Cuma, Eylül 02, 2011

Pazara gitmek mi?



Bir bayramı da bitirdik yani bizim için bugün bitti, işyerinde nöbetçi olduğumuz için işe geldik.Sabah inanılmaz kötü kalktım çünkü evde büyük temizlik var, iğneden ipliğe herşey yıkanıyor,ütüleniyor.Henüz bitmedi planlarıma göre pazar akşamı bitecek.Bayramın ilk günü ve ikinci günü öğleden sonraya kadar ziyaretlerimizi gerçekleştirdik, gezdik zaten İstanbul da tanıdık pek kimse kalmamış yollar bomboş.Oğlum 12 eylülde anaokula başlayacağı için bu işler bu hafta bitmeliydi sonra alışma sürecinde bol bol tontalak ile ilgilenilecek.

Bayramın birinci günü güzeldi anneme gittik kahvaltıya kadının enerjisine hayranım.Son hafta bizde çocuk baktığı halde arife günü üç tepsi börek,sarma ,sütlaç aklınıza ne gelirse onları yapmış.Bayram günü onları yedik afiyetle.Sonra kayınvalidemlere geçtik köydelermiş hani 2-3 ay önce aldıkları Beykozdaki yazlıklarında. Eray neredeyse her haftasonu gider oraya babasıyla bende evde işlerimi toplarım.Çok seviyor tontalak toprakla uğraşmayı.Oradan eve gelmeyi hiç istemiyor, bayram günü babaannenin diğer evine değil köye gideceğimizi duyunca yolu bitiremedi tontalak heyecandan.3 ay önce ev satın alınırken gördüğümde bu ev adam olmaz demiştim diğer sahipleri hiç uğramamışlar,ilgilenmemişler hele bir bahçe vardı bildiğiniz orman. Ev de sadece bir dört duvar kaldı herşey ama herşey yeniden yapıldı, gerçekten güzel oldu. Bahçeye dikilen mahsüllerin ilk ekildiği günü hatırlıyorum gittiğimde boyumu aşmıştı.Çok gezdim bahçede, fotoğraflarını çektim, Eray zaten toprakla uğraşma, sulama görevleri olduğu için kendi halindeydi. Buyrun birlikte gezelim bahçeyi:)



Efendim salatalıklar ve domateslere bu sene hastalık gelmiş pek fazla salatalık olmamış kayınvalidemin.Zaten salatalıkları kendi annemin bahçesinden aldım bu sene:)) Eray bol bol organik salatalık yedi, marketten pek almadık anlayacağınız,bahçesi olan kapımız bol olunca bir yerden geliyor bize.

Patlıcanlar çok güzeldi


Marul da pek almayız, annem bu sene bol bol kendi bahçesinden getirdi bize, eee kayınvalimde de oluyor artık:)) daha ne isteriz.


Fasulye çok bahçede o kadar çok ki kayınvalidem akrabalara dağıtıyor bolca. Bana da getiriyor, zaten son dönemde pek fasulye almadım.Kayınvalidemden dönünce hemen zeytinyağlı yaptım Eray çok sever, gerçekten tadı çok farklı oluyor.


Biberler, annemde de kayınvalidemin bahçesinde de var.Her ikisi de getirince buzdolabı doldu taştı biberden:)Şükürler olsun.

Bahçede ki halim görülmeye değer.Bayramda alalede birşey giyince kayınvalim kızıyor.Geçen sene Erol ve ben kotla gidince bir güzel fırça çekmişti bize:)Korkudan Erol takım elbise bende şıkıdım şıkıdım bir elbise 12 cm vardır topuklu ayakkabı ile gittim.Bahçeye o elbise ile girdim ayağıma lastik ayakkabı verdi saolsun kayınvalidem birde elimde fotoğraf makinesi çok güldüler o halime. Aaaaa kara lahana da varmış dediğimde daha çok güldüler meğersem kara lahana dediğim şey karnabahar çıkmaz mı? Bakın fotoğrafa haksız mıyım ne kadar çok kara lahanaya benziyor öyle değil mi?


Kırmızı lahanalar

Üst üste geldi farkındayım ama ne yapayım mors olmak mı derdik eskiden tam da hatırlamadım şimdi.Mors olup yoluma devam ederken aaaa yeşil soğan da mı diktin demez miyim.Yeşil soğan da çıkmaz mı sana pırasa.Yakına gidince anlaşılıyor da uzaktan vallaha da yeşil soğana benziyor:))Bakın fotoğrafa bakında siz söyleyin

Maydanozlar dünya kadardı,almayı unutmuşum:(Maydonozları temizleyip doğrayıp buzluğa atıyorum çok pratik oluyor lazım olduğunda neyse gideceğim tekrar bahçeyi kurutacağım:)


Domates fazla yok çünkü çevredeki herkesin salatalığına,domatesine hastalıklar gelmiş ancak kendilerine kadar çıkıyor

Efendim tanıştırayım küçük çiftçi, orada çok mutlu.Oradan ayrılırken ağlamaktan krize giriyor.Her gün ama hergün soruyor anne köye gidecek miyiz diye.Gider gitmez bir salatalık kopardı babaannesi elinde kütür kütür yedi sonra ızgara ,sonra babaanne ağaçtan elma kopardı ekşi asla yemez ama ağaçtan koparılınca tatlı mı oluyor ne onu da yedi.Bahçeden sürekli birşeyler mideye indirdi.


Elma ağacı da var.


Biz karadenizliler töngel deriz.Siz yani Türkiyemin geri kalan 6 bölgesindekiler ne der bilmiyorum ama  biz töngel deriz diğer adı muşmula:)Annem ablama hamileyken töngele aşermiş bunu duyan annanem kargo ile göndermiş.Aslında bu olayın da bir hikayesi var töngel görünce hemen hatırlarım uzun bir süre ağacın altında baktım,dalmışım.Belki bir gün bu anıyı da yazarım belki.


Bahçede en çok olan mahsullerden biri kabak çok çeşidi vardı.Kayınvalimde bu konuda bunalmıyor. Giriyor iki patlıcan bir kabak, fasulye vs toplayıp hemen bir türlü mesela yapıveriyor:)



Şişşttt sessiz olun kabak büyüyecek (daha ne kadar büyüyecekse)sonra biz onu mideye indireceğiz



Eray Pepinoyu çok seviyor diye pepino ağacı mı denir neyse ondan dedeyle birlikte dikildi:)


Eray ağaç dikti, ben malum bahçede gezdim bolca fotoğraf çektim Erol mu ne yaptı her babanın yaptığını karnımızı doyurmak için ızgara başına geçip ızgara yaptı ay pardon hem yaptı hem de yaparken bolca yedi.Kalmayacağından korksam da neyse bize de kaldı



Çaylarda kayınvalidemden:)


Bahçe büyük kara lahana var:)ıspanak yeni ekmişler, brokoli, incir ağacı, erik-dut ağacı ağacı,nane(hepsine ben el koymayı düşünüyorum),asma(dolmalar artık o asmadan sarılacak henüz büyümemişler artık seneye)Yani patates ve soğanda ekselermiş bu sene pek pazara gitmeyi düşünmüyordum:).Balık sezonu da açılınca babam artık boş vaktinde ya Kuruçeşme de ya da Ortaköyde balıkta.Dün çıkmış gelmiş  bize bir kova balıkla:)

Beykoz hem İstanbul dışında gibi, hem İstanbul'un göbeğinde bir yer hem de şaşılacak bir yer.

Not: Anne tontalağa kızar seni gidi bacaksız. Eray annenin bu lafına anlam veremez annesinin burnunun dibine kadar gelir bacağını gösterir anne Eray'ın bacağı var dediği anda tüm stres uçar gider yerini kahkahaha bırakır.Sen çok yaşa oğlum, Allah uzun ömürler versin sana

21 yorum:

Nalan dedi ki...

şahaneler yaaaaaaaa, bende böyle bir yer istiyorum enazından haftasonlarımı geçirmek bile yeter.

Ayla dedi ki...

Nalan haftasonu kaçmak için ideal bir yer çok sessiz.Bahçe olunca ama sık sık uğramak gerekiyor sulamak için aslında meşakatli bir uğraş.Kışın karda çamurda o bahçe nasıl olur düşünemedim mesela.Ama güzel ara sıra mola vermek için,dinlenmek kendini dinlemek için ideal.

Sevgi dedi ki...

ya varya baktıkça içim açıldı.. bizim maalesef böyle bi imkanımız yok.. çok ama çok şanslısınız..

Ayla dedi ki...

Sevgi toprak gerçekten insana iyi geliyor bunu birkez daha anladım o gün.Erayım için bu konuda seviniyorum gerçekten çok seviyor orayı,Allaha şükür.

AsLI dedi ki...

Tam bir bayram olmu$ yanii.Hele o dalda duran elma benim olaydi ne olardi :) ?

didem dedi ki...

Oraya yerlesesim geldi. Dalinda meyve sebze gibisi var mi? Hem de nasil lezzetlidir onlar! Keyfiniz bol olsun

Ayla dedi ki...

Aslı keşkeeee taaa oralara gönderebilme imkanım olabilseydi:))

Didem saolasın Eray oradan hiç gelmek istemiyor mümkün olsa orada yaşayacakta işte anne izin vermiyor:)Taze fasulye pişirdim kesinlikle tadı çok çok farklıydı

Cüneyt bu sorunun cevabını verebilmek çok isterdim ama malesef bu konudan hiç anlamıyorum.Sadece kabaklar aslında çok iriydi diğer sebzelerin boyutları çok büyük değildi yakın çekim yaptımmm belki ondandır

Şerife dedi ki...

senin paşanın yerinde olsam bende gelmek istemezdim o bahçeden uzun zaman oldu böyle taze taze sebzeleri görmeyeli resimle bile benim içim böylesine huzur bulurken yaşamak nasıldır acaba :)

isoon dedi ki...

bayıldım, herşey ne güzel görünüyor, kıskandım galibaaa :) sevgiler...

Ayla dedi ki...

Şerife ben pek sebeplenemiyorum bu bahçeden Oğlumu babasıyla yolluyorum hemen evde işe saldırıyorum, toprak herhaliyle güzel.Helede keyif için uğraşılıyorsa daha güzel oluyordur.Oğlum çok mutlu orada karışan yok çamur olmuş olmamış gören yok, ya karıncaların peşinde ya toprağı eşeliyor ya toprağı kamyona yükleyip harfiyat yapıyor:)))

Ayla dedi ki...

İsoon güzel dimi bende son halini görünce çok şaşırdım ne çabuk büyüdüler diye:)) Hamileleri düşününce insan tereddüt ediyor fotoğragları eklerken.

otuzundansonra dedi ki...

Bahce harikaymıs,sebzelerde süper valla. En iyisi kucuk ciftci ama,bayıldım

Ayla dedi ki...

Otuzundan sonra bencede en ıyısı küçük çiftçi mutlu çitfçi saolasınnn:)))

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Ayla atın beni o bahçeye :)

Ayla dedi ki...

Bahat attım gitti:)zati çok yakın Beykozda:)))

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

Bizim de anneannemizin bahçesi var her ne kadar büyük olmasa da. ben de çok istiyorum bahçeli ev. ama böcüklerle başım dertte. bir de işi çok. otunu temizle, sula, destek koy..
Ama hakikaten hepsinin tadı başka. bizim çilekler aldı başını gidiyor. böğürtlenler nefis. bu yaz dutsuz kaldık ama yenisini ektiler.
şimdi sıra kışlık sebzelerde.
oraya gidince nefes aldğımı hissediyorum.

Ayla dedi ki...

Nilhan kesinlikle nefes aldıran bir uğraş da dediğin gibi işi çok boş olman lazım öyle bir uğraş için çok bakım istiyorlar çok. Kayınvalidemlerde kışlıklara geçtiler artık ben toplamak için ilk masulleri kapıda bekliyorum:))

birtutamkekik dedi ki...

özellikle bu postuna bittim bayıldım eridim...
oarada olasım o güzellikleri canlı canlı göresim geldii:))
çok şanslısınız..
doya doya yaşayın inşallah bu güzellikleri...

Ayla dedi ki...

Bir tutam kekik çok teşekkür ederim inşallah Allah isteyen herkese nasip eder bu güzellikleri.

Red Riding Hood dedi ki...

Baaa-yıl-dııııım,ne güzel bi yer ne şanslısınız heleki bi çocuk için paha biçilemez bi ortam bin parktan daha güzel gözümde. sevgiler

Ayla dedi ki...

Red Riding Hood kesinlike haklısınız parktan daha çok eğleniyor Eray orada.Fide dikiyor, toprakla oynuyor, bahçe suluyor,hayvanlarla oynuyor,dalından sebze koparıyor.Normal şartlarda huysuz çocuktur oğlum da orada sanki toprak oğluma terapi etkisi yapıyor.