Perşembe, Ocak 26, 2012

Okul Öncesi Eğitim Gelişim Raporu


1-Psikomotor Gelişimi
Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri(yürüme,koşma,tırmanma,sürünme vb) yapabiliyor.El ve göz koordinasyonu gerektiren hareketleri(kesme,yapıştırma,katlama,resim yapma,boyama,çizgi çizme vb)yapabiliyor.Küçük kasları kullanarak belli hareketleri (koparma,şekil verme,sıkma,yırtma vb)yapabiliyor

2-Sosyal-Duygusal Gelişimi
Etkinliklere kendi isteği ile katılıyor zaman zaman yetişkin desteğine¹ ihtiyaç duyuyor.Grup içerinde iletişim kendiliğinden başlatabiliyor ve olumsuz duygu ve düşüncelerini rahat bir şekilde ifade edebiliyor.Bazen lideri izliyor ve paylaşımcı davranıyor.Sınıf içerindeki araç-gereçleri zaman zaman² istekli topluyor ve düzenleyebiliyor.

3-Dil Gelişimi
Hikaye anlatabiliyor,yarım bırakılan hikayeyi tamamlayabiliyor.Öğretilen şiir, tekerleme, bilmece,parmak oyunu ve şarkıları söyleyebiliyor.Günlük deneyimlerini anlatıyor.Zıt anlamlı sözcüklerin birkaçını³ söyleyebiliyor.Yaşadığı bir problemi ifade edebiliyor.Cümle kurabiliyor.

4-Bilişsel Gelişimi
Yardım edildiği sürece eşleştirme ve gruplama çalışmaları yapabiliyor.Algılaması iyi düzeyde.Ancak zaman zaman birden fazla olan yönergeleri anlamakta zorlanabiliyor.Öğretilen sayıları, renkleri ve birçok kavramı tanıyor.Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri açıklayabiliyor.*İnsan resmini belirli şematik şekilde çizebiliyor. Az parçalı yaz-bozu tamamlayabiliyor. Nesnelerin ne amaçla kullanılacağını biliyor.

5-Öz Bakım Becerileri
Yemek yeme kurallarına uyuyor.Yardımsız yemek yiyebiliyor fakat zaman zaman yedirilmeyi bekliyor** Yetişkin yardımına ihtiyaç duyarak giyinebiliyor.Küçük tuvaletini yardımsız yapabiliyor fakat temizlik konusunda yetişkin yardımına ihtiyaç duyuyor.Ellerini yüzünü yıkayabiliyor.

6-İlgi Alanları
Duygularını vücut dili*** ile anlatabilmekte,hamurla oynamayı sevmektedir.Arkadaşlarına oranla daha fazla hayal kurmaktadır.Sosyal ilişki kurmaktan hoşlanır.

1 Beğenmediği bir faaliyet olduğu zaman men biyenmedim hıhhhh diyerek faaliyetlere katılmıyormuş. Öğretmeni ikna etmek için uğraşsa da keçi soyundan geldiği için bazen faaliyetlere katılmıyor.Bir kere hayır dediyse zinhar o evet olamıyor.

2Öğretmeni hadi Eraycım şimdi oyuncakları topluyoruz dediği zaman eğer bir şeye kızdıysa manane ten topla men toplamayacağım diyerek tepki veriyormuş..Oyyyy bizim zamanımızda öğretmenin lafı üzerine laf söylenmezdi ya neyse

3Büyük-küçük,aşağıda-yukarıda,soğuk-sıcak,uzak-yakın bunlardan bazıları.Birkaç tane daha var ama yazmak istediği zaman insanın aklına gelmiyor işte:)

*Kol kırılır yen içinde kalır ya da evde olan evde kalır lafını bir ara tontalağa öğretmek lazım:)

**Bazen aşırı tembelliği tutar.Ya da şöyle diyeyim biraz da alıştırmaya bağlı.Annane-babaanne al paşam ,al şehzadem diye diye ağzına lokmaları koydukları için galiba okulda da bu ilgiyi bekliyor

***Arkadaşı ağladığı zaman çok üzülürmüş,o yüzden hiçbirşey söylemeden gider arkadaşına sarılırmış.

Karne olayı bu yaşta (3 yaş 5 aylık)hikaye.Önemli olan gelişim raporu.Bakalım ikinci dönem ne gibi değişikler olacak gelişiminde:)


Not:)Erol babaanneden ricacı oldu on gün bize gelecek babaanne yani Eray 06,30 da kalkmak zorunda kalmayacak.Sabah çok güzel uyuyordu,evde ağlama,mızmızlanma sesi yoktu.Bugün mutluluk benim için çocuğumun sıcacık yatağında yatmasında,annesinin sabah onu öyle izlemesinde...Gün güzel başladı

24 yorum:

hypo dedi ki...

iyi yapmışsın.
ama orjinalini koysaydın daha kalıcı olarak gözükürdü.
bende yapacağım senden ilham aldım.
eline sağlık.

Ayla dedi ki...

Cüneyt seni mi kıracağım ekledim orjinal halini de dediğin gibi böyle daha kalıcı oldu.Merakla bekliyorum bakalım neler yazacaksın:))

nil dedi ki...

Ayla, günün başladığı gibi güzel geçsin:)

Eray yine de "manane" diyormuş, yani konuyla ilgilenmiyor, olabilir, yapmak istemediğini belirtiyor,ama daha fenası sanane!!!! Öyle diyor Berk, sanane toplamıcam benim,bulda durcak!!! Sanane kadar insanı dellendiren başka cevaplar da var tabi ama, zaten evdeyken topla! komutu veriliyorsa,anne ufak çaplı bir dellenmenin eşiğindedir, sanane ! sabrı taşırmaktadır.

Eray'ın başarılarının devamını, mezuniyetlerini görmek dileğiyle...

pazartesi ben de Berk'in karnesini koyayım bari,biliyorsun pazar kahvaltıda verecekler, iyi yaptın, örnek oldun, teşekkürler:) Cüneyt'in dediği gibi gündemi belirleyenler belli:)

Ayla dedi ki...

Nil inşallah bu psikolojiyle günümün güzel gececeğini umut ediyor evrene beni üzmemesi konusunda mesajımı yolluyorum.

Sanane benimde sinirlerimi zıplatan bir kelime.Eray bir iki kere annaneye kullanmış hiç hoşlanmadım o kelimeden neyse ki unuttu.Bizimki de toplamaz omzunu çeker manane der.Ama istediği birşeyi alacaksa ya da gidecekse var ya Nil öyle bir toplar ki herşeyi her yer ova gibi olur:))Amin inşallah Allah çocuklarımızın güzei günlerini görmeyi nasip eder hep birlikte

Evet evet biliyorum,enimim çok güzel şeyler yazacak Berk'in karnesinde. Şu karne olayı beni heyecanlandırdı,iyi geldi:))Kesinlikle haklı Hypo bazen Erol'a diyorum Eray olmadan önce biz ne konuşurduk neye böyle çok gülerdik diye iyi ki varlar

ASLI dedi ki...

Masallah Eray´a...
Ben de karne görmek istiyorum.Nasil bir duygu ?

Tibetin annesi dedi ki...

senin oğlan şimdiden kişiliğini ortaya koyuyor. bence gelişim süper ve ikinci dönem daha da iyi olacak :)

Ayla dedi ki...

Aslı bana göre tabii heyecan verici.Kendim karne alacak gibi hissettim düşün yani:)))

Ayla dedi ki...

Sibel teşekkür ederim,ikinci dönem içinde inşallah diyelim.Zaten yazdıklarının çoğu zaman zama bizlerle paylaşıla şeyler özellikle şu faaliyet konusun men biyenmedim ya da sevmedim diyor katılmıyor oyy biz bu lafı bu dönem ne çok duyduk:))

abide dedi ki...

Aferin eraya karnesi gayet başarılı.İkinci dönem eminim çok daha iyi olacak.Bizim karne istediğim gibi gelmedi.Ama sonra düşündüm aslında o betülün değil bizim karnemizdi :(

annesiningülü dedi ki...

Eray kendi başına çoktan bir birey olmuş belli :)
Birde babaanne'yi öperim. Ben böyle annane-babaannelere bayılıyorum :D

Ayla dedi ki...

Abide öyle düşünme lütfen.Bak sana birşey anlatayım Erayların sınıfında bir ikiz var Yarab diyorum da başka birşey demiyorum.Çocuklar herşey yapabiliyor faaliyetlerine bakıyorum kendi başlarına öyle güzel katlamalar yapmışlar ki ben şu halde öyle yapabilir miyim düşünüyorum.Eray mesela o konuda onlara göre geride.İlk gördüğümde yahu biz nerede hata yapıyoruz dedim.Bak biz dedim Eray demedim.Çünkü insan bu konuda önce kendini yetersiz görüyor.Sonra ortada hata da yok,eksik de yok dedim sadece her çocuğun gelişimi diğerine göre farklı.Sadece biz birşeyleri öğretirken oyunla öğretiyoruz ya da babasıyla aramızda öğrenmesi için istediğimiz şeyi konuşuyoruz yani rol yapıyoruz.Aaaa Erol sen biliyor musun..... gibi sohbetler açıyoruz.Ben eminim ki Betüş zaten iyi ikindi dönemde daha iyi olacak

Ayla dedi ki...

Bahar banada öyle geldi:))Evet ders ya da faaaliyet her ne ise yapma konusunda çok vurdumduymaz ama bazı konular var ki beni çok mutlu ediyor.Arkadaşı ağlarken gidip onu sarılarak teselli etmesi birçok faaliyetini yapmasından benim için daha anlamlı..

Bahar Allah razı olsun onlardan.Düşün oğlum 09,45 kalkmış normalde kalkmaz o saatte çok yorgun çünkü.Babaane ben uyudum bugün diye kalkmış sabah bana da telefonda dedi ki annecim ben bugün uyudum:))))

elif-kayra dedi ki...

engüzel tarafıda mışıl mışıl uyuyorya o bile nasılda büyük bir mutluluk veriyor insana...
tadını çıkaralım

İlknur dedi ki...

Maşallah ne güzel bir gelişim raporu bu böyle :) Hep daha güzele, iyiye doğru yürüsün kuzularımız.

Sevgiler...

Ayla dedi ki...

Elif sorma sabah öyle mutlu çıktım ki evden.Yaşayan bilemez,anlayamaz.O tablo her sabah beni de yoruyordu çocuğum uyumak istedikçe kaldırmak zorundaydım ya neyse okul açılana kadar rahat olacak inşallah Eray...

Ayla dedi ki...

İlknur teşekkür ederim güzel temennin için.İnşallah daha daha güzel günlerini görürüz yavrularımızın...Sevgiler

Seda dedi ki...

Ne güzel yazı olmuş bu çok hoşuma gitti Ayla'cığım ve işimede yarada:-)..maşallah yavrunada,ilk karnesi hayırlı olsun..daha nice güzel başarılarını göstersin Allah'ım..bu arada aslını koyman da güzel olmuş..

Yunkabu dedi ki...

Ohh mışıl mışıl uyusun kuşum. Gelişim raporu harika. arada beğenip beğenmeme hakkını kullanması bence çok iyi bir şey. Eraycığım aynen devam !

Ayla dedi ki...

Seda teşekkür ederim amin inşallah.Darısı Gencer'in başına.Evet aklıma gelmemişti aslı da olunca kayıtlarda bulunsun istedim.

Ayla dedi ki...

Fulyacım saolasınn.Evet bazen bu huyu bizi zorlasada diyoruz ki en azından bir fikri var:))

bahriye-krm dedi ki...

ayla'cım yazının sonunda yazdığın notu okuyunca nasıl mutlu oldum anlatamam...mışıl mışıl uyusun eray sıcacık yatağın da...dilediği satte, istediği gibi kalkmak...var mı ötesi...benden de babaanneye bolca sevgiler :)))

Ayla dedi ki...

Bahriyecim blog böyle birşey işte bir süredir takip ettiğin insanların sevinçleri ile mutlu,üzüntüleri ile hüzün duyuyorsun saolasın.09,45 de kalkmış ve çok mutlu kalkmış bu psikolojiyle güzel hissettim bugün.Sevgiler bizden size...

İkiz Annesi dedi ki...

Çok iyi yapmışsın canım buraya eklemekle ben de bir ara yapayım kalıcı olsun:)
sabah ki tabloya bayıldım evden huzurla çıkmak gibisi yoktur eminim..

Ayla dedi ki...

Aylin evet bende o sebepten ekledim kaybolur falan:))Sabah en azından 10 gün dinlecek inşallah Aylin bu düşünce beni kendimi iyi hissettiriyor:)))