Perşembe, Aralık 23, 2010

Uyuya(n)ma yan Prens

uyayan prens2

Tontalağımın yatma saati gece 00,00 -01,00 bulur hatta daha geç yattığı olur. Uykuyu hiçbir zaman sevmedi. Hatta bir yaşına kadar doktorun kapısını arşınladık neden bu kadar az uyuyor diye. Hep bir rahatsızlığı olduğunu düşündük.Doktorumuz da her seferinde kontrol etti ve her seferinde bazı bebekler uykuyu sevmez, az uyur telaş edecek bir durum yok dedi. Çevremizde ki insanlarda alıştırmaya bağlı,alıştıramamışsınız diye yorumlarını eksik bırakmadı saolsunlar. Yada ne bilim öğlen çok uyutuyorsunuzdur(çok şey denedik öğlen uykusuna bile bir dönem yatırmadık ki akşam uyku düzene girsin diye) dediler.Şimdi söylenenlere çok da kafa yormuyorum. Alıştıramamışsınız dedikleri zaman' he ya alıştıramadık' diyorum geçiyorum:)

Dün biyopsi sonucumu almak ve doktoruma göstermek için hastanedeydim.İşim 17,15 bitince işe dönmedim 18,00 de evdeydim. Eve girince 5-10 dakika tontalak ile öpüşme,koklaşma,sarılma faslımız olur, onu bitirince hemen işlerimi yaparım ki yatana kadar bol bol zaman geçirelim. Ertesi gün için yemeklerimiz vardı yanına ek olarak fırında karnabahar yaptım, eşim gelene kadar biraz ütü (pazartesi yada çarşamba ütü günüm)yaptım, sonra yemeğe oturduk, tekrar ütüye devam ettim, tontalağa kahvaltıda yesin diye patatesli tart yapıp fırına verdim,çay demlenir o arada.Oturmamız 21,15 bulur çaylar bitince yatana kadar sadece oğluş ile ilgilenilir,oyunlar oynanır, halaylar çekilir:) Çay saatinde Erayımıza sözümüz var.Akşam yemeğini yedikten sonra bir tane kek, gofret tarzı bir yiyecek verilir(gün içinde yedirmiyoruz).Eve gelir gelmez anne kek der. Yemek yedikten sonra bir tane vereceğim tamam mı derim. O da tamam der.Yemekten sonra hemen sorar 'anne kek'.İşlerim az kaldı ,çay da yapıyorum biz çay içerken sende kekini yersin ,birazdan vereceğim tamam mı derim akıllı bıdığıma, oda tamam der anlaşırız .

Dün akşam kekini yerken bizde çay içiyorduk, kafamı bir çevirdim uyumuş(ayda mayısta bir olur böyle uyuması).Normalde erken yatmasını çok isterim uykusunu alması açısından ama dün hiç birlikte vakit geçiremeyince çok üzüldüm, anneme bilseydim işleri sonraya bırakır Erayla ilgilenirdim dedim, oda nereden bileceksin ki herzaman geç yatardı diye içimi rahatlatmaya çalıştı ama canım sıkıldı evi toplayıp erkenden yattım:( Bugün nedense suçluluk duygusu ile kalkıp işe geldim, gün bitmez bugün bana.

 Eray bey zeytin,peynirle kahvaltı etmez efenim, ya patatesli omlet ya krep, ya tost ya tart ya düşler tarlası(tarifi blogumda mevcut) vs gibi şeyler olacak, eğer bunlar varsa gıgını çıkarmadan kahvaltısını eder.Eğer sadece yumurta haşlama,zeytin peynir, pekmez varsa oturmaz kahvaltı etmeye,bir tane yumurtasını yer tepkisi dile getirir ,posta koyar anlayacağınız.Küçükken bende öyleydim ilkokula giderken annem böyle şeyler hazırlamak için 05,30- 06,00 gibi kalkardı.Çok güzel kahvaltı ettirerek okula yollardı. Yapmasa eğer diğer kahvaltılıkları yemeden aç gidermişim okula annem de aç kaldı diye çok üzülürmüş, o yüzden her seferinde mükellef bir kahvaltı hazırlardı Ne diyoruz efenim ak şeker,kara şeker bir damar soya çeker

5 yorum:

annelili dedi ki...

Uyku ile ilgili benzer şeyleri yaşamışız. Bana da alıştırmadığım için erken uyumadığını söyleyen çok olmuştu.

Ayla dedi ki...

Evet bize de bu konuda çok yorum yaptılar,neden alıştıramamak değilde her çocuk farklıdır diye düşünmezler dedim durdum bir dönem,şimdi pek de hatta hiç de takmıyorum kafama:)

Deli Anne dedi ki...

final gene muhteşem olmu.. bu annelik yarı delilik yarı piskopatlık bence artık.. çocuklar uyumasa niye uyumuyorlar diyoruz, uyusalar ah vah erkenden uyudu gariban ilgilenemedim diye gene kendimizi yiyip bitiriyoruz.. Ayla'cım bazı çocukların uyku ihtiyacı azmış yapacak bir şey yok.. özellikle çok zeki çocuklarda daha da azmış.. zeka çok küçükken anlaşılmıyor ama o çocuk uyumuyor diye anne baba kendini paralıyor.. ben Selim'de perişan olmuştum.. hatat rusyada doktor uyku hapı verdirtti.. olmaz bu kadar diye.. gerçi onun zeka değil diş kıvranmasının onda dağlar kadar acı hissi doğurmasındanmış ama öyle işte.. öperim

Ayla dedi ki...

Deli annecim beğenme sevindim bir yılı kendimi paralayarak geçirdim zira çevremde bu kadar az uyuyan çocuk yoktu. Tamam dedim gece geç yatıyor sabahları da o kdar çok geç kalkmıyordu,öğlen ise çok çok uyumuyordu. Anacağım çocuğum uykuda büyüme hormonu salgılayamayacak diye deli deli dolanıyordum ortalıkta:)Alıştık, kabullendik, durumu sindirdik Allaha şükür uykusuzluğumla birlikte mutluyuz.

Ebru dedi ki...

Oy oy bu ne güzel bir delikanlı. Maşallah. Öpüverin o çenedeki lekesinden benim için.