Pazartesi, Mart 29, 2010

Salamlı Krep

Yine yoğun bir hafta sonunu geride bıraktım. Bu aralar cuma akşamından pazar gecesine kadar zaman nasıl geçiyor hiç anlamıyorum.1,5 aydır nerdeyse her hafta sonu misafirim olduğu için cuma akşamı temizlik cumartesi hazırlık ya cumartesi akşamı misafirlerimiz geliyor ya da pazar günü.

Bu hafta bir değişiklik yapıp cumartesi akşamı bebek görmeye gittik, pazar sabahı kahvaltıya işyerinden arkadaşım geleceği için öğlenden böreği hazırlayıp dolaba attım, pasta ve kurabiyeyi de hazırladım artık diğerlerini de sabah erken kalkar yaparım dedim çıktık yola.

Erayla birlikte yaşları 1,5-2 olarak değişen 5 çocuk .Kadınlar olarak tek çift laf edemedik erkeklerin ise keyfıne diyecek yoktu ,çocuklarla siz biraz ilgilenin biz biraz sohbet edelim dediğimizde ne zamandır bir araya gelemedik özledik birbirimizi siz biraz daha bakın diye diye gece bitti. Aman allahım ne geceydi o. Biri diğerindeki oyuncağı ister ağlar, diğeri koltuk tepelerinden yemek dolabına zıplamaya çalışır, diğeri mutfağa gider karıştırmak ister, öbürü masadaki tabakla çanakla oynamak ister,oynatmayınca basar çığlığı o akşam tüm çocukları kimyası bozuldu,geceyi zor bitirdik.

Pazar sabahı erken kalkıp başladım hazırlığa.Papatya Prensesin sayfasında daha önce görüp bir yere not ettiğim salamlı krepleri yaptım eşimde krem peyniri sürüp salamları dizip kesti,bence çok güzeldi.

salamlı krep1

Krep Malzemeleri
2 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ

İçi için Salam Krem peyniri .Yumurta, süt ve yağ bir kapta çırpılır.İçine azar azar un ilave edilerek çırpılmaya devam edilir.Tava kızdırılıp üzerine bir kepçe karışımdan dökülüp hızlıca tavaya yayılır.Spatula ile ters çevrilerek diğer tarafı pişilir.Krepler pişince her birinin üzerine önce krem peyniri sonra 4 adet salam dizilerek sıkıca rulo yapılır.Birer parmak kalığında kesilir dağılmaması için kürdan batırılır. Not:Orjinal tarifte 6 adet krep çıktı yazıyor ama ben 5 adet krep elde ettim.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: