Cuma, Mayıs 21, 2010

Himalaya dağının eteklerinde höykürmek istedim

Oburiksim ilk doğduğu andan itibaren uykuyu özellikle gece uyumayı sevmedi.Önce 40 çıksın sonra 3 ayı dolsun 6 ayı dolsun yaşını bitirsin diye diye 21 aya kadar geldik.Bir ağrısımı var diye sürekli kendimizi doktorumuzun kapısında bulduk. İşin garip yanı geceleride huzursuz bir bebek değildi sadece uyumuyordu.Gece geç yattığı gibi gündüz de çok uyumuyordu.

Okuduğum kitaplarda, makaleler de bu aydaki bebek gece 12 saat gündüzde 2 saat toplamda 14 saat uyur diye yazınca iyice çıldırıyordum .Önce gece ile gündüzü ayırt etmeyi öğretemedik diye yüklendim kendime ama gece uyumayıp bütün gün uyuyan bir bebek değildi ki. Doktorumuz bu konuda çok sabır gösterdi bize bazı bebekler uykuyu sevmez eray canlı, kanlı çok sağlıklı bir bebek diye beni sakinleştirdi.

Bu süreç bizi çok yıpratmış olsada bu durumu kanıksadık .Bu sürece gelene kadar neler yapmadık ki Sabah çok erken kaldırıp erken öğlen uykusuna yatırmaya sonrada akşam erken yatırmaya çalıştık, bi süre öğlen hiç yatırmadık mesela bunun gibi bilmem kaç kombinasyon denedik ama erayda işe yaramadı. Çok uykusu olsada illa gece 01,00-02,00 gibi yattı.

Geçen gün arkadaşımla öğlen yemeği yerken akşam erken yatsın diye öğlen uykusunu atladık bir süre yinede işe yaramadığını anlatıyordum.Bekar ,hiç çocuk yetiştirmemiş bir kız lafın ortasına girerek alıştırmaya bağlı, bu konuda alıştıramamışsınız dedi işte o an benim bittiğim andı. Sakın yanlış anlaşılmasın ben çocuk ,genç, yaşlı her kim olursa olsun tecrübelerini küçümsemem herkesten birşeyler öğrenebileceğime inanan biriyim ama saçlarını sallaya sallaya kendinden çok emin bir tavırla bence ukalaca ALIŞTIRAMAMIŞSINIZ diye ahkam kesmesi beni benden aldı başka bir şeye dönüştürdü. 7 aylık hamile olan arkadaşım gözlerimdeki çakan kıvılcımları görmüş olmalı ki konuyu değiştirdi.

Eğer dün bu yazıyı yazsaydım neler yazardım neler sayardım bir bilseniz:) neyseki sakinleşmeyi beklemem iyi oldu.Bu zamanda yazacak yazımın başlıkları kafama dam dam vurdu
Ordinaryüs profesörden inciler
Ordinaryüs profesörün son kitabı' Çoçuğu uykuya alıştıramamanın nedenleri'
Mankafa anne ile ateşböceği
Himalaya dağının eteklerinde höykürmek istedim
Göksu ırmağının kıyısında oturdum ağladım(Paulo Coelhonun kitabının ismi ama ırmak göksu değil Piedra)

Ah aklıma gelenleri keşke yazsaymışım sinirliyken daha çok yaratıcı oluyorum

Not: Çevremizde bolca bulunan çık çıkcılar, her çocuğu aynı kefeye koyan çok bilmişler, çocuk yetiştirme konusunda ordinaryüs profesörler olduğu müddetçi ben bu başlıkları çok kullanırım çok

Hiç yorum yok: