Perşembe, Aralık 18, 2014

Satranca sadece oyun demek haksızlık olur bence


Bu aralar baba-oğul satranç oynuyor.İşime de geliyor bu durum Eray televizyon seyretmiyor böylece. Aslında çok da seyrettiği söylenemez kuzumun zaten akşama kadar okulda, okuldan dönünce de ödevler. Sonra minicik bir zaman kalıyor ona. Ama satranç oynamayı o kadar seviyor ki televizyon seyretmek ve ipad oynamak aklına bile gelmiyor.

Şimdilik babasını yenemiyor. Ya pat oluyorlar ya da babası yeniyor. Babası yendiği zaman tebrik etmek için tokalaştığında keşke ben yenseydim diyor.Bu kadar da açık sözlü bir çocuk.

Her gün biraz daha iyi oluyorsun babanı yeneceğin günlerde gelecek inşallah diye teselli ediyorum onu. Hem önemli olan öğrenmek ve güzel vakit geçirmek değil mi diye de soruyorum. Öyle de annecim ama bende kem küm. Anlıyorum duygularını artık emeklerinin karşılığını almak istiyor, bunun nesi kötü..

Birkaç gün önce Eray kaçamıyor bir türlü. Anne yardım eder misin bana bir hamle ver dedi. Ben bilmiyorum ki oğlum oynamayı dedim. Baktım, baktım evladım darda yardım edememek canımı da sıktı şu taşı oynasan dedim.Annecim o taş öyle hareket edemez dedi.Bu taşı oynasan.. Annecim o zaman babam beni yer dedi. O taşı oynasan. Annecim şu taş beni tehdit eder dedi. O taş, bu taş, şu taş derken yardımcı olamadım.

Sonra dedim ki ders 1 Ayla'cım:  her şeyi bilemezsin her şeye yetemezsin. Bazen seyretmesini de bilmeli. Canını sıksa bile..

Eroldan hamle istedi. Erol da ben senin rakibinim olmaz dedi. Ne olur babacım...Babası da oynaması gerektiği taşı gösterdi. Sıra Erol'a gelince bir taşını aldı. Eray da kızdı. Sen bana öyle yap demeseydin o taşı alamazdın dedi. Aslında o hamle ile alakası olmadığını Eray da biliyordu da belki de ne bilim bir bahanenin arkasına saklanmak istedi. Hangimiz saklanmadık ki...

Sonra dedim ki  ders 2 Eray'cım: Baban da olsa rakibine güvenemezsin ha güvendin mi o zaman sonuçlarına katlanmalısın..

Eray takıldı bu duruma. En sonunda banane taşları eski haline getirelim ben o taşı oynamayacağım dedi.Tabii babası izin vermedi. Bana baktı

Ona dedim ki Ders 3 Eray'cım : Zamanı geri alamazsın. O yüzden kullandığın cümlelere de yaptığın hareketlere de dikkat etmelisin. Bazen bazı şeyler telafi edilir gibi görülür ama aslında sadece üstü örtülmüştür.

Öyle işte

Bu oyun için sadece satranç deyip geçmek haksızlık olur bence..

Hiç yorum yok: