Cuma, Aralık 07, 2007

Neskafeli-Damla Çikolatalı Kek-En Tatlı Hediyeler Etkinliği

İlk etkinliğim olacağı için beğeniyle takip ettiğim Burçin'nin ev sahipliği yaptığı En Tatlı Hediyeler Etkinliğine katılmak çok istedim.Etkinlik için birkaç tarif yaptım aslında ama hem kurban telaşı hem de kayınvalidemlerin hacdan dönmesi sebebiyle çok yoğun günler geçirdik resimleri çekmeye fırsat bulamadım. O nedenle daha önceden yaptığım bu kek ile katılabilir miyim diye sevgili Burçin'e mail attım, sağolsun beni kırmadı. Güzel sunumları nedeniyle Burçine çok teşekkür ediyorum.

Aslında bu kek için ilk deneyimim diyebilirim.Kuzenim tarif edip bir kere lisede kek yapmışlığım var aslında.O kek o kadar çok kabarmıştı ki Efide ablam acemi şansı demişti. Daha sonra okul, iş derken mutfağa nerdeyse hiç girmedim.Aslında mutfağa geç girmemde anneminde payı çok büyük.( okulun var ders çalış ya da işten geldin yorgunsun gibi nedenlerden bize hiç kıyamazdı, e benimde merakın yoktu işime geliyordu) Yeni tarif denemenin beni bu kadar mutlu edeceğini bilseydim annemi dinlemez atardım kendimi mutfağa:) Herzaman dediğim gibi hiçbirşey için geç değildir. Yemekleri çat pat bilirdim de pasta,börek ve keklerle aram iyi değildi. Hemen hemen herşeyi denedim ama hep ötelediğim bir kategori vardı "KEK"ler.

Fulya(yunkabu) sağolsun hiç peşimi bırakmadı:) ne zaman kek yapacaksın diye son günlerde nerdeyse hergün sordu. İyi ki de sormuş yoksa öteleyip duracaktım. Kek yapışmasın diye silikon kalıp aldım, çok memnun kaldım. İlk fırsatta kalıpların diğer çeşitlerini de alacağım. Bu keki yemek günlüğüm sitesinde görünce kesinlikle ilk olarak bu keki yapmalıyım dedim.Kek çok güzel kabardı,tadı da bence süperdi. Ama emel hanımın sitesindeki gibi damla çikolatalar tam anlamıyla erimedi.Ben damla çikolatayı hamur içine atıp karıştırdım, acaba çikolatalar başka aşamada mı atılıyordu?Neyse sonuçta biz beğendik.

Gelelim tarife;
3 yumurta
1 su bardağı şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı granül neskafe
1 yada 1.5 su bardağı damla çikolata (ben 1 su bardağı attım)
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya

Yumurta ve şeker yoğurt kıvamına gelene kadar çırpılır.Süt, yağ ,neskafe ve vanilya ilave edilip karıştırılır.Un ve kabartma tozu ilave edilip karıştırılır.En son hamura damla çikolataalr eklenir.Karışım kek kalıbına boşaltıp, orta derece ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirilir(benim fırında biraz daha uzun sürdü) Afiyet olsun.

7 yorum:

Yunkabu dedi ki...

kotu mu yapmisim , sonuca bak:))

Ayla dedi ki...

Bu sayfanın varolmasında gerçekten emeğin çok büyük. Eğer sayfayı aklıma takmamış olsaydın, bu mutluluktan mahrum olacaktım. İyi ki varsın.

Mutfak Havlusu dedi ki...

görüntüsü çok güzel
sayfanıza gelmemi sağlayan neden:)
görüntü çekti taşıdı beni buraya iyikide gelmişim
sakın abartı sanmayın üzerinin parlaklığı ve pürüzsüzlüğü çok hoş olmuş,ellerinize sağlık.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ancak gelebildim... Ellerine sağlık Ayla. Çok teşekkür ederim bu güzel kek ve katılımın için.
Sevgiler,

NiNo dedi ki...

cok nefis olmus ellerinize saglik iyi seneler

banu kırmızıgül dedi ki...

merhaba,
ellerinize sağlık nefis görunuyor. sevgiler iyi yıllar..

Ayla dedi ki...

Sevgili mutfak havlusu güzel sözlerin için çok teşekkür ederim, herzaman beklerim

Sevgili Burçin güzel ev sahipliğin için ben teşekkür ederim, sunumlar çok güzel

Sevgili Nino beğenmene çok sevindim,teşekkürler

Sevgili banu çok teşekkür ederim, sevdiklerinle birlikte nice senelere