Çarşamba, Nisan 16, 2014

Nuh:Büyük Tufan

Nuh Büyük Tufan vizyona girdiği gün Erol hemen gitmek istedi. Çoluklu çocukluysan öyle ha gidelim demekle olmuyor. Ama benim beye bunu altı senede anlatamadım:) İkinci haftasında Allah başımızdan eksik etmesin annem baktı Eray'a öyle çıkabildik.

Imax seyredeceğim diye tutturdu o yüzden İstinye park bize ters olmasına rağmen oraya gitmeye karar verdik. Ben Erol'u uyardım bak ikinci haftası tıklım tıklım olur salon önceden alalım biletleri dedim o konuda da dinletemedim. Ben işten çıkar fırlar alırım dedi karışmadım.18.30 da İstinye parkta 21.00 seansı için biletleri almış birde telefonda' iyi ki de erken gitmişim az daha yer bulamayacakmışım ortalardan yer bulmayı başardım' dedi. Arkalardan olsaydı daha iyi olurdu ya neyse dedim telefonu kapadım.

İşim anneme çok yakın olduğu için iş çıkışı gittim yemeğimi yedim tontalağımla ilgilendim sonra ablamla çıktık yola. İstinye parka gittiğimde biletlere hiç bakmadım neden bakayım ki Erol demiş ortalardan yer buldum diye. Arkadaşları bekledik tam 21.00 da girdik salona. Gerçekten çok büyük bir salon ve çok kalabalık. Görevli demez mi hangi sıra. Erol bilet sendeydi neresi diye sordum.B sırası dedi ben şok oldum. Hangi B, A'dan sonra gelen B mi diye sormaz mıyım herkesin yanında.Sana inanamıyorum önden ikinci sıradan mı yer aldın dedim. Evet başka yer yoktu ki dedi. Eee sen ortalardan buldum demiştin telefonda .Evet B sırasının en ortasından aldım bakkkkkk dedi. Adam filme o kadar çok gitmek istiyor ki o an önden ikinci sıra olduğunu önemsememiş. Ama sıranın ortasında olmasına özen göstermiş:)

Ne kadar kötü olabilir ki dedim sonra fragmanlar daha başlar başlamaz pişman oldum. Dev yok ne devi devasa büyüklükte bir ekran ,gözümüzde gözlük ,gözler şela. Boynum ağrıdı hatta Facebook'a  boynu tutulmuş hissediyor bile yazdım:)



Neyse filmden bahsedelim birazda. Ben filmi Hz.Nuh'un hayatı veya Büyük Tufan anlatılıyormuş gibi seyretmedim, öyle bir beklenti içine girmedim. Daha çok fantastik, epik tarzda bir filmi seyreder gibi seyrettim. Sonuçta bir Hollywood filmi, gerçekleri yansıtacağı nasıl beklenebilirdi ki.

Birçok ülkede yasaklandı, bazı insanların hassas noktasına dokundu. Yasaklar elbette ki çözüm değil. Evet Hz.Nuh'un hayatı hakkında hiç birşey bilmeyen bazı insanlar olayların film de anlatıldığı gibi olduğuna inanabilir. Lakin unutmamalı ki Allah insanı akıl, mukayese kabiliyeti gibi birçok şeyle donatmış. Araştırsın, öğrensin...

Hem nasıl gerçekleri yansıtsın. Film de Hz.Nuh insanlardan kaçan, insanlığın sonunu getirmeye çalışan, acımasız, katil, bencil biri olarak gösterilmiş. Tam tersi o dönemde insanlar putlara tapmaya başlamıştı ve Hz.Nuh insanları dine davet etmek için gönderildi. İkna etmeye çalıştı hatta insanları yola getirmek için alaya alınmaya bile razı geldi. Artık hiçbir yol kalmayınca büyük tufan başladı.

Hz.Nuh'un gemisine aslında inanmayan kimse binememiştir. Hatta oğlu Yam (Kenan)bile. Babasına inanmamış bir dağda sığınırım demiş dalgalar onu alıp götürmüştür. Film bunun tam tersini işlemiş.

Elhasıl Büyük Tufan içerik yönünden çok zayıf olsa da görsellik açısından iyiydi .Lakin sadece görsellik kurtarmıyor filmi.

Hiç yorum yok: