Salı, Ekim 21, 2014

Benim dişim benim kararım


İlk süt dişi nihayet düştü. Aslında düşmeye zorlandı. Babası tarafından çekildi. Dişi sallanıyordu ve arkasında çoktan sırasını bekleyen kalıcı diş gelmişti.

Cumartesi Erol dişi çekme konusunda Eray'ı ikna etmeye çalıştı. Aslında korktuğundan değil tamamen uyuzluğundan. Benim dişim ben karar veririm dedi. Yani benim bedenim benim kararım durumları.

O ara ben her zaman ki mekanımdayım yani mutfakta. Kahvaltı masasını kaldırırken Erol elinde diş Eray ise elinde 100 tl ile içeri girdi. Ben tabi dişi görünce Eray'ı öptüm sarıldım hem de kocaman. Oğluma methiyeler düzerken babasına da  nasıl oldu da izin verdi dedim.100 tl verirsen dişimi çekmene izin veririm demiş hasbam. Ve babası da kabul etmiş. Erol kandırıldığını hala kabul etmiyor.

Alışveriş merkezine gittik GGO'nun oyuncağını aldık ilk süt dişinin düşmesi şerefine. Parasını evde unuttuğu için de borç verdim kendisine. Çok sevindi çok. Alışveriş merkezine gelmişken yemekte yiyelim evde hazırlamak için uğraşmayalım dedim. Eray yaşasın dedi ne yiyeceğini düşünmeye başladı. Babası aynadan bana göz kırptı. Eray artık paranda var bugün bize yemekleri sen ısmarla dedi. Eray bana döndü

Annecim benim bir fikrim var DİREKT eve gidelim evde yiyelim zaten alışveriş merkezinde yiyince ben doymuyorum

dedi. O gün gerçekten çok güldük.

Diş hala cüzdanımda. Eskiden dişimiz düşünce koşarak Fatma hanım teyzesinin çatısına atardık dişimizi. Kuşlar çarçabuk yenisini getirsin diye.Neredeyse tüm mahallenin çocukları oraya atardı dişlerini. Hem mahallenin en alçak çatısı Fatma hanım teyzenin çatısıydı hem de çocukları sevmediği için çocukların ona verdiği cezaydı. Daha öncede yazdım Fatma hanım teyze çocukları hiç sevmezdi.

O evin yerine tripleks bir ev yaptılar. Cumartesi anneanneye dişimiz elinde gidince ablam hemen gel Fatma hanım teyzenin çatısına dişi atalım dedi. Ne garip çatı aynı çatı değil sahibi de Fatma hanım teyze değil lakin çocukluğa ait alışkanlıkları kırmak ne kadar zor.

Atmadık Eray'ın dişini çatıya. Kuşlar ne getirecek ki dedim ablama. Zaten düşmeden gelmişti yenisi. Dişten uğur olur mu bilmem cüzdanıma koydum. Kim bilir belki de dar zamanımda umut olur bana. Hep cüzdan da para biriktirilecek değil ya. Ben de kötü günüm için anı biriktiriyorum cüzdanımda.


Not: İlk süt dişi çıktı: 18/10/2014

2 yorum:

Nil dedi ki...

Biz ikiledik düşen dişlerimizi ve sırada sallanan üç dişimiz var. Ece çok meraklı çektirmeye. Allahtan babamız var, ben hayatta çekemezdim.

Ece de Eray gibi kapitalist. borç bile vermiyor bize.

Ayla dedi ki...

Nilhan'cım çocuğumun günahını almayayım Eray borç verir bize sadece hibe etmez:)

Eray'ın dişleri düşmeden geliyor ne yapacağız bilmem. Yine alt dişi çıktı ama süt dişi sallanmıyor bile. Vallahi çok bunaldım neden böyle oluyor acaba..