Pazartesi, Ekim 01, 2012

Sorular Sorular Sorular


Servisten inip asansörle çıkına kadar ne anlattıysa anlattı sonra tek kelime anlatmıyor okulda yaşadıklarıyla ilgili..Evde sorsam off çok soruyorsun başımı ağrıtıyorsun diye kestirip atıyor,sorularım boynu bükük  havada kalıyor.

-Eray’cım bugün hangi dersler vardı
-Bayan teacherin dersi vardı
-bayan teacher neler anlattı bugün
-biliyor musun Ahmet İhsan derse katılmadı
-derse katılması gerekirdi peki sen derse katıldın mı?
-evet annecim
-peki neler anlattı bayan teacher
-bilmem
-nasıl bilmem derse katılmadın mı?
-katıldım
-o zaman nasıl bilmiyorsun
-ben oyun oynuyordum

Tamam dinlememiş ama en azından katılmış bu da iyi bir şeydir di mi?

Geçen gün servisten indikten sonra daha ben sormadan büün ben dersimi öğrenemedim annecim dedi. Pek bir üzgündü ifadesi doğal olarak nedenini sordum ve dedi ki çocuklar çok türültü yaptı ben de dersimi öğrenemedim annecim…O türültü yapan çocukların başını çekiyordur ya neyse konuyu deşmedim.

Cuma günü haftasonu yapsın diye ilk ödevini vermişler.Cumartesi sabah Eray'cım bayan teacher ödev vermiş yapalım mı dedim hiç itiraz etmedi. Geçen sene ödev yapmıyordu ya da yapması için bin takla atıyorduk ya doğal olarak babasıyla şaşırdık hemen yanına oturduk nasıl yapacağını anlattık.Ödev bitince bayan teacher bir de cd vermiş onu da seyretmen gerekiyormuş dedim babasıyla bize dedi ki offf ömrümü yedinizJ Ömrümü yediniz dedi fakat cd nin içindekilerden çok hoşlandı tam bir saat başında oturdu tontalak efendi..

Yine günlük sorulardan birini soruyorum ‘bugün hangi ders vardı oğlum...Müzik dersi vardı ama müzik aletleri yoktu annecim..İfadesinden bu durumu o kadar tuhaf karşıladığı belli ki…Biz bir flütle tüm okul hayatımızı tükettik oğlum demeli miydim hiç bilemedim.

Bugün öğretmeni aradı ve ilk defa ders arasında bir velimi arıyorum dedi .Eyvah dedim içimden öğretmeni devam etti Eray’ı o kadar çok seviyorum ki,o kadar tatlı ki…Ben tabi bu cümlelerin sonunda koca bir AMA bekliyorum ya alıcılarımı açtım dikkatle dinliyorum geveze ben gık demiyorum. Sonra bir soru sordu öğretmeni.Ayla hanım bu nasıl bir çocuktur dediği an eyvahlar olsun ne yaptı acaba dedi benim iç ses.. Faaliyet yaparken başka şeyle ilgilenmek istedi yine aslında kızmak istiyorum ama kızamıyorum ki. Eline aldı bir kitap bu ne kitabı dedi, bende eğitim kitabı dedim, eğitim ne demek diye sordu ben de anlattım sonra Eray da eğitim nerede verilir dedi.Ben cevap verdikçe soruyor ben cevap verdikçe soruyor Ayla hanım bilemezsiniz ne kadar çok soru sorduğunu dediği an bilirim nasıl bilmem dedim gülüştük. Bugün ayy dedim birden kolonyayı kaptığı gibi bana getirdi..Al bu sana iyi gelir demiş J Çocuk sorularıyla az daha öğretmenini bayıltacaktı iyi mi?

Şaka bir yana öğretmeni dedi ki kimsenin sormadığı soruları soruyor  bazen sorularıyla o kadar zorluyor ki.. Bilirim dedim Allahtan google amca var da ben ona ara sıra akıl danışırım dedim..Konuşmamız öğretmeni ile uzun sürdü.

Ha google amcaya danışamadığım sorularda var mesela..İki akşam önce yatakta sohbet ederken annecim Allah seni öptü ben mi doğdum dediği an kal geldi önce bana..Yok baban öptü denilmezde çocuğa..Yok Eray’cım babanla birbirimizi çok sevdik,evlendik,bir bebeğimizin olmasını çok istedik sonra sen doğdun dedim kestirip attım o şaşkınla var ya ben başka cevap bilemedim. Daha bu soruların zamanı yok muydu ayrıca,yine hazırlıksız yakalandım hem de pek fena.. Tontalak durur mu? Allah nerede yaşar,Allahın çocukları var mı? Allah uyur mu?(cevap verirsen de soru soruyu açıyor neden uyumaz)Allah peki herkesi mi sever.Allah herkesi mi korur…..Oyyy bizim evdeki kolonya nereye kayboldu acaba..Belki bana da iyi gelebilir ayrıca..

Özel bir not: Öyle işte blogum bizden yani Eraydan havadisler kısaca böyle..Bu aralar az ses veriyorum farkındayım yok yok zamansızlığın arkasına nasıl saklanayım içimden gelse ne yapar ne eder bir iki kelime mutlaka yazardım da galiba bu zamana ihtiyacım vardı inşallah beni anlarsın… Bilirsin senin yerin bende hep başkadır..

Google amcaya not: Bugün okul dönüşü rüzgar gülü ile ilgili videolar seyrettik tontalak ile.. Tıkandığım an imdadıma yetişiyorsun ya google amca var ya sen çok büyüksün..


18 yorum:

Nil dedi ki...

Bana kaç şişe kolonya gerekirdi acaba :) çünkü eğer çok konuşmayı, çok araştırmayı seven sana bile fenalık geliyorsa, bana kolonya da yetmez direkt kuru soğanı dayardınız burnuma galiba. :P şaka bir yana Aylam, ben ciddi ciddi çok cevap veremiyorum Ece ye. bir yerden sonra offlamaya başlıyorum. Siz sabırlı annelerin, eğitmenlerin önünde saygıyla eğiliyorum.

Senden ilhan alarak belki ben de bir post yazarım. Çok öptüm cnm

ayak izleri-sevgi dedi ki...

sanırım çocuklar büyüdükçe annelerinde sabır taşlarını büyütmeleri ve sağlamlaştırmaları gerekiyor.. bu kadar çok soruya normal bir bünye nasıl dayanır ki yoksa :))

abide dedi ki...

Artık senin yazılarını okumayacağım ayla'cım,çünkü okudukça kendime kızıyorum.Senin kadar sabırlı olup soruları cevaplamadığım için soru sormaması için devamlı başımdan savmaya baktığım için kendimi suçlu hissediyorum :( Betül'de o kadar çoooook soru soruyor ki bitmiyor bir türlü soru içinden soru soruyor.Okuldaki öğretmeni ve anneanneside çok sorular sorduğunu devamlı herşeyi merek ettiğini söylediler :) Allah ile ilgili ve dünya ya nasıl geldiği sorularını bu aralar betüş'te çok soruyor. Ödevlerini sorun çıkarmadan yaptığı için eray'a kocaman bir aferin :)

Esra dedi ki...

Aylam siz evden kolonya eksik etmeyin bence :)
Gerçekten öğrenmeye çok meraklı bir çocuk ve hiç cevapsız bırakmamak gerekiyor sorularını aslında, ki sen de iyi kıvırıyorsun bu hayli kazık sorular karşısında :)
Ömrümü yediniz favorim :) nerden duymuş onu ya!

oytunla hayat dedi ki...

Erkek çocuklarının ortak özelliği galiba bu :)) Benimkide anlatmaz, bilmem hatırlamıyorum yada unuttum en kestirme cevabı :))

Soru fırtınasına bayıldım ama senin sabrına x2 bayıldım :))
Senin kadar sabırlı olamıyorum ben ;) Soruya soruyla karşılık verince benimki susuyor :))))

Öpüldünüz ikinizde...

annesiningülü dedi ki...

sorularla köşeye sıkıştırılmış gibi hissediyorsun dimi :)
bizde böylemiydik sence :D

nil dedi ki...

Kolonya ile olmaz Ayla'm, bira, şarap falan bulundur :) Mazallah son noktada kolonyayı içmeyesin :))

Zekasından, sorularından, o güzel bakışlarından öperim Eray'ımı...

Sibelbek dedi ki...

"of ömrümü yediniz!" ve "hayır, baban öptü!" bundan sonra benim hayat felsefemdir. bu böyle biline!!! :))))) yediniz bitirdiniz gülmekten telef ettiniz beni! :D

Ayla dedi ki...

Nilhan cevap vermezsem bende suçlu hissediyorum sanma ki hiç yorulmuyorum tersine bu tüm sorularla çocuk tüm enerjimi çekip alıyor ama o da haklı öğrenecek cevap aranacak o kadar çok soru var ki bu dünyada o yüzden kendimi teslim ediyorum:))

Ayla dedi ki...

Sevgi aynen öyle çocuklarla birlikte annelerin sabırları da büyüyor,büyümek zorunda öyle şeyler geliyor ki çocuklar büyüdükçe öğreniyorsun bir şekilde...

Cebimdeki renkler dedi ki...

Ömrümü yediniz' i nereden öğrendi ki Ayla' cım. Çok bomba bu çocuk ya, biz okuyup gülüyoruz da işin çok zor öte yandan... Sabırlısın bravo, dilerim ben de senin kadar sabırlı olabilirim ilerde.

Ayla dedi ki...

Abide tabiki benimde yorulduğum havlu atmak istediğim zamanlar çok oluyor ama çocukların öğrenmesi için en iyi yol soru sormaları o yüzden dişimi sıkıyorum.Çoğu zaman eğleniyorum lakin offf demek istediğim zamanlarda az değil bir de benim tabiatımda da var sabırlı olmak.Yorucu bir süreç bunu kabul ediyorum lakin çocuklarımızın buna ihtiyacı unutmamak lazım.bir bilsen şu aralar enerjim o kadar çekildi ki şarj olmam lazım ama nasıl?

Ayla dedi ki...

Esra'cım anneanneden veya babaanneden şüpheleniyorum ben artık günahları boynuna:) o kadar tatlı dedi ki bir duymalıydın off ömrümü yediniz diye..çocuk haklı eray şunu yapmalısın eray bunu yapmalısın eray o doğru değil eray kural böyle eray eray eray..çocuğumun bu lafı nasıl etmesin

Ayla dedi ki...

Oytunun annesi:)kesinlikle katılıyorum çevremdeki erkek çocukları pek anlatmıyor okulda yaşadıklarını kızlar daha bir sohbeti seviyor bu konuda ne yapalım arada sırada çıkan haberlerle idare ediyorum bende ya da öğretmeni anlatıyor saolsun:)

normalde de sabırlı biriyimdir belkide sebebi odur ya da ne bilim öbür türlü vicdanımda rahat bırakmıyor diğer sebebi de budur.Birde o soru sorarken inanılmaz sohbetler çıkıyor ortaya o sohbetleri seviyorum en önemli sebebi aslında budur:))

Ayla dedi ki...

Yok be bahar nerede..kesin çocuklar çok konuşmaz,çocuklar çok soru sormazlarla büyütüldük..soru sormakla zeka arasında o zamanda kesin yanlış orantı vardı şimdi ise doğru orantı var artık ben ne diyeyim:))

Ayla dedi ki...

Nil ben kolonya ile idare edeyim sonra kafayı bulup çocuğu aşırı bilgilendirmek inan ürkerim:)

Ayla dedi ki...

Ahh Sibel bazen bende çok gülüyorum söyledikleri karşısında ama var ya bazen de ömrümü yiyor soruları karşısında:))

Ayla dedi ki...

Ülker'cim bizde suçlu bir tane değil ki iki tane ibre ya anneanneyi gösterir ya da babaanneyi...Yani en azından öyle tahmin ediyorum biliyor musun ömrümü yediniz artık benimde repliğim oldu anlayacağın bende tontalağımdan yeni kelimeler öğreniyorum:))

Sabır benim hep karakterimin bir parçasıydı keşke bazı konularda sabırsız olabilseydim,öğrenebilseydim:))neyseki bu konularda acayip işime yarıyor