Cuma, Ekim 22, 2010

artık bundan sonra sana şeker yok

kayseri gezisi

Doktor randevumuzu bugün 12,00 deydi tam zamanında gittik, kayıt işlemlerini yaptırdık. Bizi herzaman ki gibi kontrol odasına aldılar boyuna,kilosuna, ateşine vs bakmak için.Ateşine bakarken dursun diye hemşire hopppp eline bir lolipop sıkıştırdı ben öyle şeyler vermiyoruz dememe kalmadan bizimkide havada kaptı,sesimi çıkarmadım. Babannesine aç aç aç dedi bizde açtık önce dilini değdirdi (daha önce hiç yemediği için)sonra başladı afiyetle yemeye. O ara doktorun yanına aldılar bizi, uzun bir süre telefonla konuşmasını bekledik,erayda lolipopu çok sevmiş olmalı ki kucağımda sesini çıkarmadan oturdu. Annemden büyükçe bir doktor teyze şikayetimizi sordu.Bende Erayın ifadesi ile bi biii bii anlattım. Parmağını gösterdim ,tırnak kesin düşecek ona yapılacak bir şey yok, iltihap olabilir ama olma ihtimali var diye çocuğa antibiyotik veremem. İltihap olunca geleceksiniz bana, yalnız iltihap olmasın diye iki krem yazacağım ama bu kremleri kullandınız diye de iltihap olmayacak birşeyde yok dedi.

Bilgisayardan boyuna,kilosuna baktı.
Boy :92,5
Kilo :16,600
ateş :36,3 hımmm dedi,

eray 25 aylık. Masasının üstündeki boy-kilo oranlarını gösteren grafiğe baktı,bana döndü dedi ki

-boyuna göre kilosu çok fazla buraya göre olması gereken 13,600 epey bir fazlalığı var.(elindeki şekeri göstererek) annesi artık şeker falan vermeyin eline, kilosuna dikkat etmeniz gerekiyor
-yok zaten şeker falan verdiğimiz yok buradaki hemşire elimize tutuşturdu
-o zaman kalorili şeyler yedirmeyin verdiğiniz porsiyon miktarına dikkat edin
-aslında dikkat ediyoruz ama o zaman muz gibi vs meyveleri vermeyiz ya da dememe kalmadan
-ayyy çoçuğa birde muz mu yediriyorsunuz
-ara sıra evet, yedirmeyelim mi
-tabiki muz,patates, havuç hayatınızdan çıkarın
o ara eray doktorun yanına gitti abla dedi oyuncağı gösterdi oyuncağı istedi

-al ama çok ses çıkarmadan oyna(ses çıkaran bir oyuncak ile nasıl sessiz oynanacak bilemedik şimdi)he ne diyordum artık kilosuna çok dikkat edin. eray yine gitti doktorun masasına lolipopları gösterdi
-abla mama ,abla mama
-yok sana şeker veremem
-abla bi tane, bi tane
-hayır artık bundan sonra sana şeker yok dedi
-bi tane, bi tane
-hayır şeker kavanozunu hızlıca erayın yanından çekti.

Bizde reçetimiz aldık çıktık.Takside kayınvalime söylendim durdum. Ses çıkarmadan nasıl oynacaksa çocuk, birde muz mu veriyorsunuz ne demek yani tabiki veriyoruz, ayy ne kadar yapmacıktı gördün mü, nasıl çekti kavanozu diye diye hemencecik yol bitmiş.Kendi doktorumuzdan bin kere razı olsun bir kere daha kıymetini anladım.Olsun gittiğimiz yine de iyi oldu içim rahatladı.Allahım daha büyük hastalıklar, kazalar vermesin.

Not: Fotoğraf Erayın kapadokya gezisinden 11/10/2009.

4 yorum:

elif-kayra dedi ki...

doktor gerçekten değişikmiş, ama iyi sen katlamşsın bgen sabredemezdim.

Ayla dedi ki...

Birde çıkarken kartını veriyor lütfen bundan sonra bir sorun olursa beni arayın, aldım kartı dışarı çıkar çıkmaz attım sinirlerimi çok bozduğu için.Karşısındaki bir çocuk ve iletişim sıfır .Kendi doktorumuz tatilde olduğu için gittik nasılsa bir daha gitmem dediğim için bir an önce işimizi halledip çıkmak derdindeydim yoksa bende zor tuttum kendimi.

karamelam dedi ki...

ben de doktorun uslubunü beğenmedim. gerçi çoğu doktoru çok ukala buluyorum zaten. yine de hoş değil zaten sizin doktorunuz da değilmiş:))

Ayla dedi ki...

Hoşgeldiniz, malesef bazı doktorların tavrı çok itici olabiliyor