Salı, Ocak 24, 2012

Şems! Unutma!



Gün gelir, sen olurum, ben olurum, biz olurum.
Yabancı olurum, âşık olurum, mâşuk olurum.
Gün gelir, karanlığa ağıp ışık olurum.

Kerrâ Hatun olurum, sonra Alaâddin ile Veled,
Bir garip yabancı sonra,
Kimyâ’nın acılı ruhu olurum.
Parçalara ayrılıp bütün olurum.

Size bir masal bırakırım,
Şu zalim dünyaya bir mesel.
Adını “Şeeeems!.. Unutma!..” korum.
Gün gelir, ben de kendi hikâyemde yok olurum

Unutma diye,sırf unutturma diye

Şems! Unutma! Mevlana ve ruh ikizi Şems’in hikayesi .Mevlana’nın evine bir akşam bir hikayeci gelir işte bu hikayecinin gelmesiyle başlar oyun.Hikayecinin gelmesiyle evdeki düzeninin nasıl bozulduğunu ve Şems’in kaybolmasının ardından evdeki 6 kişinin birbiriyle olan hesaplaşmalarını konu alır.Şems ve Mevlana oyunda sadece süliet olarak var.Arka fondaki canlı ebru performansı insana huzur veriyor.Dansçılar,perküsyon yapanlar da ağır giden oyuna biraz renk katıyor.Oyun müziklerini yapan Jehan Barbur hem sesi hem oyunu hem de yaptığı müziklerle büyüleyici.

1,5 saat tek perdelik lirik bir metinle seyirciyi oyunda tutmak zordur.Ben oyunu o kadar çok sevdim ki galiba ben oyundan çıkmayayım diye kayboldum


Yazan - Yöneten : Özen Yula
Koreografi : Cihan Yöntem
Işık : Yakup Çartık
Dekor ve Kostüm : Başak Özdoğan, Fatoş Öztürk
Müzik : Jehan Barbur, Cenk Erdoğan
Canlı Perküsyon : Mert Önal
Ebru Sanatçıları : Bora Özpeker, Nur Gökalp Özpeker
Oynayanlar : Yetkin Dikiciler(Hikayeci), Teoman Kumbaracıbaşı(Veled), Sinan Tuzcu(Alaeddin), Sema Keçik(Kerra hatun), Beste Bereket(Kimya Hatun), Jehan Barbur(Tavus Hatun)
Dansçılar : Utku Demirkaya, Orçun Okurgan, Melis Baykal, Ece Gözmen

Kenter Tiyatrosu-23/01/2012 20,00

Not:Cuma günü ablamın doğum günüydü.Bu oyun Erol'la benim ablama doğum günü hediyem. Tekrar  doğum günün kutlu olsun özgür ruhum.


27 yorum:

Yunkabu dedi ki...

Ben Jehan'ın kostümünü de çok beğendim söylemiş miydim?

nil dedi ki...

Çok iyi vakit geçirmişsin, büyülenmişsin daha ne :) Ablanın doğumgününü kutlarım, ne güzel bir hediye bu. Oyuncularda yetkin Dikincileri görünceye kadar da, anlatımınla güzel olduğuna karar vermiştim ama o da işin içine girince vay dedim, sefanız olsun:)

Tibetin annesi dedi ki...

ablanın yaşgününde size bonus olmuş desene. insana keyif veren bir tiyatro izlemek gibisi var mı? daha sık gidin ;)

bahriye-krm dedi ki...

bir oyundan mutlu ayrılmak gibisi yok...hem ablaya ,hem de size bir hediye olmuş :))

Ayla dedi ki...

Fulyacım bende beğendim,Tavus Hatun'un kıyafeti ancak böyle olabilirdi,kadına herşey yakışıyor:))

Ayla dedi ki...

Nil teşekkür ederim biz ailecek hediye alınacağı zaman böyle etkinlikler olmasına dikkat ederiz.Bizi karı-koca böyle şeyler mutlu ettiği için yanılgımız şu karşımızdaki de böyle mutlu olur diye düşünürüz.Sonuçta ablamın çok hoşuna gitti.Oyuncular çok iyi seçilmiş hepsinin üzerine ayrı ayrı konuşmak gerek:)

Ayla dedi ki...

Sibel aynen öyle oldu:)Bu oyunu var ya ne uzun süre bekledim gitmek için.İçimde ukde olacaktı neredeyse.Sonra ablamın doğum günüsü araya girince bahanemiz oldu,ablamda sevdi. Yani bir taşla iki kuşu sevdik:)

Ayla dedi ki...

Bahriye öyle valla.Oyun kötü olunca harcadığım zamana artık çok üzülüyorum.Çünkü eskisi gibi vaktim yok ki benim.İyi bir akşam oldu hepimiz için...

Ayla dedi ki...

Cüneyt teşekkür ederim,keşke daha sık tekrarlayabilsek işte sorumluluklar,öncelikler buna pek fırsat vermiyor.

Bu oyundan sonra Aşk aklıma düştü.Bir yerde okumuştum konusu eee bu oyunda merakımı arttırdı. Elimde bir kitap var o bitince mutlaka alacağım

abide dedi ki...

Ablanın yaş günü kutlu olsun.Nice yaşlara :)

Ayla dedi ki...

Abide çok teşekkür ederim saolasın:))

Emine dedi ki...

mutlu yaşlar ablana Aylacım :)
kültürel, keyifli bir kutlama olmuş..

Ayla dedi ki...

Emine çok teşekkür ederim.Kalabalık gittik birde güzeldi,değişlik oldu azcık nefes aldık..

Deli Anne dedi ki...

Çok imrendim, çoook! Yunkabu'da okumuştum az önce ama o işin çıkabilmek, tazelenmek kısmına değinmişti daha çok.. ama bu fotoğraf dahi öyle çok canımı çektirdi ki, müzik, kostüm, ebru ve Şems tabi..

Benim de doğum günüm geçmişti, olmaz mı :)

yadigar olam dedi ki...

Hımmm ne güzel.Bence çok güzel bir doğum günü hediyesi olmuş.Ablana nice sağlıklı yıllar inşallah.. :)

Ayla dedi ki...

Mümine evet birlikte gittik.Bende bu oyunu uzun zamandır bekliyordum gidebilmek için,fırsat kolluyordum resmen.Doğum günleri,özel günler işte böyle yerlere gidebilmemiz için bahane oluyor.

Olur neden olmasın sen yeter ki iste,gerisi kolay:)))

Ayla dedi ki...

Yadigar olam çok teşekkür ederim.Ablamda çok beğendi.Seviyorum böyle hediyeler vermeyi sonra o hediyeye kendimi de iliştirmeyi:)))

anne eli gibi dedi ki...

çok merak ettim ben bu oyunu ,mevlana ve şems aşığı biri olarak mutlaka görmeliydim,paylaşım için teşekkürler..

annesiningülü dedi ki...

ablanı öper mutlu yıllar dilerim :D

Ayla dedi ki...

Anne eli gibi ;oyun ağır ama bence ağır olmalı özünde acı var.Mevlananın Şems'i kaybettiğinde hissetiği acı,Alaaddin'in Kimya'yı kaybettiği için duyduğu acı,Kerra hatunun Mevlana için duyduğu acı.Lakin eleştirdiğim noktalarda var oyunda Mevlana ve Şems arasındaki ilişkiyi bir adamın sevgilisi kaybettiği acı gibi vermişler.Onların arasında ki ilişki maddi aşan manaya geçiş yapan bir ilişki bundan biraz rahatsız oldum

Ayla dedi ki...

Baharcım çok teşekkür ederim,inşallah hep mutlu olur

İkiz Annesi dedi ki...

Ablanın doğum günü kutlu olsun canım.
Çok güzel bir oyuna benziyor Şem's olur , Ebru olur ve nasıl güzel olmaz...

Ayla dedi ki...

Aylincim teşekkür ederim eve güzeldi özellikle müzikler ve oyuncuların perfonmansı.Ebru da görsel olarak oyuna çok yakıştı...

Filiz dedi ki...

ablacığına mutlu yıllar selamlar bizdende :) hediyede süpermiş :)

Ayla dedi ki...

Filiz beğenmene sevindim ayrıca teşekkür ederim inşallah diyelim...

Deli Anne dedi ki...

Teşekkür ederim Aylam:) bilahare hatırlatırım artık:)

Ayla dedi ki...

Mümine beklerim:))