Salı, Şubat 16, 2010

Fındıklı, Damla çikolatalı ve Kuru üzümlü Kurabiye



Erol bakar mısın? Kurabiyeler pişti ama makinemin ayarını bozdum galiba ekran siyah beyaz dedim. Eşim baktı hadi geçmiş olsun makine kırılmış dedi çok üzüldüm. Kurabiyenin resmini çekemeyecek miyim yani diyebildim sadece. Çekersin sadece nasıl çektiğini göremezsin ekran kırık dedi, öylesine 3 poz çektim ne çektiğimi bilmeden çekmek içimden hiç gelmedi:(

Neyse konuyu değiştireyim Fulyacığım kurabiyeler ve pastalar konusunda bana yardımcı oluyor yine ahretliğim sitesinden basit bir tarif yaptım ,tadı ise çok büyüktü:)Tatlıya çok düşkün olmayan ben bayıldım, eşim kurabiyenin başından ayrılmadı.

Aslında tarif yunkabunun sitesinde var ama ben kendim için yazıyorum.

115 gr oda sıcaklığında tereyağı
115 gr (yarım su bardağı) şeker
115 gr (yarım su bardağı) esmer şeker
1 büyük yumurta
1 paket vanilya
200 gr (1 +3/4 su bardagi un)
1 paket kabartma tozu
150 gr(1 su bardağı)çikolata parçaçıkları(ben damla çikolata kullandım)
50 gr(yarım su bardağı) fındık
50 gr(yarım su bardağı) kuru üzüm

1. Fırın 180c ısıtılır.Yağ,şeker ve esmer şeker büyük kapta çırpılır.
2.Yumurta ve vanilya eklenerek tekrar çırpılır.
3.Un, çikolata parçacıkları, fındık, kuru üzüm, eklenip, sadece malzemeler birbirine karışıncaya kadar karıştırılır.(Çok fazla karıştırılmamalı)
4.Fırından çıkarılan kurabiyeler 5 dk tepside sonra fırın ızgarası üzerinde soğutulur.

Afiyet olsun

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika bir tarif.Yunkabu da gördüğüm gün yaptım çok sık yapmaya da devam ediyorum .İçine kurutulmuş yaban mersini ilave edince dahada bir güzel oluyor.24 saati gören kurabiye olmadı bizde:-))Sizinde ellerinize sağlık , teşekkürlerYunkabu...

HÜLYA dedi ki...

eline sağlık canım .. kurabiyeler nefis görünüyor , ailecek afiyet olsun diyorum

sevgiler

Ayla dedi ki...

Çok teşekkür ederim beğendiğinize sevindim.

canikom dedi ki...

harika olmuş.esmer şeker şart mı.tamamını normal şeker koyarsak tadı ve rengi değişik mi olur.ayrıca sizde şeklini kaşıkla mı verdiniz,elle veremez miyiz.kendisi böyle yayılıyor mu yoksa biz böyle incecik mi şekil vereceğiz....başka sorum yokkkk:):)

canikom dedi ki...

harika olmuş.esmer şeker şart mı.tamamını normal şeker koyarsak tadı ve rengi değişik mi olur.ayrıca sizde şeklini kaşıkla mı verdiniz,elle veremez miyiz.kendisi böyle yayılıyor mu yoksa biz böyle incecik mi şekil vereceğiz....başka sorum yokkkk:):)

Ayla dedi ki...

Canikom; öncelikle çok teşekkür ederim, elimden geldiğince soruları cevaplamaya çalışayım
-Tamamını normal şeker koyarsak aynı rengi almaz,zaten kurabiyeye o rengi veren esmer şeker,ama renk benim için önemli değil dersen hepsi de normal şeker olabilir
-Evet şekli kaşıkla verdim zaten elinizle şekil verilmeyecek düzeyde çıvık bir hamur
-Bir tatlı kaşığı hamur alınıp diğer kaşıkla tepsiye bırakılıyor pişirken yayılıp o şekli alıyor.Dikkat edilecek husus hamurlar arasında boşluk bırakılması lazım yoksa birbirine yapışır.
Başka da cevabım yok:)))
Şaka bir yana aklınıza takılan başka bir soru gelirse yardımcı olmaya çalışırım.