Pazartesi, Aralık 10, 2007

Düğüm Poğaça

Pazar günü evden çıkmayıp kendime ayıracağım dedim. Uzun zamandır yapmak isteyip de yapamadığım düğüm poğaçayı yapmaya karar verdim.

Öncelikle çaylı keki yaptım, evi topladım derken yine vakit epey geç oldu.Acele etmeden bir tarif denemenin rahatlığı ile poğaçaya başladım ama aksilikler peşimi bırakmadı. Süt ile mayayı karıştırırken eşim yanımda bardak kırdı.Yüksekten düşmesi nedeniyle bardak tuzla buz olup heryere saçıldı, süt ve mayanın içine de bardak parçalarının düşmüş olduğunu farkettik. Ben tam sütü dökecekken eşim temiz tülbentin var mı, süzelim bence dedi. İyi ki de dökmemişim,sonradan herhangi bir sorun olmadı.

Neyse dedim başladım yoğurmaya zır telefon, arkadaşlar çaya davet ediyor gitmemek olmaz.Düğüm poğaçayı yanımda götürürüm diye aceleyle başladım yoğurmaya,eşim de hemen çıkmamız gerektiği için sağolsun poğaçaları düğümledi. Oh neyse başka aksilik olmadan fırına verdik dedik bu seferde elektirik gitti:) Tam da kabarırken:( neyse arkadaşlar tadını beğenince tüm sıkıntım gitti. Az daha tarifi nerden aldığımı yazmayı unutuyordum.Tarif beğenerek takip ettiğim Emel hanımın sitesinden. Gelelim tarife;


1 paket yaş maya
2 su bardağı süt
1.5 su bardağı sıvı yağ
1.5 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
1 adet yumurta (sarısı üzerine, akı içine)
çörek otu ve susam
Peynir

2 su bardağı sütü ısıtın(sıcak olmasın) ve hamuru yoğuracağınız kaba boşaltın.1 paket mayayı kabın içine ufalayarak elinizle sütle iyice homojen bir karışım olasıya kadar karıştırın. Sıvıyağı da bu karışıma ilave edin, yine bir-iki kere karıştırın.Tuzunu ve yumurta akını ilave edin.Yavaş yavaş unu ilave edin ve bir yandan da elinizle karıştırın. Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğurun. 10 dakika kadar üzerine bez örterek bekletin. Hamurdan mandalina büyülüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve tepsiye dizin, üzerine bez örtün(kabuk bağlamaması için) Tüm hamuru yuvarlayana kadar ilk yuvarlanan hamur mayalanmış olur.

Düz zemin üzerinde hamuru elinizle oval şeklinde açın(ben merdaneyle açtım)Uzun kenara peynir koyun, elinizle ruloyu yuvarlayarak 1 karıştan uzun rulo yapın ve hamura düğüm atın, düğüm yeri alta gelecek şeklinde tepsiye dizin.(tepsiyi yağlamaya gerek yok) Hamurların üzerine çörek otu ve susam serpin.Önceden ısıtılmış fırında 10 dakika mayalandırın.Daha sonra fırının derecesini 185 dereceye getirerek üstü kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun

4 yorum:

Yunkabu dedi ki...

Harika gozukuyor hanimignecim. Fotograf cok guzel.
Ellerine saglik.
Yanlis hatirliyorsam duzelt beni.Dugum pogaca daha once birlikte yapariz dedigimiz pogaca mi? hani sonra vazgecmistik.
E peki cayli kek nerde?

Ayla dedi ki...

Evet sıvıyağ ile yapılıyor diye mutlaka denemeliyiz dediğimiz poğaça.Börekleri,dolmaları akşamdan yapınca(sohbete daha fazla vakit ayırmak için) gerek kalmamıştı yapmaya.O gün yaptığın tiramusi olsada yesek:)

Yunkabu dedi ki...

Yas maya bulamam ki ben.. kuru maya kullansam olur mu dersin?

Ayla dedi ki...

Tarifi emel hanımın sitesinden aldığım için kuru maya ile yapsak olur mu? şeklinde sorular vardı. Orada emel hanım 2 su bardağı süte 2 çorba kaşığı mayalarsınız yeterli olur demiş.Nasıl olur bilmiyorum ama denenebilir.