Cuma, Mayıs 23, 2014

Elektronik alet kardeşliği



Bu aralar elektronik alet kardeşliği kurulmuş bizim evde de haberimiz yokmuş. Neredeyse hepsi birlik olmuş, trip atıyor. Hatta bazısı trip atmayı bıraktı direkt yolda bıraktı. Bu kadar üst üste gelmesine çok kızsam da şükür sağlıklar yerinde.

Önce bulaşık makinesi kayışları sıyırdı(aslında ilk başkası ama o yazının sonunda).Halbuki en memnun olduğum beyaz ev aletiydi. Bulaşık makinesini çalıştırdım bir on beş dakika sonra ışıkları dörtlülerini yakmış araba gibi yanıp yanıp sönmeye, makineden garip garip sesler gelmeye başladı. Makineyi kapadım, tekrar açtım tabi ki olmadı. Bir makine dolusu bulaşığı çıkarıp ellerimle yıkadım. Sonra boş çalıştırdım, çalıştı. He dedim keskin zekamla demek ki çok doldurdum makine de bu yükü taşıyamadı.

Ertesi gün oldu makineyi yine çalıştırdım. Bir 10-15 dakika aynı film tekrar oynadı. Tek farkla bendeki sinir tavan yaptı. O kadar bulaşığı tekrar çıkar, yıka, kurula. Birkaç gün sonra servis geldi anlattım şikayetimi baktılar incelediler beyni bozulmuş beyinsizin. Birkaç günde parça bekle..

Elde bulaşık yıkamamanın dayanılmaz hafifliğini tam yaşayamamışken tontalak git masadaki sodayı laptopa dök. Bilgisayarında harareti olmalı hepsini hüpletti. İlk yardım adına ne biliyorsak yaptık. Kuruttuk, üfledik, şok verdik(çat çat diye kafasına kafasına vurduk) lakin.. Sözü uzatmadan yazacağım bilgisayar ex oldu.Mecbur gıcır gıcır bir bilgisayar aldık.

Ertesi gün tontalak ve babası basketbol oynamaya gitti. Babamız zıplarken cep telefonu cebinden  hoop düş hem de betona. Şangırrrr. Ekran resmen tuz ve buz. Olacağı varmış demek hiç yapmayacağı şeyi yapıp kılıfından çıkarmış o gün. Garanti kapsamında lakin kullanıcı hatasını karşılar mı? Cevap veriyorum asla. Ekranın fiyatını öğrendiğimde az daha küçük dilimi yutuyordum ya.

He bu arada tontalak asla affetmez bu yönüyle kime çekti bilmem (Erol'un lafından yola çıkarsak eğer yani iyiler benden kötüler ondan lafından buluruz kime çektiğini. Ama bir sorun var taşı gediğine oturmanın iyi bir şey mi kötü bir şey mi olduğuna karar veremedim. Hadi kötü diyelim o zaman babaya, hadi iyi diyelim o zaman bana) Kendi bilgisayara soda döktüğünde babasından sıkı bir azar işitmişti ya, babası telefonu düşürünce dedi ki

Babacım bak kazalar oluyormuş demek 
 
Artık bu laf karşısında susuyorum, çünkü hak etti babası. Ekranımızda takıldı, bilgisayar da geldi herkes pek bir mutlu derken mutfaktan bir ses geliyor. Bilin bakalım nereden. Buzdolabı şakıyor hem de ne şakıyor bülbül halt etmiş yanında. Erol fanından geliyordur dedi lakin duymamazlıktan geldim, hala da duymuyorum, yeterrr
 
Geçen hafta perşembe sabahı 06,40 da annem Ayla televizyona bir şey oldu göstermiyor dedi. Evet televizyon açılıyor ama kanal göstermiyor. Yanlış bir düğmeye basmışsındır anne dedim bizde elektronik aletler bozulma istihkakını doldurduğu içinde hiç önemsemedim. Erol baktı anne sorunu bulamadım akşam bakalım dedi. 
 
Akşam oldu yazacakken hatırladım o akşam annemdeydik bakamadık. Ertesi gün akşam oldu Erol kurcaladı ve teşhisi koydu. Ayla Receiver bozulmuş dedi. Efendim bir şey mi dedin dedim. Receiver dedi, bozulmuş. Duymuyorum seni, duymak istemiyorum...
 
Neyse kayınpederim geldi elinde yeni Receiver. Taktı ama bu sefer başka sorun baş gösterdi. Duvarımı deldiler hem de matkapla. Kayınpaderim hanım gözlüğü getirdin mi dedi. İncecik bir kabloyu başka yere bağlayacak ya yakını göremiyor. Ben atladım hemen nasıl yapılacağını söyle ben yaparım dedim. Tontalak resmen önüme durdu.
 
Sakın onu elleme annecim o tehlikeli bir şey, sana bir şey olur.
 
Dedesi annene bir şey olur da bana bir şey olmaz mı? Banane ben bağlamayacağım annen bağlasın dedi. Tontalak olmaz dedi. He annen ölmesin ama ben öleyim yani öyle mi dedi. Çimse( hiç kimse) ölmesin dedi. Dede şakayı fazla uzattı banane ben ölmeyeyim annen ölsün dedi. Tontalağım dedi ki
 
Annem ölmesin, annemin yerine ben ölürüm
 
Herkes sustu, benim boğazım düğümlendi. Tontalağıma sarıldım. Allah korusun, Allah sana uzun ve sağlıklı ömürler versin dedim. Çok kötü oldum hatta şimdi yazarken bile.. 
 
Sonra dediler ki Lnb de bozulmuş. Aaaaa
 
Çamaşır makinesi mi? Altı aydan fazladır var uzaya fırlatılacakmış gibi bir ses çıkarıyor. Anneme göre kazanı düşmüş, ilgilenmiyorum. Bence bu elektronik alet kardeşliğinin başkanı da, çıban başı da o. Ne diyeyim Allah müstahakını versin, fırlamadı gitti...
 
Not: Teyzemiz biraz çatlattır. İnşallah bu yazıyı es geçer umuduyla bu cümleyi kurdum. Eray'la iki gün önce epey bir sohbet etmişler.Konu dönüp dolaşıyor ülkedeki gelir adaletsizliğine geliyor. Eray ne olacak bu memleketin hali çok fakir var diyor. Eray çok kolay teyze diyor. Nasıl yani devlet fakirlere para mı versin. Eray da diyor ki devlet de versin tabi ama zengin fakire verirse o zaman  sorun çözülür. Oy kara kuzum keşke o kadar kolay olabilse..

4 yorum:

annesiningülü dedi ki...

buradan bakınca komik ama başımıza gelmesin lütfen :D
allah uzun ömür versin tontalağım sana ;)

Ayla dedi ki...

Bahar evet evlerden bencede ırak olsun lütfen. Bir aletin bozulmasını daha ne bünyem ne bütçem kaldıramaz..

Amin inşallah hep birlikte inşallah

Yunkabu dedi ki...

O ne cumle yaa icim cizladi:((

Ayla dedi ki...

Ahretliğim beni düşün bir de öyle kötü oldum ki sana anlatamam :(