Cuma, Nisan 08, 2011

İnsanlık nereye gidiyor

Dünya nereye doğru gidiyor diyeceğimde yok dünya her zaman ki gibi batıdan doğuya doğru dönmeye devam ediyor, asıl soru şu insanoğlu nereye doğru gidiyor.Umutluyum, umutlusun, umutlu şeklinde biraz gözleri kapayarak biraz da polyannacılık oynayarak her gün biraz daha çirkinleşen şu dünya da hayatlarımızı idame etmeye çalışıyoruz.Bazen isyan ediyorum evet o kadarcık da hakkım olsun istiyorum müsaadenizle.

 Kayınvalidem aradı birkaç saat önce sesi titriyordu, öyle durumlarda paniklerim ben canımın içi yavrum önce Allah’a sonra kayınvalideme emanet bu hafta. Hemen konuya girdi Ayla babaannenin(yani kendi kayınvalidesine) evine hırsız girmiş dedi ürktüm, parasını almışlar ama Eray izin vermedi konuşmama anlayamadım ayrıntıları bilmiyorum dedi. Hemen Erol’u aradım babaannenin evine hırsız girmiş dedim hemen izin aldı işten ,koştu bir şeylere ihtiyacı vardır belki dedi.Olay ise üzücü çünkü bir yaşlı kadının iyi niyetini suistimal etmişler her zaman ki gibi. Giriş katında oturuyor aslında aile apartmanı,satıcılar gelmiş teyze su verir misin demişler, bardakla su uzatmış camdan. Teyze bu yetmez bize biraz daha su lazım verir misin demişler sorgulamadan kapıyı açmış ,aa gelmişken şu parayı bozar mısın demişler sorgulamadan keseyi koynundan çıkarmış ve bozmuş sonrasını bilmiyor, bayıltmışlar.10,000 ytl varmış kesesinde .Biraz inatçıydı kendisi bankaya yatırmazdı kocasından kalan emekli maaşını çeker demek ki harcamadığını kesesine koyardı.Allah bilir kaç zamandır biriktirmişti o parayı ,Allah geçinden versin elim varmıyor da yazmaya belki de kefen parasıydı:( Çok ağlamış, dayanamam ki ben ağlamasına :(

Evet nedenleri çok .Neden kapıyı açmış, neden keseyi koynundan çıkarmış, neden bankaya yatırmamış ,neden neden neden.....Diğer nedenlerin cevaplarının zerre kadar önemi yok.Neden çünkü onların döneminde imece diye bir kavram vardı, neden çünkü onların döneminde insanlık geriye değil ileri giderdi, neden çünkü onlar bu zamanların çok yabancısı :(.Bilirim ben küçükken bir adam bayılmıştı bizim mahallede adamı mahalleli suyla, kolonya ile ayıltılar .Meğer adam iş ararmış öyle dilenciye de benzemiyordu pek.Annem bir tepsi yemek hazırladı çünkü açmış kendisi bir güzel karnını doyurdu.Sonra para topladılar adam üzüldü ama aldı yine de. Bir gün kapımız çaldı gelen o gün bayılan adam idi. İş bulunca bizim oraya tekrar gelmiş ,durumum vaziyetim iyi demeyi bir borç bilmiş ve o gün için tekrar teşekkür etti anneme ve mahalleliye. Şimdi biri bayılsa istersen dön ve yardım et,acaba kandırıyor mu, acaba ona yardım etsem bundan bir oyun çıkar mı ? hangi birimizin aklından geçmiyor ki.

Canım babaanneme sözüm; mal canın yongasıdır bilirim, sen o parayı nasıl biriktirdin ona da eminim, iyi niyetinden ötürü de sakın kızma kendine sadece anla insanlık nereye doğru gidiyor bir daha da sakın bu şerefsizlere inanma .Ben hiç babaanne diyemedim senin torununun eşiyim haliyle artık torununum ben senin ,onca yıllık hayat tecrübesi olan sana bunları yazmak haddim de değil sadece babaannem bu düttürü dünya artık sizin bildiğiniz o güzelim dünya değil.Son olarak boş ver demek seni anlamadığımdan değil, başına geleni azımsadığımdan da değilde işte... Boşver be babaannem senin canın saolsun yine de

6 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Eh elleri kırılsın utanmamışlar yaşlı başlı kadıncağızı soymaya :((
Kıyamam yazık nasıl üzülmüştür kim bilir.
Buna da şükür Allahtan canına bir şey olmamış:((

hypo dedi ki...

Üzüldüm.

Ayla dedi ki...

Tabii Ayln düşünebiliyor musun 3-5 gün gelmişler satıcı olarak,keşif yapmışlar. Birkaç gün önce babaanneye kapıyı çalarak sana şunu verelim falan vermişler o da zaten yalnızım demiş, bir tek ayrıntılı hayat hikayesini anlatmamış.Çok kızdı oğulları kapıyı nasıl açarsın diye, çok korktu hepsi ya sana birşey yapsalardı diye,Allah şükür sadece giden para.Yakında bir market var evi görüyor arabayı çekmiş ama plaka yok,bakalım kısmet inşallah bulunurlar

Ayla dedi ki...

Baba bizde üzüldük de ilk şok geçince şimdi herkes kadıncağız ile dalga geçiyor kesede para tasınır mı diye:)

Nil dedi ki...

allahlarından bulsunlar. ama daha kötüsü de olabilirdi. benim evime temizliğe gelen kadın çalmıştı bazı ziynetlerimi. ama yine de şükrediyorum. o zamanlarda annem kızım evde yalnızlardı. ya daha kötüsü olsaydı.
çok geçmiş olsun arkadaşım

Ayla dedi ki...

Çok teşekkür ederim sana da çok geçmiş olsun inan insanın aklı gidiyor.Olan mala olsun,tekrar kazanılır ya başka birşey olsaydı Allah korusun.80 yaşındaki kadın işte açmış bir kere kapıyı:(