Pazartesi, Mayıs 05, 2014

Sigaradan Pişman Ol

Efendim uzun zamandır ne yazmıyorum bu bloga. Tabi ki tontalağımın diyaloglarını. Bu diyaloglar bazen düşündürücü, bazen müdahale edici, bazen öğretici , bazen de...

Evet bazen mesaj kaygılı ve düşündürücü diyaloglar

Bir dönem çocuk kanallarında sigara ile ilgili bir kamu spotu dönüyordu. Bundan çok etkilenmiş olsa gerek bahçede sigara içen teyzesini görünce

-Zigara pişmanlıktır. Zigaradan pişman ol teyzeciğim. Reca edersem zigarayı bırakır mısın?

Evet bazen müdahele edici ;

-Kuzum, kara kuzum
-Annecim sakın örtmenimin yanında bana kuzum deme
-Efendim, ne diyeceğim
-Aslanım de kaplanım de ama sakın kuzum deme

 Evet bazen de öfkeli ;

-Eray'cım anneannenin arkadaşı Gül teyze gelecek sakın evi dağıtma olur mu?
-Banane şimdiden sevmedim onu hiç çiçekten isim mi olurmuş.

-Seni patronuna şikayet edicem annecim bir daha seni işe almasın
 
Evet bazen öğretici;

-Ressamlık benim kanımda süzülüyor (dedi ve devam etti) Biliyor musun her şeyin bir rengi vardır annecim.

-Kitap okumayı(aslında bakmak) çok seviyorum ,kitap okumak hayallerimi zenginleştirir.

Evet bazen şaşırtıcı ;

-Torunum yağmur yağıyor mu orada(babaanne telefonda sorar)
-yağıyor tabii
-aaaaa
-aaa deme sakın yağmur Allah'ın rahmeti sen bunu bilmiyor musun?

Evet bazen çok ciddi ;

(Babaannesinde ödevi çizgi çalışmasını yapıyor bu arada geveze anne-babaanne konuşuyor)

-Offf çok gonuşuyorsunuz gonuşmayın kafamı dağıtıyorsunuz.

Evet bazen de ukala dümbeleği ;

(Gelirken sıcak çikolata almayı unutan annesine)

-Anneannem 50 kere söyledi sana bu da 51 oldu neden almadın. (bu lafın güzel yanından bakmak istiyorum oğlum sayı saymayı biliyor)

Evet bazen annesinden gizli ;

-Teyze seninle biraz odanda gonuşabilir miyiz?

Evet bazen korku dolu;

(Bir cumartesi babaanneye gideceğiz yoldan taksi bulmaya çalışıyoruz ama yok.15 dakika hem yürüdük hem taksi bakındık. En sonunda şükürler olsun bir taksi aldı bizi ve taksiciye can alıcı soruyu sordu)

- Abi sen hangi takımlısın
-Galatasaraylıyım
-O zaman sen bir eziksin
-Aaa  oğlum öyle demek istemedin di mi? (zar zor taksi bulmuşum)Hem nereden duyuyorsun bu lafları Eray hiç yakışıyor mu sana :)
-Biz okulda arkadaşlarımla Galatasaraylılara hep ezik deriz annecim.

Evet bazen komik ;

(Yılsonu gösterisinde neler olacağını anlattı ve sonra)

-Annecim sende gel istersen fotoğraf çekebilirsin ama farları(flaş) kapatırsın çünkü bizlerin tikkatini dağıtıyor.

Evet bazen özlem dolu ;

-Annecim okula gitsem seni özlüyorum, evde kalsam okulumu özlüyorum bir fikrim var bizim okulda çalışsana seni  her gün görürüm o zaman
-Oğlum sizin okulda nasıl çalışırım, ne yaparım
-Immm (bir süre düşünür) temizlik yaparsın
-Yok ben temizlik yapmak istemiyorum
-buldum çay taşırsın
-çay da taşımak istemiyorum
-annecim çok çok çok çalışırsın zamanla öğretmen olursun, sabırlı olmalısın bizim örtmen hasta olduğunda yerine sen gelirsin

Evet bazen çok sportif;

(Darüşaka Doğuş-İstanbul BSB basketbol maçı)

-Hadi aslanım, hadi aslanım tühhh be (basketi kaçırınca)

Evet bazen memnuniyetsiz;

(Sunum için değişik görünsün diye kotuna elbise askısı taktım)

-Hiç güzel olmadı böyle çiftlik adamlarına benzedim

Evet bazen çokça tembel ;

(Öğretmeni hedef belirlemiş şu kadar kaplumbağa toplarsanız (her yaptıklarında bir kaplumbağa yapışıyor dosyalarına) akvaryum hediye edeceğim demiş)

-Aaaa bu çok güzel fikir Eray'cım zaten akvaryum istiyordun hemen çalışmaya başlayalım mı? belki senin olur.
-Boşverrrrr annecim hayvancıdan( petshop) gider alırız.

Evet bazen de ne olursa olsun çocuk işte dedirten  ;

(Nikah-düğün videosunu izliyoruz nereden aklımıza geldiyse)

-aaa annecim ben neredeydim, bensiz mi gittiniz düğüne yoska...

Hiç yorum yok: