Pazartesi, Haziran 02, 2014

Adını Mimo koyduk


Tanıştırayım balığımız Mimo.  Hani bir gün bir yazımda anlatmıştım öğretmenleri bir hedef belirlemiş bu hedef sonunda da balık söz vermiş diye. İşte Mimo Eray'ın ödülü.

Oturup düşündüğümde ne gerek var dedim. Okul'da öğrencileri bu şekilde teşvik etmelerinden yana değilim. Bu ödüller çocukları hırsla tanıştırıyor, sorumluluk bilincini örseliyor. Velinin biriyle konuştuğumda balığı çok istiyorum çok çalışmalıyım deyip sadece o dersi çalışan çocuğun olduğunu duyduğumda şaşırmıştım.

Eray balığı geç alanlardan.Çünkü fıtrat gereği mi desem yoksa başka sebeplerden mi desem çocuğum bu ödül-ceza olaylarını pek sevmez. Normalde yapacağı bir şeye aaa yaparsan sana şunu alacağım derseniz ters teper. Yapacağı varsa bile yapmaz.

Evet içten içe balığı istedi ama bir yandan da bilerek çabalamadı hatta bazen gerek yok dedi. Üstelemedim.Öğretmeni bu konuyla ilgili aradı. Ayla hanım Eray'ın balığı almasını çok istiyorum, kural gereği verdiğim ödevi yerine getirmezse veremem dedi. Bende vermeyin o zaman dedim. Şaşırdı.Herkes her şeyi kazanacak değil ya, madem bir hedef belirlediniz ve bunu yapmayan çocuklar var o zaman vermemiz çok mantıklı. Çocuklar kaybetmeyi de bilmeli.( tabi bu örnek doğru bir örnek değil bence)

Biz evde çalıştırdık ve çalıştırırken bu ödev senin sorumluluğun şeklinde cümleler kurduk. Ödül için çalışması gerektiği gibi saçma sapan cümleler kurmadığımız için balık lafını ağzımıza bile almadık. Belirlenen hedefe ulaştı. Öğretmeni balığını cuma günü vermiş. Sevinmiş. İşten eve döndüğümde içi içine sığmıyordu. Onu öyle görünce yazmama gerek var mı bende sevindim.

Bir saat bekledi. Sabırsız oğlum sabırla bekledi. Ve sonunda dayanamadı dedi ki 'annecim başarım için beni tebrik etmeyecek misin?' Önce aklıma gelmediği için özür diledim, tebrik ettim, sarıldım, öptüm...

Teyzesi gelince ee balığın ismi ne dediğinde Eray'la ben birbirimize baktık. Eray ne olsun dedim. Hani bizde bir cd vardı ya Kayıp balık Nemo işte Nemo olsun dedi. Olabilir neden olmasın ama benim bir fikrim var Nemo zaten var acaba başka bir isim mi düşünsek. O zaman mimo olsun dedi. Teyzesi Nemo daha güzel bence Nemo olsun dedi. Oylama yapmaya karar verdik.

Nemo ile Mimo isimleri oylamaya sunuldu. Anneanne balık Eray'ın o yüzden ismi o koymalı Eray'ın seçimine saygı duyuyorum diyerek elini  Mimo için kaldırdı. Ben de Nemo zaten var Mimo ismi bana daha sıcak geldi diyerek elimi kaldırdım. 3-1 oy çokluğu ile balığımızın adı Mimo oldu.

Şirkette yemeği olması sebebiyle cuma akşamı Erol geç geldi . Sabah nasıl kalkacağız diye huzursuz oldum çünkü hala annemdeydik.Eve geldiğinde ah Erol ah bu kadar geç gelinir mi Eray'ı, beni ve Mimo'yu bu akşam sefil ettin dedim. Erol Mimo mu? Mimo ne? dedi.

Mimo bizim balığımız, artık biz dört kişilik bir aileyiz.

İlk evcil hayvanımız Mimo
30/05/2014 tarihinde ailemize katıldı


Not: Hadi Eray sevindi de bana ne oluyor. Ben küçük bir fanusun için balık görmeye dayanamam psikolojimi bozar, üzülürüm dedim durdum ya eve geldiğinden beri çok mutluyum. Mimo'ya çok alıştım. Sabah kalkar kalmaz bende Eray'da hemen Mimo'ya koşuyoruz. Bu arada oğlum Mimo'ya çok güzel bakıyor.

Hiç yorum yok: