Cuma, Ocak 14, 2011

Üç harfli

yılbaşı

Eray bey son zamanlarda yaptığımız anlaşmayı bozmaya çalışıyor, bu konuda bizi çok yorsada tutarlı bir davranış göstermeye çalışıyoruz.Anlaşma şuydu; akşam yemeğinden sonra anne ve babanın çay saatinde kek(ev yapımı), süt dilimi vb. şeylerden verilebilecek.

Önceden anlaşmaya çok güzel uyuyordu sorun çıkartmıyordu ama şimdi gün içinde büyüklerin, akşamda bizim canımızı çok yakmaya başladı.Eray hastalık dönemleri dışında hemen herşeyi yiyen ve bu konuda sorun çıkartmayan bir çocuk.Biliyorum vermenin sonu yok, öğlende bir kere verelim dersek bu sefer sabah isteyecek sonrada yemek yemeyi bırakıp sürekli abur cubur isteyecek, şu an ki düzenin bozulmasından inanılmaz korkuyorum çünkü bu düzeni kuracağım diye canım çıktı.

Annem ya da kayınvalim bugün çok kek istedi desin oyun oynadığını zannettiğim Eray yerinden fırlayıp kek baskılarına başlıyordu. Artık dedim bir gün keke kek denilmeyecek:) çocuğun aklına getiriyoruz bundan sonra kendilerinden üç harfli (başka şeyler çağrıştırıyor ama neyse) diye bahsedilecek o gün bugündür üç harfli diyoruz ama bu oyunun da kokusu yakında çıkacak.Çünkü babası geçen gün bir köşede oğluna taktik veriyordu oğlum seni kandırıyorlar üç harfli dedikleri şey var ya aslında kek biliyor musun demez mi?

Dün akşam yemeği çok yediği için kek saatinde kekini yiyemedi,keki ile oynadı durdu. Gece 04,00 de bir ses duydum biri kikkk kikkk (kek)diye bağırıyor.
-Eray süt içer misin?
-anne ı ıhhh kikk
-ama bu saate kek yenmez, süt getiriyorum sana
-anne çıkk kikkk sütünü getirdim mecburen sütünü içti, akşam yiyemedi ya rüyalarına girmiş oğlumun. Çoğu zaman üzülsemde bu konuda taviz vermeyeye ,düzeni bozmamaya çalışıyorum

Bu düzen sadece misafirliği gittiğim zaman yani dışarıda olduğumuz zamanlar bozulur. Eray'a vermeyin desemde a olur mu çocuk bu tabiki yiyecek diye ellerine sıkıştırıyorlar saolsunlar, bende fazla uzatmıyorum.Bu aralar favori kelimemiz MAMAMİYON(mamamı yiyorum)

3 yorum:

Deli Anne dedi ki...

vah yavrum! Selim de keki çok sever.. ben de severim hatta. ben artık şuna inandım arkadaşım.. günde bir öğün güzel yemek yesin; mesela akşam. bir de kahvaltı. yani asıl 2 öğün.. bir diğer öğünü de süt ve kek yapıyorum mesela.. 3-5 öğün yalan geliyor bana.. bence elzem olanı alırsa o kadar da tıkmak doğru değil.. sen öyle yapıyorsun demek değil ha, sakın yalış anlama.. kendi fikrimi diyesim geldi birden.. öperim

Ayla dedi ki...

Fikrini söylediğin için teşekkür ederim deli anne ,yanlış da anlamam .Eray henüz küçük cılkını çıkarabiliyor olayın uzun bir dönem önce yaşadık çünkü epey bir mücadele ettik bi da bi daha diyordu kıramıyordu babaannemiz sonra yemek değil abur cabur yemek istedi.Herşeyi yiyen çocuk değişmiş sürekli diğerlerini isteyen bir çocuk gelmişti bende büyük bir mücadelenin sonunda :)tekrar düzene soktum bu olayı kolay olmadı elbet.Eğer böyle yapmasam her çocuk farklı ya erayın da sınırı yok bu kek konusunda inan bana:)

Beni yemek alışkanlığı konusunda otoriter bir anne büyüttü.Küçükken hatırlarım abur cubur çok nadir yerdim hoş hala da öyleyimdir.(hamur işleri hariç)O nedenle sağlıklı beslenme konusunda çok takıntılıyım aslında. Bunu aşmam lazım desemde çoğalarak devam ediyor Örnek;
-kahvaltı
-ara öğün meyve
-öğlen bir kase çorba
-ara yöğün yoğurt yada haşlanmış sebze
-akşam yemeği
-ara öğün kek
-uykudan önce süt
bu düzen bozulursa eğer kendimi suçlu hissediyorum hep:)Sakın yanlış anlamaşılmasın yediği kadar veriyorum zorlama yok ama

annelili dedi ki...

Ay kıyamam ben ona, bak ruyasında sayıklamış yavrum...