Çarşamba, Nisan 08, 2015

Renklerin lideri


Cuma günü akşam Eray'ın haftalık karnesini görünce Türkçe'nin köküne kıran girmişçesine oh my god dedim. Çarşamba günü yani bugün Renklerin lideri adlı bir dramayı sahneye koyacaklar. Ve bu drama için karton ,kumaş gibi materyallerden uygun bir kostüm ayarlamamız istenmiş. Eray beyaz rengi temsil eden güvercin olacak. Geçen hafta kısacık repliğini ezberlemişti zaten.

Benim bu konularda ufacık bir sorunum var. Çok güzel düşünürüm, parlak fikirler bulurum hiç mütevazi olmayacağım ama uygulayamam. Uygulama özürlüyüm. Uygulayamadıktan sonra parlak fikrin ne önemi var değil mi? Kesinlikle blog Orhan babanın da dediği gibi bence sende haklısın.

Allah bu konudaki yeteneği benden alınca ya da hiç vermeyince demek daha doğru olur dengelemek adına bana Erol'u vermiş. O da çok güzel uygular mesela. İnce motor gelişimi iyidir. Ben projenin beyni o projeyi uygulayan. Bir elmanın iki yarısı durumları yani.

Arada neden hep senin fikrini uygulamak zorundayız diye oyunbozancılık yapsa da, ben şurası olmadı burası böyle olacak diye işine karıştığım için cıngar çıksa da biz güzel bir ikiliyiz hatta üçlüyüz. Allah birliğimizi hiç bozmasın..

Bu güvercin meselesinde öğretmenimiz beyaz giysin bir de kanat taktı mı tamam demişti. O zaman kanat için malzemelerimizi sayalım. Büyükçe mukavva, kurşun kalem, maket bıçağı, kağıt bant, lastik, tüy ve evin halini gördükten sonra dayanma gücü..



Mukavvaya önce Erol kurşun kalemle kanat çizdi. Sonra da maket bıçağı ile kesti. Mukavvayı ikiye katlamaya sıra geldiğinde ikiye ayrılmasın mı? Panik yok. Biz bu tür aksiliklerle hep karşılaşırız. Kağıt bandı iki mukavvanın arasına yapıştırdık arada boşluk kalacak şekilde ki kanat çırparken Eray rahat hareket etsin. Her şeyde bir hayır vardır lafı bir kez daha tarafımızdan onaylandı. Eğer mukavva öyle ayrılmasaydı o şekilde yapmayı akıl edemeyecektik. Kanadın iki tarafına kollarını geçirebileceği lastikler taktık.Mukavvayı ince beyaz bir malzeme (malzemenin adı aklıma gelmiyor) ile kapladık ki çirkin görüntü gitsin. Sonra da yattık.

Dün öğle tatilinde de tüy aramak için düştüm yollara. Ama bizim çevrede bulamadım. Sonra da annemin tahminimce dinazorlar zamanından kalma tüy yastığı geldi aklıma. Bir koşu gidip annemin evine yastığı aldım. Akşam bir köşesinden açıp tırtıkladım. Tüylerin hepsinin beyaz çıkacağını düşünmekle yanılmışım. Ailecek kafaya takmadık farklı bir görüntü oldu diyerek yaptığımız işe devam ettik. Ama yapıştırma işi bitince üstümüz, başımız ve evin hali görülmeye değerdi. İşte bu noktada dayanma gücü girdi devreye..

Tüyler kuruyunca kanadı takıp provasını yaptı.

Tüylü beyaz kanatlarım var
Mavi gökyüzünde süzülürüm
Temizliğin rengiyim
En güzel renk beyazdır
Bu yüzden lideriz benim
 
 
 
 
Prova bitince de küçük bey kuş kanadından daha çok melek kanadına benzemiş dedi. Bende baba olduğunda oğlunla(kızınla) kuş kanadına benzeyen kuş kanadını sen yaparsın o zaman dedim. Bak bu lafa benzeyen laflar da bir aile geleneği..


Not: Melek kanadına benzeyen güvercin kanadı ve Renklerin lideri draması- 08/04/2015

Ne günlerdi be o günler dediğim günlerden birkaç örnek :)

http://hanimignesi.blogspot.com.tr/2011/11/gunesi-gorduk.html

http://hanimignesi.blogspot.com.tr/2011/11/adn-ece-koydumk.html

http://hanimignesi.blogspot.com.tr/2012/10/hayvanlar-temal-sergi.html

8 yorum:

oytunla hayat dedi ki...

uvvvvv !!!!!
Şahane bir iş çıkartmışsınız gerçekten ama tüylerin ev/üst/baş üçlemesindeki dansı hakikaten akıllara zarar olmuş...
Eray'ı öper ona zaten sen bir meleksin der kaçarım :)
Öpüldünüz

Ayla dedi ki...

Şebnem teşekkür ederim. Bir de tüyler tam kurumadan Eray'ın kanadı takıp kanat çırpması yok mu. Ev şahane bir görünüm kazandı. Adrenalin iyidir diyerek çok tepki vermedim. Temizlendi geçti gitti :))

deeptone dedi ki...

son yazıma bak olur muuu

Ayla dedi ki...

Baktım deep eray ile ben çok teşekkür ediypruz.. Sağolasın, varolasın

deeptone dedi ki...

en üstteki foto film karesi gibi yaa bi filmden sahne gibi :)

Ayla dedi ki...

Deep , aklımdakini pratiğe dökme konusunda ciddi kaygım vardı neyse ki eşimin sayesinde bir şeye benzedi. Teşekkürler ayrıca..

Cebimdeki renkler dedi ki...

Hakikaten harika bir iş cikarmissiniz. Allah birliğinizi de takım ruhunuzu da bozmasin bence de ;) Ayrıca evet kuş kanadı olmuş çünkü melek kanadi olmaz ki böyle :))

Ayla dedi ki...

Ülker'cim amin amin...Bence de oldu başlarken hiç umudum yoktu ama en azından kanatsız bırakmadık çocuğumu. Takdir, kıymet nerde bu yaşlarda böyle oluyorlar demek ki..