Cuma, Nisan 17, 2015

Anne ödev ve sorumluluklar, baba ise eğlence demek


Bu hafta evdeki denge biraz bozuldu. Yengem tekne kazıntısı kuzenimle bir düğün için Samsun'dan gelince Eray bayram yaptı. Aramızda 26 yaş olan kuzenimle çok iyi anlaşıyor çünkü.

Uyku zamanı gelince Eren'le oynamak istemesinden ötürü uyumamak için kıyamet koparsa da her akşam bu mevzuda bizi yorsa da evde misafir olmasının ödevlerine katkısı oldu. Yani hiç sorun çıkarmadan hemen bitsin diye bir yapması var ki sorma gitsin.

8 sayfalık testi okuyup yapması 15 dakikayı almadı ya ben dün akşam çok şaşırdım. İsteyince oluyormuş demek..

Soru-cevap şeklindeki ödeve gelince ne yazacağını merak ettim. Bazı sorulara ne cevap yazacağını adım gibi biliyordum zaten.En sevdiğiniz yemek kısmına köfte-patates-makarna üçlemesini yazacağını bildiğim gibi ya da babanız işten geldiğinde onunla ne yapmak isterdiniz sorusuna oyun oynamak isterdim demesi gibi.

Ama iyi bir anne ve baba nasıl olmalı sorusuna ne cevap yazacağını tahmin edemedim. İyi bir anne iyi kalpli, iyi bir baba çalışkan olmalıymış.

Evde sizi iki sürpriz beklese bu sürprizlerin ne olmasını isterdiniz sorusuna verdiği cevaplar benim cevaplarımın yanından bile geçmedi. Kırk yıl düşünsem star wars kılıcı ve şövalye kıyafeti isteyeceği aklıma gelmezdi.

Ve en tahmin edilebilir bir soru. Ama yine de annem der mi acaba demeden edemedim. Evde en iyi kiminle anlaşıyorsunuz sorusuna hiç düşünmeden babam dedi. Ne bilim ya bir an işte sadece bir an annem der belki diye umut ettim.

Demezdi zaten neden desin ki..

Dün annenin işyerine ziyaretinden bir kare.

Şimdi gelin birlikte bakalım. Ben yani evin annesi işten dönünce neler yapıyor. Eray'cım yemekten önce abur cubur yiyemezsin, sofrayı kaldırmama yardım etmelisin, Eray ödev vakti, odanı ve oyuncaklarını toplamadan bir sonraki aşamaya yani televizyon seyretmeye geçemezsin, uyku vakti vs. Bunun gibi onlarca madde sayabilirim..

Diğer tablo ise şöyle. Baba oğluyla arabaları yarıştırıyor, uzaktan kumandalı helikopter uçuruyor, bisiklet sürüyor, uçurtma uçuruyor, satranç oynuyor, evde sinema keyfi yapılıyor, sıcak çikolata içmeye gidiliyor....

Yani anneler ödev ve sorumluluklar, babalar ise eğlence demek çocuklar için. En azından benim çevremde öyle. Siz olsanız hangisini seçerdiniz?

Dertleşeceği zaman, sırlarını paylaşacağı zaman, bir sorunu olduğunu zaman bana gelir bak o da ayrı bir konu..

Sonra babanızın, annenize hangi hediyeyi almasını isterdiniz sorusuna gülerek ejderha oyuncağı olabilir demesi yok mu? Şakacı çocuk. Erayyyyy deyince tamam tamam kabul biraz abartmış olabilirim kitap dedi.. Kitaptan daha iyi ne hediye ne olabilir ki...

Yorgun hanım iğnesi-Dün öğle tatilinden- Yorgunluktan bir banka ilişirken




2 yorum:

Cebimdeki renkler dedi ki...

Aslında baba daha disiplin ne otorite anne daha çok sevgi ve şefkat mi demekti eskiden. Haklısın şimdi düşünüyorum da bizde de durum aynı sanırım. Anne kurallar koyuyor daha çok ve tabi ki daha sıkıcı bu anlamda ama dertler sorunlar anne ile çözülüyor kitaplar anne ile okunuyor ve Lara da babası ile daha iyi anlaşıyr :)

Ayla dedi ki...

Kesinlikle senin gibi düşünüyorum Ülker'cim. Zamanla evdeki iyi polis-kötü polis kavramı değişti. Anne kural koyucu, uygulayıcı ve sorun çözücü, baba ise eğlence, arkadaş olarak görülüyor.. Hatta çocuğumun zamanında yüzüme bile demişliği vardır hiç eğlenceli bir anne değilsin diye :))