Cuma, Kasım 16, 2007

Elmalı Rulo Kurabiye

Evet en sonunda elmalı rulolardan yaptım. Hamuru yoğururken hiç dağılmadı diye sevinirken açmaya geldiğinde pamuk pamuk döküldü, hamur elimde kaldı.Moralim çok bozuldu ama yinede pes etmedim. Yunkabu ve teatime'ın sitelerine bakınca yoğurt atıp hamuru kurtabileceğimi gördüm,bir kaşık kadar yoğurt biraz da un atıp bir güzel yoğurdum.Hamuru daha önceden dinlendirdiğim için yine dinlendirmedim ve çok rahat açıldı,buzluğa koymaya gerek kalmadan rahat kesildi.Tek sorun çok kalın kesmiş olmamdı.Aslında elmalı ruloların tarifi hem yunkabuda hem de teatime'ın sitesinde var ama yinede kendim için yazmak istiyorum.

Malzemeler;
3 elma,yarım su bardağından biraz eksik sıvıyağ,
iri dövülmüş ceviz,
1 çay bardağı toz şeker,
yarım çorba kaşığı toz şeker,
yarım paket kabartma tozu,
yarım çay bardağı yoğurt,
yaklaşık 2 su bardağı un.

Hazırlanması; Elmaları soyun, rendeleyin ve şekerle birlikte, suyunu çekene kadar pişirin. Ceviz ve tarçını da ekleyip, hamuru hazırlayana kadar kenarda soğutun.Yağ, yoğurt ve şekeri karıştırın.Unu ve kabartma tozunu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin ve hamuru 20 dakika dinlendirin.Hamuru ince açın ve elmalı ahrcı her yerine sürün.Sıkıca bir rulo yapın, bir parmak kalığında kesin.180 derece 25-30 dakika pişirin. İyice soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpin

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili hanımignesi, yemeklerinizi çok yakından takip ettiğimi bilmenizi isterim. Biz ailece zaten sizin yemek tariflerinizin hayranıyız. Öyle ki her akşam sitenizdeki yemeklerden çok sevgili eşim yapmakta ve tabi bende üztüme düşen gurmelik vazifesini elimden geldiğince yerine getirmeye çalışmaktayım. İyiki varsınız....

Ayla dedi ki...

Yorumunuz için çok teşekkür ederim,afiyet olsun