Pazartesi, Mayıs 26, 2014

Uzay'da gösteri

Cuma akşamı tontalağımın yıl sonu gösterisi vardı. Oradayken çok heyecanlıydım heyecanlı olmasına da artık eskisi gibi düşünmüyorum. İnsan yaşadıkça öğreniyor. Yıl sonu gösterileri olmasa da olur. Çocuklara eziyetten başka bir şey değil.

Evet Eray'ın okulun tiyatro kulübün de olmasını çok isterim ya da ne bilim üretebileceği, kendini geliştirebileceği, yaratıcılığını kullanabileceği bir kulüpte. Gösteriler bunun tam tersi. Daha çok öğretmenlerin bir yıl boyunca aha da bunu yaptık dedikleri bir platform.

Böyle düşünmem tabi orada mutlu olmama, heyecanlanmama engel olmadı. Eray çok rahattı. Belki de o yüzden çok mutluydum. Üzerinde baskı hissetseydim ya da ne bilim başarısız olacağına dair kaygı hissetseydim üzülürdüm. Ama yok adam sahne adamı. Seviyor orada bulunmayı.

Gösteri güzeldi lakin çok uzun tutulmuştu. Bence o kadarına gerek yoktu. Yoruldu kuzular. Gösteride tema Uzay idi. Çeşit çeşit gezegenler vardı. Her gezegene gittiklerinde bir puzzle aldılar, gösteri sonunda o puzzle birleştirdiler. Sevgi dolu bir dünya için el ele yazıyordu galiba. Buna toplum olarak çok ihtiyacımız var.

İlk olarak Dans Gezegenine gittiler. Kafkasla başladılar. Ben onları o kıyafetle görünce tabii şok oldum. Geveze oğlum hiç bahsetmedi. Artık sürprizin ne olduğunu öğreniyor mu ne?






Sevgi Gezegenine geçerek Semazen oldular. Müzik, atmosfer, çocukların performansı ellerimin titremesine, boğazımın düğümlenmesine yol açtı. Semazen gösterisi bitene kadar titredim. Çok güzeldi. Kızların en sonunda dediği gibi 'ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.
 

 
Hızlı dönmeye başladıklarında salonda bir alkış koptu.
 
 
Spor gezegenine giderek jimnastik gösterine başladılar. İşte o gösteri de tırnak yemeyen ben tırnak yemeğe başlamışım. Önce takla attılar.
 

 Sonra çemberlerden takla atarak geçtiler

 
Sonra birbirilerinin üzerinden takla attılar.
 
 
Sonra tek tek takla atlayıp yere dizildiler. Üç-beş kişinin üzerinden takla atılmaya başlanınca bende tırnak eti falan kalmadı:)
 
Jimnastik bitince astronotlarımız robot dansı yaptı o komikti. Ablam Eray niye öyle garip garip hareketler yapıyor dediğinde çok güldüm. Çakmamış köfteyi akıllım.
 
Müzik gezegenine gitmeden olmaz, oraya da uğrayalım dedik. Evvel zaman içinde kalbur zaman içinde şarkısını fotoğrafta görülen alet neyse hahh işte onunla çaldılar.
 
 
Astronotlarımız kıyafet değiştirmek için sık sık Uzay mekiğine bindi. Uzaya fırlatılma efektleri gerçekten güzel olmuştu. Gezegenler arası geçişler o uzay mekiği sayesinde sırıtmadı, doğal durdu.
 
 
Ve final. Türk astronotlarımız uzayda anlı şanlı Türk bayrağımızı gururla açtı.
 
 
Ana sınıfı yıl sonu gösterisi 23 Mayıs 2014 -19.00
 
Zinhar notsuz olmaz: Yılsonu gösterisi için kıyafet parası şu kadar yazıldığında şaşırmış olmamdan sebep Eray'ın yanında çüş dedim. Eray da hemen zıpladı.
-Annecim öğretmenim bizim fakir olmamızı mı istiyor
-Neden öyle dedin
-Çok para istemiş kıyafet için, o parayı yollama
-Olur mu Eray'cım öyle şey
-Olur annecim olur kıyafeti, gösteriyi öğretmenim istediği için parayı o versin:)
 
Demek ki neymiş tontalağın yanında daha dikkatli olmam lazım.
 
 
 

2 yorum:

Yunkabu dedi ki...

Vayyy bu gosteri degil baska bir sey yahu !!!! Masallah Eray'a da arkadaslarina da ne guzel ustesinden gelmisler. Bravo vallahi!

Ayla dedi ki...

Ahretliğim temalı falan bir gösteri oldu Eray içinde bir ilkti. Aksaklıklar oldu lakin önemli olan mutlu olmalarıydı.