Pazartesi, Mayıs 04, 2015

Lokum gibi pratik bir tarif: Fırında Kanat



Cumartesi yapacak çok işim olunca pratik bir yemek ne yapabilirim diye düşündüğümde geldi aklıma. Daha öncede de yapmıştım bu sefer fotoğrafını çektim ki kayıtlarda bulunsun. Pişme süresi uzun lakin fırına attıktan sonra başında durmadan işinize devam edebilirsiniz.

-1 kilo kanat
- bir çay kaşığı salça
-1 yemek kaşığı yoğurt
-1 diş sarımsak
-Pul biber, kekik,tuz (artık ne türlü baharatlardan hoşlanırsanız)

Tavukları önce tütsüleyip ,yıkadım. Bir kapta salça, yoğurt, sarımsak ve baharatları ekleyip karıştırdım. Sonra tavukları o sosla buluşturdum. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip tavukları dizdim. Tepsinin üzerini folyo kağıt ile kapadım.Fırını önce 130 dereceye ayarlayıp 1 saat ,150 derecede 30 dakika ve folyoyu çıkarıp 180 derecede ise üzeri kızarana kadar pişirdim.

Sonuç: Kurumadan, lokum gibi bir tat.

Yanına da Erol'un sevdiği gibi tereyağlı arpa şehriyeli pilav ve salata.. Ohh yemede yanında yat..



Hiç yorum yok: