Cuma, Aralık 28, 2007

Gül Tatlısı-En Tatlı Hediyeler Etkinliği

Sevgili Burçin'nin ev sahipliği yaptığı etkinlik için yeni tarifler bulması için annemin peşinde dolanıyordum ki Gül ablalarda (annemin arkadaşı)yediği bir tatlıdan sözetti. Akşam geliyorum hemen deneyelim dedim. Gül ablada sağolsun beni kırmayıp geldi bana tarif etti. O kadar marifetli biri ki bilmediği hemen hemen hiçbir şey yok. Bir süre annem ve arkadaşlarıyla takılmaya:) karar verdim.İşte Gül ablanın gül tatlısı...

Hamuru için; 1 paket Dr.Oetker sade kek karışımı ,1 paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin, 3 yemek kaşığı yoğurt ,üzeri için fındık

Şerbeti için; 4,5 su bardağı şeker 5 su bardağı su 3-4 damla limon suyu


Bir paket sade kek karışımı,yoğurt ve margarin yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurulur. Hamurdan portakal büyüklüğünde hamur koparılarak merdane ile açılır. Gazoz kapağı ile resimdeki gibi kesilir. İki yuvarlak hamur üst üste konulur.Üzerine bir fındık iyice yerleştirilir. Yağlanmış tepsiye(yağlı yağıt kullanmıyorsanız eğer) dizilerek 180 derece fırında kızarana kadar pişirilir.5 bardak su ve 4,5 bardak şeker kaynatılır(25-30 dakika kaynadı) ,ocaktan indirmeye yakın limon eklenir. Soğumuş tatlının üzerine şerbet dökülerek bir gece bekletilir. (ben ters çevirerek biraz da öyle beklettim)

Burçine güzel sunumları ve sabrı için çok teşekkür ediyorum.

8 yorum:

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerınıze saglık harıka tarıflerınız var. yenı yıl saglık mutluluk va bol sans getırmesı dılegıyle sevgıler..

Nilay Cinisli dedi ki...

Ellerinize sağlık..çok güzel görünüyorlar.
2008 yılının sizlere sağlık,mutluluk,huzur ve bereket getirmesini tüm kalbimle dilerim..Kucak dolusu sevgiler

Ayla dedi ki...

Sevgili banu çok teşekkür ederim.Sevdiklerinizle birlikte nice senelere...

Ayla dedi ki...

Sevgili Nilay,beğenmene sevindim. Sevdiklerinle birlikte mutlu,huzurlu,sağlıklı ve bol kazançlı bir yıl geçirmen dileğiyle.

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Ayla, resminizde ablama öyle çok benzettim mi sizi anlatamam :)
cok buyuk bir supriz oldu bu benzerlik, ben esmerimdir ablam kumral gercekten cok benzettim...
Bu arada Yankabu ile sanirim kankisiniz :)
Tariflerini ve resimlerinizi de cok begendim, özellikle elma örgü çok hoş görünüyor, Fulyanun, Gül ablanızın ve annenizin ellerine sağlık, siz bence onlardan hiç ayrılmayın..:)
Listeme linkinizi ekledim, sizde sayfama link verirseniz memnun olurum.
Mutlu yillar dilerim
sevgilerle

Yunkabu dedi ki...

Aylacim, gul tatlisinin goruntusu cok guzel, serbetli tatlilarla aram pek iyi degil bilirsin ama tadina bakmak isterdim.
2008 de tum dileklerin hayirlisi ile gerceklessin insallah hanimignecim. Huzur bizden hic ayrilmasin.
yunkabu

Ayla dedi ki...

Sevgili Ayşe tariflerimi beğenmenize inanın çok sevindim,özellikle elmalı örgüyü beğenmenize eşim çok mutlu oldu. Resimdeki elmalı örgüleri eşim örmüştü. Ablanıza da benzemem gerçekten süpriz olmus.
Yunkabu(fulya)ile birbirimize ahretliğim deriz.Aynı işyerinde çalıştık, evlenince Amerikaya taşındı.Ama mesafe arkadaşlığımızı hiç sekteye uğratmadı.Aynı dili konuşabildiğim hatta konuşmadan beni anlayan ender insanlardan biridir.
Bu arada blogunuzun ,pastalarınızın, çikolatalarınızın,resimlerinizin sıkı bir hayranıyım.
Sevdiklerinizle birlikte mutlu bir yıl geçirmeniz dileğiyle.

Ayla dedi ki...

Fulyacığım bilirsin benimde şerbetli tatlılarla aram yoktur ama bu tatlı inan çok hafif. Mutfağa geldim gittim bir tane ağzıma atıverdim. Baktım çok yiyeceğim dağıttım:)Amin ahretliğim sağlıklıklı,huzur dolu,mutlu bir yıl geçirmemiz dileğiyle.