Çarşamba, Ağustos 27, 2014

İhtiyaçlar mı? istekler mi?



Tadilat bitti. Ufak tefek yapılacak işler var. Bende Erol'da yorgunluktan öldü. Bugünle birlikte tam üç hafta olmuş. Dün izin aldım. Annem ve temizlik için gelen iki kişiyle birlikte temizlik yaptık, ancak toparladık.

Saat 18.00 dan sonra evin tüm perdelerini ütüledim.(sabahtan-akşama kadar yıkama işlemi yapıldı) 23.00 geçiyordu bıraktığımda.Perdeler takılınca ev kendini gösterdi. Perde demişken bir talihsizlik de yaşandı. Bu konu cepte...

Ne işler kalmış unutmamak için yazayım

-Cam kapı siparişi verildi işleri bitince o takılacak
-Yeni açılan yerin pimapeni takıldı, camı henüz gelmedi. Korniş ve perde alınması lazım yeni yere. Bu arada orada cam olmasına henüz alışamadım. 5 yıldır duvar olan  bir yer var ve istediğin kıyafetle geçebiliyorken uykuluyken aaa cam vardı yahu deyip diğer odaya kaçmam çok normal. Ha bir de halı alınırsa iyi olur.
-Eray'ın yeni odasının camı çatlak, sipariş verildi. Erol sigortayı bozdurmadı. Neymiş efendim üç kuruş için sigortayı bozdurmaya değer miymiş.
- Tontalağa kitaplık alınacak hem de acil tarafından. Henüz duvara karar veremedim. İki alternatif var kafamda akşam bir de tontalağa soralım bakalım.
-Tontalağın  yatağın altına oyuncak kutusu olur, saklama kutusu olur o alınacak. Bir de oyun halısı. Acil ikea'ya gitmem lazım lakin bu hafta sonu çok yoğun programımız.
-Çatı katın lambirisini yapan usta marangozmuş. Ayy usta fiyatta bir güzellik yap da merdiven altına portmanto yapalım dedim. Hallederiz dedi. Ama bizim para suyunu çekti dedim. Taksit yaparız dedi. Erol'a usulünce sor bir bakalım taksit yapar mı dediğimde ne taksiti yahu, hiç taksit olur mu? demişti. Neymiş Erol efendi isteyenin bir yüzü vermeyin iki.. Portmanto için ölçü alırken usta başka bir fikir verdi sonra da ekledi siz bilirsiniz tabii. Fikir fena değil.Akıl akıldan üstündür diyen şahıs çok haklıymış.
-Merdivenlerden çıkarken boşluk bir alan vardı boruların geçtiği oraya küçük bir dolap yapılacak, usta en azından valizlerinizi koyarsınız dedi bu fikri tuttum.
-Merdiven duvarına bol çerçeveden oluşan aile fotoğraflarımızı koymak istiyorum. Hep istediğim bir şeydi. Lakin o kadar çivi çaktıktan sonra becerememekten korkuyorum.
-Bu kadar tadilata sebep olan dolap fikirden eser yok. Öyle bir yüklük yapsak mı? yapmasak mı? karar veremiyorum. Aslında ihtiyaç var ama ne bilim yeni yer için başka fikirler aklımı çeliyor. Eray için çok güzel oyun odası olur. Erol ise çalışma odası olsun diyor. Benim gönlümde kitaplık, masa yerlerde minder şeklinde bir konsept var lakin ihtiyaç aslında dolap :( Yine yol ayrımı ihtiyaçlar mı? istekler mi?

Bu arada temizliğe yardımcı olan kadın bana dedi ki; başak mısınız? Evet nereden bildiniz dedim ne yalan diyeyim şaşırdım:) Evinizin düzeninden dedi. Hem de en düzensiz halini gördüğü halde. Nokta atışı diye ben buna derim.

Bu zamana kadar ben kendi işimi kendim yaptım. İnsanlar sürekli ev büyük biri yardımcı olsun dedi hep öteledim. Bunun parayla ilgisi olmadığını kimselere anlatamadım. Dün iyice anladım. Yabancı birinin evimde özel alanlarıma girmesinden, çekmeceleri temizlik için dahi olsa açmasından hoşlanmadım..Ama bir yandan da biyolojik saatim işliyor, çok yorgunum. Yine bir yol ayrımı ;özel alanlarıma dokunulmasına göz yumup daha az yorgunluk mu? yoksa ayak topuklarımın sızısı mı?

Oooo saat 12.00 olmuş yemeğe gidip öğle tatilinde Eray'ın okuluna uğramam lazım. Öğretmen belli mi? kıyafetler, kaç kayıt var vs... O yüzden cepte dediğim perde olayını yazmam dönüşte...




4 yorum:

Cebimdeki renkler dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun :) Allah içinize sindirsin. Eminim çok da güzel olmuştur.
Nacizane ben de ev işlerine yardımcı almaktan hoşlanıyorum ama evim küçük. Büyük evin işi de büyük oluyor bir yardımcı iyi olabilir senin için.
Bir de aklında olsun çivi cakmadan da büyük tabloları bile asabilecek düzenekler var artık bir araştır istersen çok güzel olur merdiven boyuna o tarz çerçeveler bence de :)

Rüzgar Kumsal Anne dedi ki...

Oyy kolay gelsin. Elbette özel alanlarına dokunulması ve az yorgunluk:)

Bu arada ben hiç yardımcı çalıştıramayangillerdenim. Benim derdim başka. Aman ne yiyecek, saat kaçta gelir ki, çok yorulmuştur kıyamam erken gitsin, şurayı temizle desem ayıp olur mu vs. En iyisi oturup kendim yapıyorum. Ama yardımcısı olanlara da acaip imreniyorum. Çalışıyoruz sonuçta, ev işi gerçekten çok ağır bir yük. (Kendime de öğüt)

Ayla dedi ki...

Sağolasın Ülker'cim.. inşallah eksikler tamamlanınca ohh be diyeceğiz yani inşallah..

Ben bu işlerle pek ilgilenmediğim için bilmiyordum.Çivi çakmadan yapılacaksa mükemmel olur.İlk defa duydum ve çok sevindim hemen araştırmalara başlıyorum..

Özel alanlara dokunulmasına da alışırım değil mi:) insan nelere alışmadı ki..Zira çok yorgunum

Ayla dedi ki...

Ayça sende az yorgunluk diyorsun yani :) Bakalım karar ibresi hiç hoşlanmasam da o yöne doğru gidiyor.

Kesinlikle hem yorgunluk hem de zaman kaybı. Ahh o temizlikle geçen zamanda neler yapabilirim onun derdindeyim daha çok şeye vakit kalır:)İnsan daha mutlu olur. Bir karar verirken kesinlikle liste oluşturmalı (-) ve (+) lar diye...