Salı, Haziran 28, 2011

Efes Antik Kenti-2 gün

Otelde ilk günümüzde herhalde tontalağım yerini yadırgadı ya da yol yordu bilemiyorum tüm gece uyumadı o sebeple de sabah geç kalktı.Hemen kahvaltı eder etmez ilk durağımız olan Efes Antik kenti oldu. Aslında planlanımız öğlen sıcağına kalmamaktı zaten sıcaklık 40 dereceye yakındı birde taş yapıların arasına girince sıcak iyice bunaltmasın istedik ama maalesef 11,00 biraz geçe orada olduk.


Buyrun turnikelerden giriş yapalım. Bu arada eğer oralara gitmek isterseniz bir Müze kartı edinin. Bizim çok işimize yaradı çok avantajlı.İstanbul’da almıştık  20 ytl kişi başı.Enfes Antik Kentinin zaten girişi 20 ytl:)Bir sürü yer gezdik çoğu yerde geçti. Bir yıl geçerli üstelik. He birde Antik kentin girişinde sesli rehberler var onlardan da edinmeyi unutmayın.Bir de birde bolca su alın benim gibi yapmayın:)Erol su alalım yanımıza dedi bende aman zaten kaç dakika gezeceğiz ki yük etmeyelim yanımıza dedim.Adam ısrar etti bende Eray bazen kucak isteyecek onu sen taşıyacaksın bende de çanta var aman ne gerek var dedim ya tam iki saat içeride kaldık .Küçük dilimiz boğazımıza yapıştı, Erol bana kötü kötü baktı bende dinlemeseymişin bakışı atıp gül gibi geçindik.Ama ben ama ben ne bilim o kadar büyükkkk olduğunu.Başlıyorum efendim.....

Mil taşları bugünkü km levhaları gibi antik dönemde şehirler arasındaki uzaklığı gösteren, yollara dikilmiş taşlarmış.Mermerden yapılmış örnekleri az olup, genel olarak yerel taşlar kullanılmış.Roma İmparatorluk döneminde mil taşları üzerinde uzaklığı gösteren yazıların yanında yolu yaptıran ya da bakımı üstlenen imparatorun da ismi yer almaktaymış.


Lahitler; İçine cenazenin konulduğu mermer, taş,pişmiş toprak ve ahşaptan yapılmış dikdirtgen prizma şeklinde normal insan boyunda teknelerdir.


Büyük Tiyatro ;Helenistik Dönemde inşa edilmiş önçül bir yapıya kadar geri gitmektedir.Roma İmparatorluğu döneminde kapsamlı bir yenileme sırasında ilk önce iki kalı sonrada üç katlı bir cepheye kavuşmuştur.Tiyatro gösterilerin yanı sıra toplanlatılara da hizmet etmekteymiş ayrıca Roma İmparatorluğun ilerleyen dönemlerinde gladyatörler arenası olarak kullanıldığı kanıtlanmış. Tiyatro 25,000 kapasiteli....(Tam da burada küçük dil boğaza yapışırr ,Erayın suyu çok fena kesilir)




Celsus Kütüphanesi; benim en beğendiğim yapı, bayıldım:) oturdum raf olan yapıları elledim ,mutlu oldum:).Biraz ansiklopedik bilgi verelim hadi. İ.S 100 ile 110 yılları arasında Gaius İulius Aquila tarafından babası Senetör  Celsus( kısaca celsus yazacağım ismi çok uzun isim mi neydi  Tiberius İulius Celsus Polemaeanus) için yaptırmıştır.Kütüphane esasında ölen kişinin mezar odasının üzerine inşa eilmiş bir heroon(kahramanlık anıtı)olarak anlaşılmalıdır.İ.S270 civarında bir depremle  yıkılmış ve yeniden inşa edilmemiş:(



Hadrianus Tapınağı; Theodosius M.S 391 yılında restore ettikten sonra masum olduğu halde asılan babası onuruna tapınağı halka açmış.


Tamda Hanımiğnesi ve Eray'ın gezindiği caddenin adı Kuretler Caddesi


Eray çemçili(şemsiyeli Japon turistler)abilerin abların peşine gitmek isterken babası tarafından sırtlanırkene:)Çok yoruldu Erol çokkk


Herakles Kapısı


Dini Alay yolu; Her yıl Efes şehri tanrıçası Artemis onuruna Antik Dönem Artemisia ve Ephesia adı verilen şenlikler düzenlenirmiş.Birkaç gün süren şenliklerde spor ve müzik yarışmaları yapılırmış ancak ilgi odağını kurbanlar eşlinde yapılan tören alayı oluşturmaktaymış.


Domitian Tapınağı;Efes'te İmparator adına yapılan ilk tapınak.


Aslında Efes Antik Kentinde bahsedilecek bir sürü yer var; Varius Hamamları,çeşmeler Anıtlar ama ben içinde üç beş yapı seçebildim hepsini eklemem mümkün değil:) Efes Antik Kentinden bu kadar kısaca ben çok beğendim


Koştura koştura otelimize geldik Eray havuzda, denizde fazla vakit geçirsin diye. Çok eğlendi suyu zaten bebekliğinden beri çok sevdi. Bu arada boyuna posuna bakmadan çok taklitçi olduğunu söyledim mi size. Ablaları abileri suya dalınca aynısını yapmaya çalıştı beni çok güldürdü. Sadece bir sorun vardı kendi suya dalınca çıkmayı bilmiyor:))Bi ki çü diye başlıyor saymaya......


Ağzını burnunu güya kapatıyormuş, dalış yapıyormuş. Bu fotoğraf benim favorimmmm


Bugünlük benden bu kadar:) 3. günde buluşmak dileğiyle. Bu arada Eray tatilde herkesi kardeşli görünce babası sordu (aslında yemek istediğin bir şey var mı demek istedi) Bir isteğin var mı oğlum. Vaa baba dedi devam etti büük abi istiyormuş(büyük abi) Babası da ama oğlum sen şansını kaybettin artık olsa olsa senin küçük kardeşin olur dese de tontalak büük abi konusunda diretti baba oğul yine anlaşamadı. Başka bir şey iste oğlum benden dedi ımmm güneşi al dedi. Ama oğlum benim gücüm ona da yetmez dese de al alll diye ısrar etti.Aman be benimde anam babam hiçbirşeyi alamıyor ne kadar becereksiz diye düşünmüş müdür acaba:)


10 yorum:

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

çok özendim gezinize ben :)
susuzluk kısmı hariç :D

AsLI dedi ki...

yaaa tüm resimlere bakinca tontalagin susuzlugu aklima gelerek baktim.
cok güzel bir yer.Iyi eglencelere size

Ayla dedi ki...

Bahar inşallah birgün gidersiniz bence görülmesi gereken yerlerden biri. Mesela eray büyüyünce tekrar gidilecekler listesine aldım.Huyumdur gittiğim yerlerde işarediklerim olur mutlaka oraya tekrar giderim Selçuk bunlardan biri

Susuzluğumuzu sorma valla:)

Ayla dedi ki...

Aslı Erayınnnn suyu vardı koca bir suuuuu bizim yoktu lütfennnn bize üzülür müsün:))) Hep tontalak hep tontalak kimse bizimle ilgilenmiyorrrrr.

Şaka bir yana kesinlikleeee Efes Antik Kentine gidinnnnnn:)))Biliyorum çok uzaksın ama belki bir gün yolunuzu düşer buralara kısmet tabiii

otuzundansonra dedi ki...

Oyyy,oyyy annnesi Eray kardeş istiyoo.sanırsam bu arada iyi tatiller

Ayla dedi ki...

Ama arkadaşım kardeş istiyor da büük abii istiyor küçüğü kabul etmiyor :))) Bu işten nasul çıkacağız biz anlamadık gitti:)

Çok saolll bu arada artık ben işyeriden sizlere sesleniyorum:))

Küçük Mucizem dedi ki...

Enişteye saygılar. şahsen benim yüzümden susuz kalsak eşim beni doğrar kanımı içerdi.
harika bir gezi olmuş. sanırım bu sene biz de izmir düşünüyoruz. belki yolumuz burdan geçer. hoş hala gidebileceğimiz kesin değil.
daha sonra senden otel ve konaklama bilgilerini alırım olur mu aylam.

tontalak kaç litre su yuttu bu arada :)

Tibetin annesi dedi ki...

kocayla sessiz anlaşmalarınız pek bi enfes :)))

Ayla dedi ki...

Nilhan aleyküm selamda çocuk mu o alsaymış banane:))Ben kendim için almadım o da kendi için alaymışşşşş(yüzsüz hanımiğnesii örneği)Şaka bir yana öyle güldüğüme bakma susuzluktan karı koca geberiyorduk haa ama bu arada gezme aşkımızı da kendi kendime tebrik ettim.

Güzeldi Allah için çok büyük beklentilerle gitmedik 3 yaşında huysuz bir tontalak ile nasıl olursa öyleydi.Sen yeter ki gitmeye karar ver ben asistanın gibi yol üzerinde nerelere gidebilirsin çizelge bile yaparım sana:)

Bu arada çokkkk litre içti çokkk

Ayla dedi ki...

Sibel zaten annem bir Erol iki gözlerimizle anlaşırız kelimeler bizim için gereksizz:)))Adamın gözlerinden fışkırıyordu sinir....