Pazar, Ocak 06, 2008

Patatesli Dilim Börek

Bu böreği Şule hanımın sitesinde gördüğümde mutlaka yapmalıyım dediğim tariflerden biriydi. İlk etapta yufkanın yoğurtlu ya da sütlü bir karışımla ıslatılmaması çok mu kuru olur diye düşündürdü. Ama iyiki de tarife sadık kalmışım, yoksa ıslatsaydım rulo yaparken ıslak olması sebebiyle hamurun zedelenebileceğini gördüm.Yoğun patates tadı olan güzel bir börek. Gelelim tarifimize;

3 adet yufka
3 adet iri patates (ben biraz daha fazla kullandım)
1 su bardağı süt
1 adet yumurta
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri( 1 su bardağına yakın kullandım)
kırmızı pul biber, karabiber ve tuz

Patatesi haşlayıp rendeleyin. Yağ, yumurta ve sütü patatesle iyice karıştırın.Kaşar peynirin yarısını, kırmızıbiber hariç baharatları ve tuzu patateslere katın. Yufkayı tezgaha serin. Üzerine patatesli harçtan yayıp diğer yufkayı serin. Üç kat üst üste aynı işlemi yapıp tamamlayın. Rulo şeklinde sıkıca kıvırın. Buzdolabında yarım saat bekletin.(ben geceden yapıp sabah pişirdiğim için bir gece beklettim) Dolaptan çıkardıktan sonra 2 parmak eninde dilimleyin ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Üzerlerine kaşar peyniri rendesi ve kırmızı pul biber serpin. 180 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun

4 yorum:

Yunkabu dedi ki...

Benim de uzun zamandir aklimda bu borek. Nasil, gorundugu kadar lezzetli mi? e patates varsa zaten lezzetsiz olabilir mi :)
Ellerine saglik ahretligim
Sevgiler
fu

Ayla dedi ki...

Fulyacığım biz beğendik, kahvaltıda epey yedik.O kadar basit ve el oyalamayan bir tarif ki mutlaka yapmalısın.Beğenmene sevindim.

Adsız dedi ki...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Unknown dedi ki...

Bu böreğe bayılıyorum ben içerisine haşlanmış kabakta ilave ediyorum nefis oluyor denemenizi tavsiye ederim ellerinize sağlık...