Pazartesi, Ağustos 15, 2011

Sonunda gittik

Sonunda gittik Arkeoloji Müzesine. Bu zamana kadar gitmediğime nasıl üzüldüm bir bilseniz.Her yere iki,üç kere giden ben burayı nasıl atlamışım.Aslında plan yapmadık, haftasonu hiçbir yere çıkmayız biraz dinleriz diye konuştuk Erol'la.Cumartesi sabahtan akşama kadar temizlik yaptım küçük dilim boğazıma yapıştı susuzluktan bir ara Allahım sana geliyorum dedim o derece yani.Küçük böcek erkenci olduğu için Pazar günü sabah  ütüler de bitince Erol'la birbirimiza baktık saat 12,00 eee oturmaya da alışık değiliz, sessizce hazırlanmaya başladık.Nereye gideceğiz dedim bir Sultanahmet yaparız dedi, yine planlar arasında arkeoloji müzesi yok.Gülhanede arabayı park ettik,baktık ki tataatam müzenin bahçesindeyiz.Geçen hafta bizi içeri almayan güvenliği gördüm hatırladın mı beni diyecektim hani fakir ama kültüre meraklı bir kız vardı bu kapıdan kış kışlamıştın bizi diyecektim ki neyse dedim saçlarımı sallayarak çok mağrur bir şekilde oradan uzaklaştım.Bir kere oraya gitmek için sadece bahçesi yeter, eğer tek gitseydim uzun bir süre otururdum o bahçede ,Eray çocuk arabasında uyuduğu için müze içinde rahat gezelim dedik.Tam 2,5 saat gezdik içeride ama yetmedi ,orası daha fazla zamanı hakediyor anlayın yani.Küçük böceğim uyanınca da rahat durdu hiç sorun çıkarmadı, zaten huysuzlanmaya başlayınca çıktık ee 2,5 saat yeter dedik:)Başlayalım mı müzede gezmeye...Öncesinde dikkat edilecek hususlar.Evde makinemi şarj ettim mi diye kontrol ediyorsunuz benim gibi  daha ilk katta şarj bitebilir(zemini sayarsak 4 kat) ikinci olarak niyetli bir adamla yola çıkmıyorsunuz ,üç şıpıdık bir terlik tercih ediyorsunuz son olarak müze kartınızı cebine koyuyorsunuz.

Marsyas'ın Heykeli

Marsyas müziği çok severmiş.Frig havaları besteler, yurdunun doğa tanrısı Tanrı Pan'a ilahiler yazarmış..  Marsyas bir tek kamışa yedi delik açarak, bir düdük elde etmiş. İşte bugün çaldığımız flüt kavalın atasını Frigya'lı Marsyas icat etmiş. Marsyas flütü icat etmekle kalmamış, çok da güzel çalarmış. Gür ormanlarla kaplı Frig dağlarında hem çalıp hem dolaşırken, güzel sanatlar Tanrısı Apollon' a rastlarmış ve ona meydan okumuş.Tanrı Apollon'un üç telli lir'i nasıl çaldığı dillere destan. Apollon bu küstahlığa çok kızmış ama yarışmadan kaçmamış. Frig Kralı Midas, güzel sanatların koruyucuları dokuz peri kızı hakem olarak çağırmış.Tanrı Apollon üç telli lir'ini yine çok güzel çalmış ama Marsyas'da çok güzel çalmış. Kral Midas birinciliği yurttaşı Marsiyas'a vermiş. Apollon kızmış 'Senin kulakların iyi duymuyor, onları büyütelim de bundan sonra daha iyi duyarsın diyerek Midas'ın kulaklarını eşek kulalarına çevirmiş. Marsyas'a kızgınlığını da derisini yüzüp bir ağaca gererek göstermiş.. O günden bu güne Anadolu'da ne zaman bir flüt çalsa, bir de davul sesi yankılanmış dağlarda

İlk kadın şair Sappho

O dönemlerde aristokrat bir ailenin kızının şiir yazması çok zor. Solon ve Platon gibi kendine hayran olanlar tarafından "Onuncu Muse" die adlandırılmış. Bir çok romalı şairi etkilemiş Sappho.Başından sorunku bir evlilik geçmiş, kesin olarak bilinmese de, Sappho'nun lesbos adasında bir çeşit kız yetiştirme yurdunda öğretmen olarak hayatın büyük çoğunluğunu geçirdiği söylenir

Ne garip! En iyi davrandıklarım
Bugün en çok incitenler beni.”,
“Bir öfke kasırgası
Kopunca yüreğimde
Bir sersemin yüzünden,
Dilimi ısırıyorum patlamamak için.”,

Sappho kırklı yaşlarında kendinden çok genç bir adama aşık oluyor ve bu aşkı sebebiyle kendini kayalıklardan atarak intihar ediyor.

Elbet seviyorum seni
Ama sen beni seviyorsan
genç bir kadınla evlen
Nasıl katlanırım
birlikte yaşamaya
kendimden genç biriyle

Nehir Tanrısı OkeaNos'un Heykeli

Romalı Yargıç heykelleri

Kithara çalan tanrı Apollon(Kithara; Bu gün modern Yunanca'da Klasik gitarı da tanımlayan telli, antik bir Yunan çalgısı. Kutlamalarda, özellikle de tanrı Apollon şerefine düzenlenen kült törenlerinde çalınmak için tercih edilen seçkin bir enstrümandı. Her ne kadar Lir ile benzer olduğu düşünülse de Lir daha küçük ve ayaksızdır)

Uygun Kader ve İyi şans tanrıçası Tykhe

En beğendiğim bölüm Lahitler bölümü, aşağıdaki Yunan tipi Antropoid kadın lahti

İskender Lahti

Ağlayan kadınlar Lahti

Eklenecek o kadar fotoğraf var ki ben bu kadarını seçtim.Diğer katlarda şarjım bittiği için çekemedim artık oraları da siz gezin:)Şiddetle tavsiye edilir

Bu arada insanları anlamıyorum ben ağız tadıyla yaşamak varken bu ne hırs ,bu ne koltuk sevdası bu nasıl kin-öfke sonuçta hepimiz olacağı bu

Not:Erol hakkında yazıp duruyorum ya burada o da blog açacakmış oturup beni yazacakmış hıhh seni kim izler ki dedim,izlemezsiniz di mi? Bu arada müze çıkışı Erol'un amcasında iftar yemeğine davetliydik Eray gündüzün acısını çıkarır gibi çok yaramazlık yaptı çok.Gece yatağa nasıl yattım bilemedim:)

Yunkabu dedi ki...

Ben de gitmek istiyorum :( Keske sarjin bitmeseymis.

Sappho'yu sevdim. Sirini cok sevdim.

Erol'un bloguna gelince:) Ben okumam soz ! :)

elif-kayra dedi ki...

nekadar güzel bir yermiş.
hiç merak etmemmiştim ama resimleri görünce heveslendim

Ayla dedi ki...

Fulya şarjımı kontrol etmeden asla çıkmam da işte plan yapmamıştık ya,evden apar topar çıktık.

Sappho'nun heykelinin orada olduğunu biliyordum onun hayatını (zaten günümüze gelen pek şiiri yok )çok okudum en çok merak ettiklerimdendi,bende sevdimmm.Saol ahretliğim bana destek verip okumadığın için:))

Elif mutlaka gitmelisin bence çok güzel bir yer sadece biraz geniş zaman ayırmak lazım.Eminim kendi objektifinden şahane fotoğraflar yakalarsın

Sibelbek dedi ki...

dost acı söyler Ayla! açık konuşuyorum, izlerim ben! :))))) müzeye de seninle gitmeyi tercih ederim, yoksa öyle boş boş bakarım ben hepsine :P

Ayla dedi ki...

Sibel ah sibel izlersin haaa:))Tamam anlaşalım izle ama Erol'un anlattıklarını kimseye anlatma,sır kalsın aramızda:))

Müzeye gitmeden önce araştırırım hangi eserler var diye sonra okurum ki orada boş bakmamak için, merak ettiklerimi hele var ya hatmederim:))Severim anlayarak gezmeyi

hypo dedi ki...

sayende gitmiş gibi olduk.
artık ist. a geldiğimde müzelerin üstünü çizerim.

Ayla dedi ki...

Bence çizme cüneyt kendinin görmesi gibi olur mu?Hem bu gördükleri hiçbirşeyyyy inan bana o kadar büyük yer ki orası.2,5 saat yetmedi düşün

Nil dedi ki...

Ayla olayı hep tek taraftan dinliiyoruz, diğer tarafı da dinlemek lazım di mi ama.

Ne anlıyorsun taştan kayadan lahitten. otursana evinde.

Sibel ben de gelim mi sizle. Zira senden farkım yok da :)

Ayla dedi ki...

Vay Nilhanım vayyy saflar belli oluyor yani...Şaka bir yana dinle arkadaşım dinle ben ne oluyorsa onu yazıyorum tabii bazı olaylar da mutlaka bakış açısı değişir:)Kadınlar marstan erkekler venüsten diye boşa dememişler.

Nilhan öyle deme çok mutlu ediyor beni çok ,huy işte.Ben gençkene millet İstiklale akardı ben müze gezelim mi derdim herkes uzaydan gelmiş gibi bakardı bana:)

Sibe'in adına cevaplamış gibi olmak istemem ama gel tabii arkadaşım gel

Sibelbek dedi ki...

Nilhanım gel şekerim, bu seferki müze gezimiz boş bakışlarla geçmez en azından :)))

pelince dedi ki...

Bende bayılmıştım,ama çocukları götürmedim henüz... En kısa zamanda gidelim inşallah...

Nil dedi ki...

Ayla erkekler mi kadınlar mı venüstendi beni de karıştırdın.

Tamam Sibelim size takılırım hayatımı yaşarım.

Ayla dedi ki...

Nilhan karışma sakın Erkekler marstan kadınlar venüsten yanlış yazmışım:)

Pelin güzel bencede,çocuk müzesi varmış oraya zamanımız yetmedi bence çocuklar için çok güzel olur.

annesiningülü dedi ki...

gözün aydın :)
bizim müze kart cüzdan bekliyor :( utandım şimdik gidelim bizde ;)

Ayla dedi ki...

Bahar saol:))en sonunda gittik.Kesinlikle gidin mutlaka çocuk müzesine uğrayın biz yetiştiremedik tontalak huysuzlanmasın diye, bahçesi güzel onun için bile gitmeye değer

didem dedi ki...

Anladigim kadari ile siz de muze seven bir ailesiniz. Ne guzel...Biz de cok seviyoruz. Fotograflar buram buram tarih kokuyor. Tesekkurler paylastigin icin.

Ayla dedi ki...

Didem çok seviyoruz keşke başka şehirlere de gidip gezebilsek.Beni mutlu ediyor yeni şeyler öğrenmek,görmek. İnşallah ileri de oğlum da sever..