Salı, Ekim 26, 2010

2 yaş krizi bahane, çıldırmak şahane

cocuk diskosu1

Dün akşam herzaman ki gibi babaannemizden tontalağımızı aldık, yola çıktık. Eve gelmeye yakın uyudu,pijamalarını giydirirken uyandı .Sonra başladı akşam ki maceramız. Salonda babasıyla oynarken bende ütüleri yaparım diyerek başladım ütüye ama sürekli aşağıdan çığlık sesleri geliyor,apar topar ütüyü bitirip indim aşağıya. Bende oturdum yanına oyun oynamak için ama çok agresif herşeye bir isyan hali vardı. Önce pijamasını ve çoraplarını çıkardı uzun bir müddet giymedi.Pijamasını giydirmek istediğimde kendini yerden yere atarak beni şaşırttı biraz sonra yeniden denedim anne öğğ anne öğğğ diyerek tekrar karşı çıktı. Kendisi huylu bir çocuk olduğu için pijamayı kontrol ettim bir yerinde leke, ıslaklık var mı diye, yok oğlum tertemiz dediysemde giydiremedim. Başka pijamalar getirerek değişik alternatifler sundum sırf inatlaşmamak adına. Yine itiraz etsede en azından diretmeden giydi.

Kendi kemerini getirdi anne dak anne dak diye bana verdi. Kendi beline takmak için uzandığımda ııı dedi beni gösterdi yani kendine tak. Ama bu bana olmaz ki oğlum dedim yok dak dak diye tutturdu.Belime sardım kemeri ama yok ilikleşeyeceksin diye tutturdu olmuyor işte dediğimde kendini yerlere attı, ağladı. Hemen koşup hayvanlarla eşleşme kartonları var onu getirdim dikkatini dağıtayım diye .Ağlamayı kesti bu sefer seçtiği hayvan başka hayvanın yerine oturmuyor diye isyan etti. Bana verdi oraya koy diye ama oğlum bunun yeri burası dediğimde yine kendini yerlerden yerlere atarak beni daha çoşaşırttı.Evet huysuzlukları ,ağlamaları çok oldu ama kendini atmazdı yerlere.

Hadi gel tuvalate gidelim çişin geldi mi dedim, elini hayır anlamına gelerek yok dedi. Peki o zaman bezini değiştirelim baksana çok dolmuş dedim yine yok dedi. Uzun bir süre bezini aldırmadı bezini almak için her yaklaştığımda bana vurdu Sürekli birşeyler istedi, verilecek şeyleri verdim ama bu seferde aldığı şeyleri fırlatmaya, çığlık atmaya başladı, sanki çıldırmış gibiydi.

Eşime hadi arabayla gezelim öyle uyur hem sesi kısalacak belki sakinleşir saat kaç oldu, uyuyamadıkça iyice kötü oluyor dedim.Ağlamaktan çok terlemişti ,üstünü çıkaralım gezmeye gideceğiz dedim tontalağa yine çığlık atmaya, bağırmaya ,vurmaya başladı .Mecburen zorla üstünü çıkardık, üstüme bir hırka alarak gece 12 de pijamalarla attım kendimi sokağa.

Sakinleşmek bir yana arabayla gezmek yeni bir krizin kapısını araladı. Marketleri gördükçe(hepsi kapalı bu arada) mama istedi maksat yemek değil markete girip karıştırmak .Başka şeyle oyalayıp unutturdum bu seferde araba koltuğundan kalkıp babasının yanına yani direksiyon başına geçmek istedi. Kucağıma aldım o kadar zor zaptettim ki hemen eve döndük. Saat yarıma geliyor bu seferde sokak ortasında ağlıyor kıyameti koparıyor eve girmek istemiyor. Eve girince de çığlıklar katlanarak devam etti, süt istedi. Vermek istemedim çünkü arsızlıktan istiyordu , yine pes edip verdim. Sütü içtikten sonra anne dedi eray yatak odasına geçmiştik öğğ öğğ dedi midesi bulanıyordu ,erol çocuğa birşey oluyor dememe kalmadan istifrar etti hemde ne etmek.

Tontalak ile babası geçti salona bende gece 01,00 de başladım yatak odasını temizlemeye. İşim geç bitti, salona girmek istediğimde birde ne göreyim salon kapısı eray yanıma gelmesin diye kilitli. İnşallah erol uyumamıştır dedim zira kendililerin uykusu çok ağır ama nafile çoktan uyumuş ses soluk yok.Önce usul usul çağırmaya sonra kapıyı hafif hafif tıklatmaya, sonra sesimi yükseltmeye en sonda kapıyı yumruklarak açtırmayı başardım.Ama kendisine sorarsanız bir kere kapıyı tıklatmışım o da hemencecik duyup açmış.Neyse gece huzursuzluk yapmadan uyudu Allah şükür.

cocuk diskosu

Sabah babaanneye gitmek için çok zor uyandı, keyfi yerindeydi, sanki dün akşam için özür diler gibi yola çıkmadan annen dedi sarıldı öptü.Normalde babasının kucağında aşağıya iner bende çantaları alır kapıyı kitler peşlerinden giderim. Babası hadi eray gel kucağıma çıkıyoruz dedi ama babasının kucağına gitmek istemedi.Hadi gel oğlum geç kalacağız ama diyor ıı dedi beni gösterdi annen dedi( annemle gideceğim diyor) Tamam inat etme çantaları sen al ben alırım kucağıma dedim, hem annen diyor hemde sarılıp öpüyor beni ,dün geceki ruh halimden eser bırakmadı o tatlı diliyle. Neden mi eray babasıyla inmedi aşağıya, çünkü eray bana vururken dün akşam babasıda eraya karşı çok sesini yükseltti o da babasına gönül koydu.

2 yorum:

elif-kayra dedi ki...

başlık çok güzel, birkere tutturmaya görsünler nederlerse odur :)) ne biz oğluşlara nede onlar bize kıyamazlar
sevgiler

Ayla dedi ki...

Teşekkür ederim başlığı beğenmene sevindim. Böyle zamanlarda kendimi çok çaresiz hissediyorum ama bir annen dediğinde öpüp sarıldığında artık hiçbirşeyi hatırlamıyorum