirilir ,biraz soğugunca pastanın üstüne sürülür. Tekrar buzluğa kaldırılır ,pasta katılaşınca buzdolabına indirilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: