Çarşamba, Haziran 15, 2011

Bilge Adamım

babam

Bir gün evde otururken telefon çaldı arayan babamdı, canı sıkılmış biraz dertleşmek istemiş. Konuştuk uzun bir süre.Bazen hak verdim bazen aynı düşünmediğimiz noktalarda anlamaya çalıştım, üzüldüğü zaman üzüldüm, sinirlendiği zaman ben de hiddetlendim, sesi titrediğinde ise benim yüreğim titredi. Bazen aynı anda sustuk .Çok vaktini aldım saol dinlediğin için dedi.Ne demek babam hep sen mi beni dinleyeceksin, sen hep ara ben hep seni dinlerim elimden hiçbirşey gelmese de....

Erol girdi odaya arayan baban mıydı ne olmuş dedi. Canı sıkılmış, konuşmak dertleşmek istemiş dedim.

Bir süre sustu, öylece daldı çok uzaklara. Keşke dedi yine sustu..Aslında kurmak istediği cümle çok başkaydı biliyorum insanın evladı ile dertleşmesi eminim güzeldir, çok güzeldir diye devam etti.İçim sevdiğim adam için cız etti.Şebeklik yapıp hüzün bulutlarını dağıtmam gerek ya böyle durumlarda gel adamım sen de benimle konuş o zaman dedim aynı olmadığını yüzde bir milyon bile bile....

Bu konuda hep söylerim şanslıydım ben. Canım daraldığı zaman arayacağım ilk telefonlardan biridir babam. Suçlamaz, yargılamaz,her işe karışmaz ama yeri geldiğinde kendince varlığını hissettirir, insan ruhundan anlar, susması gerektiği yeri bilir karşısında ki çocuğu bile olsa.Onunla konuştuğumuz da tüm dertlerim uçup gitmez ama bir rahatlama gelir çokca bana.. Her ne hata yaparsam yapayım yanımda olacak olmasının verdiği güven duygusu mu bu ya da yalnız olmadığımın dayanılmaz gücü mü inanın ben de bilmiyorum.

Her konuşmamızın sonunda hep aynı cümle 'Hayatı çok ciddiye alma, kredini boş yere bitirme, aslolan sensin sakın bunu unutma'

Bilge adamım, hayata açılan pencerem,yorulduğumda bir nefes almak için oturup sırtımı yasladığım çınarım... Allah seni bizlerin başından eksik etmesin hiç...Allah sağlıkla, mutlulukla ,ağız tadıyla sevdiklerinle uzun ömürler versin sana.

Tüm babaların babalar günü şimdiden kutlu olsun.

Not: İlk defa bir yarışmaya katılacağım .Mutlaka duymuşsunuzdur Anne Sözünün Babalar günü yarışması bu. Ben diyeceğim ki;

Keşke babası; oğlu yorulduğunda nefes almak için sırtını yaslayabildiği çınarı olabilse

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Babalar günü yakın değil mi?:)
Kutlu olsun.
Babam; benim canım, ciğerim, arkadaşım, aşkım, her bişeyim.
arada takışırız, kızar bana, kaşlarını çatar, sonrada "gel buraya inatçı keçi" deyip, sarar beni.
Rabbim acılarını yaşatmasın.

Ayla dedi ki...

Sıradan bir balık;
Babalar günü Pazar günü.Ben tatile çıktığım için İstanbulda olamayacağım şimdiden kutlayayım dedim:)))
Allah nefeslerini, varlıklarını ,saran kollarını bir an ayırmasın yanımızdan.

abide dedi ki...

Her zaman arkadaş gibi olan baba kızlara özenmişimdir.Bekarken babamla aramda bir mesafe vardı.Ama evlendikten sonra çok başka bir insan oldu keşke öncesinde de sevgisini gösterseydi.Şimdiden bütün babaların babalar günü kutlu olsun.Yarışma için yazdığın söz kısalmış mı ? Gece okuduğumda sanki daha uzundu.

Ayla dedi ki...

Abide ben bunu birkaç arkadaşımdan duydum biliyor musun bekarken mesafe vardı ama evlenince üstüme daha çok düşer oldu diye.Keşke arkadaşım bekarken de gösterseydi ama sonuçta şu an göstermeye başlaması bile çok güzel.

Bu arada çok dikkatlisin evet kısaldı çünkü buraya üç cümle yazdım, yarışmaya son cümleyi yollamıştım:))O yüzden son cümle kalsın diye diğer iki cümleyi sildim acaba silmese miydim?

Nil dedi ki...

daha önce de yazdım aylacım. babanla olan ilişkini çok beğeniyorum. hatta kıskanıyorum. bizimki hiç öyle olmadı. ben babamla konuşamam. sarılamam. derdimi açamam. imrendim

rabbim o çınarlarımızı devirmesin.

ve yarışma sözün çok güzel. ben de katıldım.

Ayla dedi ki...

Nilhan üzüldüm gerçekten:(Keşke senin istediğin gibi bir baba olabilseydi bazı insanlar sevgilerini gösteremiyor malesef... sevmediğinden değil elbet yapı gereği, yetişme tarzından bazen ya da kendi babasından görmediğinden.İnşallah senin kızınla babasının öyle bir ilişkisi olur sen onları öyle gördükçe için açılır, mutlu olursun arkadaşım

Amin inşallah, allah başımızında eksik etmesin hiç...

Yarışma çok heyecanlı di mi:) Ben ilk defa katıldım normalde çekinirim böyle şeylere katılmaktan ama napim konu baba olunca yarışma bana göz kırptı:)Ayrıca sözü beğendiğine çokkkk sevindim

Sibelbek dedi ki...

babanla ilişkin çok güzel Aylacım, Allah bozmasın. Ben de kutluyorum tüm babaların gününü :)

Ayla dedi ki...

Amin inşallah Sibel:))

Kutlama biraz erken oldu da ne yapayım gittiğim yerden giremem belki bloguma işimi sağlama aldım ben:))Sonra babaların mensubu olduğu dernekten mazallah bir kınama gelebilir bana'hanımiğnesi günümüzü kutlamadı diye'

Bugün çenem benim çok düşükkkk çokkkk

annesiningülü dedi ki...

ah gözlerimi doldurdun canım uzun sağlıklı ömürler dilerim kendine.
keşke babası ... güzelmiş :D

Ayla dedi ki...

Baharcım amin inşallah.
Keşke babası.... beğendiğine sevindim:)) bak seni de bekliyoruz yarışmaya. Çok güzel sözler çıkıyor...

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Allah eksikliklerini göstermesin, ne güzel bir yazı olmuş.
Yarışma için de başarılar diliyorum ;)

Ayla dedi ki...

Emine beğendiğine çok sevindim, teşekkür ederim.

Yarışma içinde teşekkürler, inşallah en anlamlı söz kazanır

otuzundansonra dedi ki...

Onlar bizim çınarlarımız;herzaman sırtımızı yasladığımız ve sonuna kadar karşılıksız seven büyüklerimiz.
Selamlar

Ayla dedi ki...

Otuzundan sonra ; kesinlikle çok haklısın hiçbir beklentisi olmadan duyulan bir sevgi bu.

Selamlar benden efendim