Pazartesi, Mart 15, 2010

Elmalı Kurabiye

elmalı kurabıye

Beğenerek takip ettiğim Seçil hanımın blogunda gezerken rastlandım elmalı kurabiyeye ve gördüğüm günden beri aklımdan hiç çıkmıyordu. Bu hafta sonu yapmaya karar verdim. Önce tabi Eray'ın öğle uyku vaktine denk getirebilmeli ki ayağıma dolanmasın:)Eray uyuyunca fırladım mutfağa ve eşimden de elmaları soyması için destek istedim. Ben hamur malzemelerini yoğururken eşim elmaları soydu rendeledi ve Eray'ın yanına gitti uyudu kaldım mı mutfakta tek başıma :)

Elmaları şekerle pişirdikten sonra tarçına sıra gelince birde ne göreyim evde tarçın yok, halbuki o kadar eminim ki evde tarçın olduğuna. E tarçınsız hiç olur mu bir koşu gittim markete aldım tekrar kaldığım yerden devam ettim. Tam hamuru açacakken zırrr zil eyvah Eray uyanacak diye kapıya fırladım bir kadın ve iki çocuk tanımıyorum, zaten yeni taşındığım için aslında orada kimseyi tanımıyorum. Siz dedi cüzdan düşürdünüz mü dedi anne olan kadın ,küçük kızın ise elinde cüzdanım a evet benim cüzdanım diyebildim .Apartmanın girişinde düşürmüşsünüz bizde tüm daireleri gezdik dedi. Ben düşürdüğümden bile haberim yok ki o gün o kadar dalgınım ki her zaman alıcıları açık vaziyette gezen ben de o gün zaten bir haller vardı. Çok teşekkür ederim Allah razı olsun diyebildim hala o kadar şaşkınım ki sonra çok pişman oldum içeri davet etmedim diye, ama dedim ya o gün bende bir haller vardı çok dalgındım diye. İyi insanların varlıkları bana hep huzur vermiştir, Allah hep iyi insanlarla karşılaşmayı nasip eder inşallah.

En son ne diyordum evet elmalı kurabiye:) Açarken zorlandım itiraf ediyorum, Seçil hanım limon büyüklüğünde demiş ben daha büyük bezelerle açtım çünkü ilk bezeyi yapınca a çok küçük oluyor dedim daha sonraki bezeleri büyüttüm ama bence küçük olmalı:) zaten fırına girince ebatları büyüyor. Onun dışında tadı gayet güzeldi ,e birde çok ince açabilseydim keşke.

Tarif için buraya. Yapılışını Yeşilkivinin blogundan aynen kopyalayıp, yapıştırıyorum.

Hamur İçin:
250 gr margarin (oda ısısında yumuşamış)
1 su bardağı yoğurt yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

İçi İçin 8 orta boy elma
1 su bardağı şeker
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
2 tatlı kaşığı tarçın

Hamur malzemelerini un hariç karıştırın. Unu kaşıkla azar azar ekleyerek karıştırmaya devam edin. Ele yapışmayan oldukça yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyin. Hamuru biraz dolapta bekleteceğimiz için fazla un eklememeye özen gösterin. Hamur hazır olunca kapalı bir kaba alın ve dolaba kaldırın.

Bu arada içini hazırlayın. Bunun için 8 elmayı rendeleyin ve tencereye alın. Şekeri ekleyerek suyunu çekene kadar pişirin. Suyunu çekince tarçın ve cevizi ekleyin, ocaktan alın, soğutun. Hamurdan limon kadar bir parça kopartın, bol un serptiğiniz tezgaha alın. Üzerine de bolca un serpip açabildiğiniz kadar ince açın. Ne kadar ince açarsanız kurabiyeler o kadar lezzetli olacaktır. 30-35 cm çapında bir kalıp belirleyin ve açtığınız hamuru bu kalıpla yuvarlak kesin. Kestiğiniz bu daireyi sigara böreğinde yaptığımız gibi 8 eşit üçgen halinde kesin. Geniş tarafına elmalı harçtan koyun ve iki kenarını kapatarak rulo yapın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye hazırlanan kurabiyeleri dizin. 170 dereceli fırında üzerlerini kızartmadan pişirin. Soğuyan kurabiyeleri bolca pudra şekeri serperek servis edin.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: